تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۱۸
کد خبر : 42599

لزوم توجه هر چه بیشتر به ارزیابی اثرات زیست محیطی

لزوم توجه هر چه بیشتر به ارزیابی اثرات زیست محیطی

لزوم توجه هر چه بیشتر به ارزیابی اثرات زیست محیطی عکس تزئینی است. رئیس اداره ارزیابی و استانداردهای محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از انتشار کتابچه گزارش غربالگری محیط زیستی..

لزوم توجه هر چه بیشتر به ارزیابی اثرات زیست محیطی

لزوم توجه هر چه بیشتر به ارزیابی اثرات زیست محیطی
عکس تزئینی است.

رئیس اداره ارزیابی و استانداردهای محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از انتشار کتابچه گزارش غربالگری محیط زیستی طرح ها و پروژه های عمرانی و زیربنائی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید سجاد موسوی با اشاره به انتشار کتابچه گزارش غربالگری محیط زیستی طرح و پروژه های شهرداری تهران گفت: این کتابچه بیانگر فعالیت یکساله کمیته فنی غربالگری محیط زیستی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شهرداری تهران در سال ۱۳۹۹، مشارکت و همکاری ذی‌مدخلان نهادهای اجرایی، نظارتی و کارشناسی است که می‌تواند نقطه عطفی برای حرکت در مسیر بهبود کیفیت محیط زیستی پایتخت و الگویی مناسب برای سایر کلانشهرهای کشور باشد.

وی تصریح کرد: به‌طور حتم بررسی جوانب محیط زیستی پروژه‌های شهری به‌طور عام و ارزیابی اثرات محیط زیستی به‌صورت خاص می‌تواند موجب جلوگیری از تشدید مشکلات محیط زیستی و عوارض ناخواسته حاصله بر کیفیت زیست شهری شود.

رئیس اداره ارزیابی و استانداردهای محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه رویکرد اخیرمدیریت شهری با محوریت «توسعه پایدار» و در اولویت قرار دادن موضوع «محیط زیست» در پروژه‌ها، لزوم توجه هر چه بیشتر به ارزیابی اثرات و انجام مطالعات محیط زیست برای پروژه‌ها را امری ضروری و حائز اهمیت ساخته است، گفت: به منظور بهبود فرایند بررسی مطالعات محیط زیستی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به دنبال راه‌اندازی سامانه هوشمندی است که تمام فرایند تعریف پروژه از ابتدا تا انتها (تعریف پروژه، تخصیص بودجه، اجرای راهکارهای محیط زیستی در حین اجرا و …) را پوشش دهد تا بدین طریق ملاحظات محیط زیستی پروژه‌ها را به نحو مطلوب‌تری مدیریت و راهبری کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، موسوی در پایان دستیابی به توسعه شهری پایدار در قالب برنامه‌های توسعه هماهنگ با اصول محیط زیستی، اقتصادی و اجتماعی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با نگاه به آینده در توسعه کالبدی شهری و بهبود وضعیت محیط زیست و درنتیجه ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان را از جمله ضرورت‌های مطالعات محیط زیستی پروژه‌های شهری دانست و ابراز امیدواری کرد: انتشار این گزارش بتواند گامی در راستای توجه به ارتقای وضعیت محیط زیست شهر تهران باشد.

انتهای ‌پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.