تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۴۰

فهرست۱ قفل کارتی چیست؟۱.۱ دلایل استفاده از قفل کارتی در هتل ها و ساختمان ها۱.۲ ۱)       امنیت بالاتر۱.۳ ۲)      امکان ثبت تمام تردد اتاق‌ها۱.۴ ۳)     حفظ حریم خصوصی مهمانان۱.۵ ۴)      غیر قابل کپی شدن قفل‌ها۱.۶ ۵)     باز کردن بدون دردسر۱.۷ ۶)      افزایش زیبایی۲ قفل کارتی هتلی را از کدام شرکت خریداری کنیم؟ صنعت هتلداری روز …

صنعت هتلداری روز به روز پیشرفت می‌کند و قفل کارتی را می توان یکی از جدیدترین پیشرفت های این صنعت محسوب کرد. قفل های کارتی می توانند نقش مثبتی در رضایت مهمانان از هتل شما ایفا کنند.

به عبارت دیگر، امنیت یکی از اصلی ترین نیازهای هر مسافری به شمار می‌رود و ارائه خدمات بهتر برای رفع این نیاز از اهمیت بالاتری برخوردار است. مزایای بی‌شمار قفل کارتی باعث شده است بیشتر هتل ها و ساختمان ها به خرید و نصب آن توجهی ویژه کنند.

قفل کارتی چیست؟

با نصب قفل کارتی در هتل، مهمانان قادر خواهند بود در اتاق خود را تنها با یک کارت در کمترین زمان باز کنند. مغز الکترونیکی قفل کارتی، کارت مخصوص به خود را تشخیص داده و پس از ارسال سینگال صحت کارت، در را برای مهمان باز می‌کند. همان‌طور که کارت بانکی خود را روی کارت‌خوان فروشگاه ها می‌کشید، کارت اتاق را نیز روی کارت خوان روی در بکشید یا روی آن بگذارید تا در اتاق باز شود. با نصب قفل‌‎های کارتی، دیگر هتل شما نیازی به کلیدهای قدیمی نخواهد داشت.

دلایل استفاده از قفل کارتی در هتل ها و ساختمان ها

برخی از صاحبان هتل در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند؛ ولی اگر بدانند چرا باید دست به چنین تغییری بزنند، ممکن است با دید مثبتی به این نوع قفل بنگرند. دلایل استفاده از قفل کارتی در هتل‌ها شامل موارد بسیاری می‌شود که در ادامه به مهم‌ترین دلایل خواهیم پرداخت:

۱)       امنیت بالاتر

با قفل کارتی قادر خواهید بود امنیت اتاق های هتل خود را نسبت به زمانی که از قفل های قدیمی استفاده می‌کردید افزایش دهید. بهتر است بدانید قفل های کارتی به شما اجازه کنترل تردد مهمانان و پرسنل هتل و مسدود کردن موقتی کارت‌ها را می‌دهد. هیچ فرد غیرمجازی نخواهد توانست وارد اتاق‌ها و سایر بخش‌های هتل شود؛ بنابراین مجرمان یا افرادی که به مقاصد خرابکارانه وارد هتل شما می‌شوند در اجرای نقشه خود ناکام خواهند ماند و هیچ‌گونه آسیبی به هتل نخواهد رسید.

برای درک امنیت بالاتر قفل کارتی به یک مثال توجه کنید. کارمندی اجازه دارد در برخی از مواقع به اتاق کالاهای گران قیمت یا اتاق امنیتی هتل دسترسی داشته باشد. اگر این اتاق دارای رمز عبور باشد یا حتی از قفل‌های فلزی قدیمی برای باز کردن آن استفاده می‌شود، چه تضمینی وجود دارد کارمند رمز را به دیگری نگوید یا از کلید فلزی کپی نکند؟ از آنجایی که نمی‌توان از کارت کپی کرد، امنیت هتل شما به‌صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

۲)      امکان ثبت تمام تردد اتاق‌ها

با امکان ثبت تمام تردد اتاق‌ها می‌توان به‌آسانی اقدام به کنترل تمامی ورودها و خروج‌های پرسنل و مسافران هتل کرد. به عبارت دیگر، می‌توان فهمید که کارمند الف چه زمانی وارد اتاق شده و چه زمانی از آن خارج شده است. همچنین می‌توانید برای حضور و غیاب کارکنان از قفل‌های کارتی نیز بهره ببرید.

۳)     حفظ حریم خصوصی مهمانان

اگر رنگ LED سرخ باشد نشانگر بسته بودن قفل کارتی است. چنین قابلیتی منجر به حفظ حریم خصوصی مهمانان هتل خواهد شد؛ زیرا مهمانان دیگر قادر نخواهند بود وارد اتاق دیگری به جز اتاق خودشان شوند.

۴)      غیر قابل کپی شدن قفل‌ها

اگر برای باز کردن درهای هتل از کلید فلزی استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید مجرمان برای کپی کردن کلید تنها به کمی خمیر نیاز دارند؛ بنابراین، یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از قفل کارتی در هتل‌ها، غیر قابل کپی شدن آن محسوب می‌شود. اگر مهمانی کارت اتاق خود را گم کند و این موضوع را با پذیرش در میان بگذارد، به‌آسانی می‌توانید کارت اتاق این مهمان را مسدود کنید. با مسدود کردن کارت گم شده، هیچ فردی نخواهد توانست از کارت استفاده کند.

۵)     باز کردن بدون دردسر

مهمان تنها با چند ثانیه نگه داشتن کارت نزدیک قفل می‌تواند در اتاق را باز کند. جالب است بدانید امکان باز کردن قفل‌های کارتی از راه دور نیز وجود دارد. همچنین پیدا کردن کارت اتاق آسان‌تر از پیدا کردن کلید خواهد بود؛ زیرا مهمانان می‌توانند کارت اتاق را کنار کارت‌های بانکی خود نگه دارند. همچنین از آنجایی که حفظ کردن رمز عبور ممکن است برای برخی از مهمانان یک دردسر بزرگ محسوب شود، قفل کارتی بهتر است.

۶)      افزایش زیبایی

قفل کارتی می‌تواند هتل را مجلل‌تر و مدرن‌تر نشان دهد. قفل‌های کارتی در طراحی‌های مختلف وجود دارند؛ بنابراین، می‌توانید قفل متناسب با دکوراسیون هتل خود را خریداری کنید و زیبایی آن را چندین برابر کنید.

قفل کارتی هتلی را از کدام شرکت خریداری کنیم؟

کارت قفلی در صنعت هتلداری توانسته است محبوبیت بالایی برای خود کسب کند. یکی از مهم‌ترین دلایل این محبوبیت، امنیت بالای این نوع قفل است. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید قفل کارتی حتما به کیفیت، ظاهر و شرکت سازنده آن توجه ویژه‌ای کنید تا هتل امن‌تر و مدرن‌تر دیده شود. کیمیا نگین تیراژه برندی نام آشنا در این زمینه می باشد. جهت تماس و دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با شماره ۰۲۱۴۴۴۹۹۷۳۰تماس بگیرید.

 

خروج از نسخه موبایل