تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر : 586180

قیمت لمینت دندان 1401

قیمت لمینت دندان 1401

لمینت دندان یا پرسلن ونیر لایه ای از جنس سرامیک و شیشه است که برای زیبا سازی دندان ها و اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. قیمت لمینت دندان 1401 متفاوت است و بستگی به جنس و نوع لمینت دندان دارد بطور کلی قیمت لمینت دندان در سال 1401 از مبلغ 2 میلیون تا 7

لمینت دندان یا پرسلن ونیر لایه ای از جنس سرامیک و شیشه است که برای زیبا سازی دندان ها و اصلاح طرح لبخند استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان 1401 متفاوت است و بستگی به جنس و نوع لمینت دندان دارد بطور کلی قیمت لمینت دندان در سال 1401 از مبلغ 2 میلیون تا 7 میلیون تومان برای قیمت هر واحد لمینت دندان است.

در این مقاله به بررسی هزینه لمینت دندان – انواع لمینت دندان – لمینت دندان سرامیکی – لمینت دندان کامپوزیتی – مزایای لمینت دندان – عوارض لمینت و عکس نمونه کار لمینت دندان می پردازیم.

انواع لمینت دندان کدام است؟

لمینت دندان انواع مختلفی دارد و بصورت کلی به دو دسته سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می شوند. لمینت دندان سرامیکی و کامپوزیتی هرکدام دارای مزیت و معایب خاص خود هستند.

هر کدام از انواع لمینت دندان ها برای موارد خاصی مناسب هستند و در ادامه توضیح کاملی در مورد انواع لمینت دندان ، لمینت سرامیکی و کامپوزیتی می دهیم.

لمینت دندان سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی نوعی لمینت دندان از جنس سرامیک میباشد که به پرسلن ونیر نیز معروف است. لمینت سرامیکی دارای درخشندگی و زیبایی فوق العاده ای است.

ضخامت لمینت سرامیکی بسیار کم است و به همین دلیل بسیار طبیعی و ظریف است. برای لمینت دندان سرامیکی نیاز است تا دندان ها مقدار بسیار کمی تراشیده شوند.

ضخامت لمینت سرامیکی حدودا 0.5 میلیمتر است و برای قرارگیری بر روی دندان ها نیاز است تا دندان های اصلی مقداری تراش بخورند و سطح آنها صیقلی و صاف شود.

طول عمر لمینت سرامیکی ، زیبایی لمینت سرامیکی و مقاومت لمینت سرامیکی بسیار بیشتر از لمینت دندان کامپوزیتی است و کارایی بیشتری دارد.

قیمت لمینت دندان 1401

لمینت دندان کامپوزیتی

لمینت دندان کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت در واقع همان مواد سفید رنگ برای ترمیم دندان های پوسیده است. ونیر کامپوزیت برخلاف لمینت سرامیکی نیازی به لابراتوار دندانسازی ندارد.

ونیر کامپوزیت در دندانپزشکی و توسط پزشک ساخته می شود و نیازی به مراحل پیچیده و زمانبر ندارد. قیمت لمینت دندان سرامیکی نیز بیشتر از ونیر کامپوزیت است.

در واقع همان ماده سفید رنگی و گچی که در هنگام پرکردن دندان های پوسیده استفاده می شود ونیرکامپوزیت نام دارد.

مزایای لمینت دندان

همانطور که گفتیم هرکدام از انواع لمینت دندان مزایا و معایل خاص خود را دارند در ادامه به مزایای لمینت دندان و سپس معایب آنرا توضیح میدهیم.

  • طول عمر بسیار بالا و مناسب
  • کیفیت و درخشندگی بیشتر
  • مقاومت و استحکام بیشتر
  • مقاومت در برابر رنگپذیری
  • اصلاح و پوشش کامل عیوب دندانی

قیمت لمینت دندان 1401

معایب و عوارض لمینت دندان

همانطور که مزایای زیادی برای لمینت دندان وجود دارد اما هر درمانی معایب و عوارضی را به همراه خواهد داشت که باید این موارد را در نظر بگیرید و معایب را به حداقل برسانید.

  • مدت زمان زیاد (حدودا 3 هفته)
  • نیاز به بی حسی موضعی در زمان انجام لمینت
  • هزینه و قیمت بیشتر نسبت به ونیر کامپوزیت
  • عدم امکان ترمیم لمینت دندان پس از شکستگی
  • طول درمان بیشتر نسبت به ونیر کامپوزیت دندان

جدول قیمت لمینت دندان در سال 1401

 

لمینت دندانقیمت هر واحد لمینت دندان
لمینت دندان موقت1.200.000 الی 1.500.000
لمینت ونیر کامپوزیت1.200.000 الی 2.000.000
لمینت دندان زیرکونیا2.200.000 تومان
لمینت دندان ایمکس5.000.000 تومان

* لیست قیمت لمینت دندان از https://iricclinic.com/dental-laminate/

در جدول بالا قیمت لمینت دندان های کامپوزیتی و زیرکونیا و ایمکس رو مشاهده میکنید که بهترین نوع لمینت دندان در این جدول ، لمینت دندان ایمکس می باشد.

در ادامه جدول قیمت لمینت دندان سرامیکی را مشاهده میکنید که بهترین نوع لمینت دندان هستند و به دلیل زیبایی و درخشندگی بالا به لمینت دندان طرح لبخند نیز معروف شده اند.

لمینت دندان طرح لبخند قیمت بالایی دارند و همچنین زیبایی منحصربفردی دارند که باعث شده تا سلبریتی ها و بازیگران بیشتر استفاده کنند و به لمینت دندان بازیگران نیز شناخته می شود.

جدول قیمت لمینت دندان سرامیکی

 

نوع لمینت دندانضمانتقیمت لمینت دندان (هر واحد)
لمینت دندان سرامیکی Vita5 سال3.800.000 تومان
لمینت دندان سرامیکی ips15 سال5.800.000 تومان
 لمینت دندان فلدسپاتیک15 سال7.400.000 تومان
لمینت دندان طلابر حسب قیمت روز طلا

همانطور که مشاهده کردید لمینت دندان های طرح لبخند که معروف هستند بهترین کیفیت را دارند و قیمت بالایی نیز دارند.

قیمت لمینت دندان ها به این دلیل بیشتر است که متریال استفاده شده در این لمینت دندان ها بسیار مقاوم و باکیفیت است و طول عمر و زیبایی منحصر بفردی دارند.

به این دلیل که لمینت دندان قیمت نسبتا بالایی در سال 1401 دارد می توانید از لمینت دندان قسطی نیز استفاده کنید.

برای دریافت وقت و مشاوره رایگان لمینت دندان می توانید به وبسایت دندانپزشکی آیریک مراجعه نمائید.

شرایط لمینت دندان قسطی

قیمت لمینت دندان در سال 1401 ممکن است برای برخی از افراد زیاد باشد به همین دلیل شرایط لمینت دندان قسطی ممکن است مناسب باشد و برخی لمینت قسطی را ترجیح دهند.

لمینت دندان قسطی به این صورت است که بخشی از مبلغ لمینت دندان به صورت پیش پرداخت می شود و مابقی را در ماه های آتی پرداخت میکنید.

جدول شرایط لمینت دندان قسطی را در ادامه مشاهده کنید.

پیش پرداختاقساط ماهیانهنوع اقساط
30% پرداخت اولیه3 الی 5 ماهچک
50% پرداخت اولیه5 الی 8 ماهچک

عمر لمینت دندان چقدر است؟

عمر لمینت دندان معمولا از 5 الی 15 سال است که به نوع لمینت دندان – مراقبت از لمینت دندان و کیفیت انجام لمینت دندان بستگی دارد.

بطور کلی لمینت دندان ها حدودا تا 15 سال عمر میکنند که باید بدرستی بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید و مسواک و نخ دندان را همیشه به یاد داشته باشید.

همچنین مواردی که ممکن است فشار مضاعف به لمینت دندان ها وارد کند مثل پسته و … را با دندان ها نشکانیم تا مقاومت آنها حفظ شود لمینت دندان ها نشکنند.

در صورتی که لمینت دندان بشکند قابلیت ترمیم ندارند و باید یک واحد لمینت دندان انجام شود. در این شرایط لمینت دندان قبلی برداشته می شود و یک واحد لمینت دندان جدید جایگزین می شود.

شاید برای شما سوال پیش آید که هر واحد لمینت دندان یعنی چند دندان ؟ اگر می خواهید بدانید هر واحد لمینت دندان چند دندان است به لینک زیر مراجعه کنید.

هر واحد لمینت چند دندان است

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.