تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
کد خبر : 586605

قیمت انواع تیرچه بتنی و تیرچه کرومیت در شهر مفتول

قیمت انواع تیرچه بتنی و تیرچه کرومیت در شهر مفتول

تیرچه به عضوی از ساختمان گفته می‌شود که به صورت پیش ساخته است. از این قطعه فولادی در بین ستون‌های ساختمان، دیوار و تیرهای ساختمان استفاده می‌شود. به طور کلی عملکرد اصلی تیرچه پشتیبانی ساختمان در برابر نیرو و بارهای زنده و مرده است. به طور کلی تیرچه به نوعی تیر گفته می‌شود که فاصله‌های

تیرچه به عضوی از ساختمان گفته می‌شود که به صورت پیش ساخته است. از این قطعه فولادی در بین ستون‌های ساختمان، دیوار و تیرهای ساختمان استفاده می‌شود. به طور کلی عملکرد اصلی تیرچه پشتیبانی ساختمان در برابر نیرو و بارهای زنده و مرده است. به طور کلی تیرچه به نوعی تیر گفته می‌شود که فاصله‌های کوتاه را پوشش می‌دهد. جنس تیرچه‌ها معمولا از چوب، فولاد و بتن است. هر کدام از آن‌ها نیز کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند. طریقه اجرای تیرچه‌ها به صورت موازی روی تیرهای اصلی یا دیوارهای باربر است.

تیرچه‌ها دارای انواع مختلفی هستند. تیرچه بتنی ، تیرچه فلزی، سفالی، صنعتی و نیازیت انواع آن‌ها هستند. در این میان پرکاربردترین تیرچه‌ها که در صنعت ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد تیرچه بتنی و کرومیت است. به منظور خرید تیرچه بتنی و تیرچه کرومیت لازم است با مشخصات این تیرچه‌ها آشنا شوید. در ادامه در مورد مشخصات و قیمت تیرچه بتنی و تیرچه کرومیت به طور کلی توضیح می‌دهیم.

قیمت تیرچه بتنی

 

همانطور که گفته شد یکی از انواع تیرچه‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی، تیرچه بتنی است. به این تیرچه، تیرچه بلوک نیز گفته می‌شود. ساختار اصلی تیرچه بتنی به صورت پیش ساخته از میلگرد ساده و بتن است. به منظور ساخت این تیرچه از یک آرماتور فولادی در بخش بال بالایی، دو آرماتور در بال پایینی، چند آرماتور به صورت زیگزاگ در دو بال پایینی و بالایی استفاده می‌شود که تمامی موارد نامبرده به یکدیگر جوش می‌خورند. تیرچه بتنی کاربرد بسیار گسترده‌ای داشته و در صنعت ساختمان‌سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این تیرچه امکان ساخت برج و ساختمان‌های بسیار بلند به راحتی امکان پذیر می‌شود.

انواع تیرچه بتنی شامل تیرچه خرپایی و پیش تنیده است. تیرچه خرپایی از میلگرد و بتن ساخته می‌شود. به طور کلی ابعاد این تیرچه بر اساس عواملی نظیر اندازه دهانه و مقدار باری که قرار است متحمل شود متفاوت است. میلگردهای این تیرچه به صورت زیگزاگ و طولی بوده و حالت خرپا دارند. استفاده از این تیرچه مقاومت ساختمان در برابر نیروهای کششی و برشی را افزایش می‌دهد.

دومین نوع تیرچه پیش تنیده است که از سیم‌های فولادی با قطر 5 میلی‌متر ساخته می‌شود. این سیم‌ها توسط دستگاه مخصوص کشیده شده و بتن‌ریزی روی آن صورت می‌گیرد. پس از آنکه بتن محکم شد، مفتول از آن خارج می‌شود. استفاده از این نوع تیرچه سبب صرفه‌جویی در هزینه پروژه می‌شود. به منظور خرید و استعلام قیمت تیرچه بتنی با شماره 02154483 تماس بگیرید.

قیمت تیرچه کرومیت

قیمت انواع تیرچه بتنی و تیرچه کرومیت در شهر مفتول

 

تیرچه کرومیت نیز یکی دیگر از انواع تیرچه است که به صورت پیش ساخته است.  بال تحتانی این تیرچه حاوی یک تسمه و بال فوقانی آن از یک تسمه و یا دو میلگرد ساخته شده است. توسط یک میلگرد خم دو بال تیرچه به یکدیگر متصل می‌شوند. به طور کلی این تیرچه‌ها طوری ساخته می‌شوند که وزن بتن و قالب را تحمل کنند. از این رو پس از ریخته‌گری بتن، تیرچه فولادی در حالت یکدست با بتن قرار گرفته و بارهای وارده را تحمل می‌کند. این تیرچه بسیار مقاوم بوده و بارهای زنده و مرده را تحمل می‌کنند.

اجزای تشکیل دهنده این تیرچه شامل بال تحتانی، اعضای قطری و بال فوقانی است. بال تحتانی از ورش برش خورده تولید می‌شود. این بخش در واقع به صورت عضو کششی خرپا عمل می‌کند. اعضای قطری، قسمتی دیگر از تیرچه کرومیت است. پایه اصلی ساخت این بخش میلگرد است. این قسمت نیز مانند خرپا عمل می‌کند. این بخش به طور گسترده در تحمل وزن و نیروهای کششی و فشاری مقاومت ایجاد می‌کند.

بخش بال فوقانی از نبشی، تسمه و یا ناودانی تشکیل می‌شود. در اولین و دومین مرحله بارگذاری تیرچه فلزی، این بخش متحمل وزن تیرچه در زمان جابه‌جایی و یا وزن مرده است. به طور کلی این بخش وزن بار مرده و با زنده را تحمل می‌کند.

از این تیرچه در ساختمان‌هایی که سقف‌های سبک با دهانه بلندی دارند از تیرچه فلزی استفاده می‌شود. استفاده از این تیرچه دارای مزایای زیادی است. یکی از اصلی‌ترین مزایای آن مقرون به صرفه بودن آن است. همچنین سهولت و تسریع در اجرا و عایق بودن صدا و حرارت از دیگر مزایای آن است. به منظور استعلام قیمت تیرچه کرومیت با شهر مفتول در ارتباط باشید.

قیمت انواع تیرچه بتنی و تیرچه کرومیت در شهر مفتول

 

قیمت خرید انواع تیرچه بتنی و کرومیت در شهر مفتول

شهر مفتول به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و عرضه‌کننده انواع محصولات مفتولی اعم از انواع توری حصاری، توری سرندی، توری پرسی، رابیتس و… است. به منظور خرید انواع تیرچه کرومیت، تیرچه بتنی و سایر محصولات مفتولی از این مجموعه به صورت تلفنی با شماره 02154483 در تماس باشید. کارشناسان شهر مفتول اطلاعات کافی در خصوص خرید انواع محصولات را در اختیار شما قرار داده و سفارش شما را ثبت می‌کنند. به منظور ثبت سفارش به صورت اینترنتی نیز به آدرس https://shahrmaftool.com مراجعه نموده و ضمن ثبت مشخصات موردنظر در خصوص محصول سفارش خود را ثبت کنید.

 

برچسب ها : تیرچه بتنی,تیرچه کرومیت,تیرچه فلزی,میلگرد ساده,قیمت تیرچه بتنی,قیمت تیرچه کرومیت,قیمت میلگرد ساده

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.