تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر : 64409

قلاده هوشمند Invoxia یک اپل واچ کامل برای سگ خانگی شما است

قلاده هوشمند Invoxia یک اپل واچ کامل برای سگ خانگی شما است

قلاده هوشمند Invoxia یک اپل واچ کامل برای سگ خانگی شما است این روزها تقریبا از هر وسیله‌ای، یک نسخه هوشمند نیز وجود دارد و در مراسم CES امسال، یک قلاده هوشمند معرفی شده که می‌تواند یک اپل و..

قلاده هوشمند Invoxia یک اپل واچ کامل برای سگ خانگی شما است

این روزها تقریبا از هر وسیله‌ای، یک نسخه هوشمند نیز وجود دارد و در مراسم CES امسال، یک قلاده هوشمند معرفی شده که می‌تواند یک اپل واچ کامل برای سگ شما باشد.

رویداد CES معمولا پر از تکنولوژی‌های جالب و کمی عجیب است. شاید معرفی یک دستگاه با برخی کاربر‌دهای اپل واچ برای حیوانات خانگی، آخرین چیزی باشد که به ذهنتان برسد. اما یک شرکت فعال در حوزه حیوانات خانگی با نام Invoxia، قلاده‌ای هوشمند برای سگ‌ها طراحی کرده که می‌تواند در پایش سلامت حیوان خانگی شما مفید باشد. این قلاده، می‌تواند در صورت گم شدن سگ نیز به شما کمک شایانی کند.

با این که مکان‌یاب‌های مربوط به حیوانات خانگی از مدت‌ها پیش وجود داشته اند اما شرکت Invoxia، این دستگاه‌ها را به مرحله‌ای جدید برده است. قلاده هوشمند سگ این شرکت از GPS بهره می‌برد و موقعیت مکانی دقیق سگ را به شما نشان می‌دهد. همچنین این قلاده به حسگرهایی پیشرفته مجهز شده که علائم حیاتی حیوان خانگی شما را بررسی می‌کند.

قلاده هوشمند

این دستگاه می‌تواند کاربردی مانند اپل واچ برای سگ‌ها داشته باشد؛ البته قاعدتا حیوان خانگی شما نیازی به دانستن ساعت و تاریخ ندارد پس خبری از نمایشگر نیست! توسعه این قلاده هوشمند برای سگ‌ها کار آسانی نبوده است. شرکت سازنده مجبور شده برای پایش عملکردهای حیاتی حیوان مانند تنفس و ضربان قلب، با متخصصان حرفه‌ای حوزه قلب و عروق دامپزشکی همکاری کند و از هوش مصنوعی برای توسعه این قلاده بهره ببرد. این قلاده از رادارهای کوچک‌سازی شده‌ای استفاده می‌کند که پیش از این، در گوشی پیکسل ۴ استفاده شده بود.

این قلاده هوشمند مزایایی در مقایسه با اپل واچ دارد!

اگر از ساعت‌ها یا مچبندهای هوشمند استفاده کرده باشید، احتمالا می‌دانید حسگرها در زمان حرکت شدید یا با فاصله از پوست، به خوبی کار نمی‌کنند. حیواناتی مانند سگ، معمولا فعالیت بیشتری در مقایسه با ما دارند و شرکت Invoxia نیز به خوبی از این موضوع آگاه بوده است. در کنار فعالیت بیشتر، تقریبا تمام نژادهای سگ‌های خانگی دارای مو و خز زیادی روی بدن و گردنشان هستند. شرکت سازنده، برای حل این مشکل سراغ راه حل جالبی رفته است. یکی از مسئولان شرکت Invoxia به وبسایت ورج اعلام کرده:

راداری در این قلاده وجود دارد که رو به گردن سگ است و سیگنالی رادیویی می‌فرستد. این سیگنال توسط موی سگ منعکس نمی‌شود. پس مهم نیست که چقدر خز یا مو روی بدن حیوان وجود دارد؛ سیگنال ارسالی در اولین لایه پوست منعکس می‌شود. پس رادار در واقع قادر خواهد بود از سرعت و حرکت پوست مطلع شود. سپس این حرکات به الگوریتمی وارد می‌شوند که ضربان قلب و میزان تنفس سگ را تعیین می‌کند.

این مسئول می‌گوید مزیت دیگر قلاده هوشمند این شرکت، راحتی آن برای حیوان است. در دستگاه‌هایی مانند اپل واچ، گلکسی واچ، می بند و … نیاز به نزدیک بودن و حتی چسبیدن حسگر به پوست برای عملکرد دقیق‌تر است. اما در قلاده هوشمند سگ Invoxia، ضرورتی در محکم بستن قلاده وجود ندارد.

توسعه این قلاده هوشمند پیشرفته مدت‌ها طول کشیده است

Invoxia حدود چهار سال مشغول توسعه سیستمی برای پایش فعالیت سگ‌ها بوده است. این ‌قلاده هوشمند می‌تواند تشخیص دهد سگ شما، در حال دویدن، راه رفتن، خوردن غذا، استراحت و … است. همچنین امکان باز کردن بخش پارچه‌ای این قلاده برای تمیز کردن آسان وجود دارد. این دستگاه با توجه به نژاد سگ، بررسی‌های خود را انجام می‌دهد و می‌تواند پس از جراحی، برای بررسی سلامت حیوان خانگی مورد استفاده قرار بگیرد.

این قلاده هوشمند با قیمت ۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد. برای استفاده از ویژگی‌های GPS محور نیز نیاز است ماهانه ۱۲ دلار پرداخت شود. نکته قابل توجه درباره این قلاده، عدم امکان استفاده آن برای سگ‌هایی با اندازه کوچک است. ظاهرا به دلیل سختی توسعه قلاده‌ای بدون نقص با وجود تمام قابلیت‌ها، باعث منصرف شدن شرکت Invoxia از تولید قلاده برای سگ‌های کوچک‌تر شده است.

منبع :The Vergeمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.