تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر : 15054

قرنطینه خانگی چیست و چگونه برای فرار از ویروس کرونا خود را قرنطینه کنیم؟

قرنطینه خانگی چیست و چگونه برای فرار از ویروس کرونا خود را قرنطینه کنیم؟

قرنطینه خانگی چیست و چگونه برای فرار از ویروس کرونا خود را قرنطینه کنیم؟ قرنطینه خانگی دارای اصول و قواعدی است که در صورت عدم توجه، مشکلات بیشتری را در پی خواهد داشت. با شیوع گسترده ویروس کرونا چطور باید خود را در خانه قرنطینه یا ایزوله کنیم؟
دولت همه کشورهایی که شیوع ویروس کرونا در آن‌ها گزار شده است، از مردم درخواست می‌کنند محیط زندگی‌شان را ایزوله کرده و خود را قرنطینه کنند! این موضوع مخصوصا برای افرادی که نشانه‌هایی شبیه به سرماخوردگی در آن‌ها بروز کرده، اما مشکل به حدی نیست که نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته باشند، ضرورت پیدا می‌کند. اما وقتی آن‌ها درخواست قرنطینه خانگی می‌کنند، منظور دقیقا چیست؟ بدون شک قرنطینه دارای اصول و قواعدی است.
افرادی که طی دو هفته اخیر، به کشور یا منطقه‌ای که شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در آن گزار شده سفر کرده‌اند، در ریسک متوسط قرار دارند. میزان ریسک برای افرادی که با یک نفر دارای علائم اعلام شده برای این بیماری در ارتباط بوده یا در هواپیمایی شامل فردی مظنون به بیماری قرار داشته‌اند، ریسک همچنان متوسط است. بر اساس توصیه وزارت بهداشت آمریک..

قرنطینه خانگی چیست و چگونه برای فرار از ویروس کرونا خود را قرنطینه کنیم؟

قرنطینه خانگی دارای اصول و قواعدی است که در صورت عدم توجه، مشکلات بیشتری را در پی خواهد داشت. با شیوع گسترده ویروس کرونا چطور باید خود را در خانه قرنطینه یا ایزوله کنیم؟

دولت همه کشورهایی که شیوع ویروس کرونا در آن‌ها گزار شده است، از مردم درخواست می‌کنند محیط زندگی‌شان را ایزوله کرده و خود را قرنطینه کنند! این موضوع مخصوصا برای افرادی که نشانه‌هایی شبیه به سرماخوردگی در آن‌ها بروز کرده، اما مشکل به حدی نیست که نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته باشند، ضرورت پیدا می‌کند. اما وقتی آن‌ها درخواست قرنطینه خانگی می‌کنند، منظور دقیقا چیست؟ بدون شک قرنطینه دارای اصول و قواعدی است.

افرادی که طی دو هفته اخیر، به کشور یا منطقه‌ای که شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در آن گزار شده سفر کرده‌اند، در ریسک متوسط قرار دارند. میزان ریسک برای افرادی که با یک نفر دارای علائم اعلام شده برای این بیماری در ارتباط بوده یا در هواپیمایی شامل فردی مظنون به بیماری قرار داشته‌اند، ریسک همچنان متوسط است. بر اساس توصیه وزارت بهداشت آمریکا، افرادی که ریسک ابتلای آن‌ها به کووید ۱۹ متوسط است، باید اقدامات زیر را انجام بدهند.

در صورتی که شرایط بالا درباره شما صدق کرده و علائمی شبیه به سرماخوردگی، هر چند بسیار خفیف، بروز داده‌اید، باید خود را قرنطینه خانگی کنید. متاسفانه امروز همه ایرانی‌ها مخصوصا اهالی شهرهای تهران، اصفهان، رشت و ساری همه با ریسک متوسط، در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند. در نتیجه به هر ایرانی واجب است حتی در صورت سرماخوردگی، خود را قرنطینه کند.

قرنطینه خانگی

این ویروس کاملا جدید بوده و دانسته‌ها درباره آن محدود است. برخی افراد بعد از ابتلا به کووید ۱۹ نشانه‌هایی معمولی از بیماری دارند، به طوری که آن را یک آنفلوآنزا یا حتی سرماخوردگی تلقی خواهند کرد. برخی افراد حتی با وجود داشتن ویروس، هیچ نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهند! با توجه به ناشناخته بودن کروناویروس نوظهور، قرنطینه شدن در خانه ضروری است. به وسیله مطرح کردن موضوع با مدیر مجموعه محل کارتان، تا جای ممکن در خانه مانده و از رفتن به اجتماعات پرهیز کنید.

ممکن است ویروس کرونا که در شما شبیه به یک سرماخوردگی ظاهر شده، در صورت انتقال به فردی دیگر او را از پا در بیاورد! به همین دلیل هیچ فردی نباید اهمیت قرنطینه خانگی را دست کم بگیرد.

تفاوت قرنطینه خانگی با ایزوله کردن

بررسی دقیق نشان می‌دهد عمل جداسازی خود از دیگران بعد از ظاهر شدن نشانه‌های بیماری یا حتی شبیه به آن، به طور دقیق، ایزوله کردن نام دارد.

منظور از قرنطینه، جدا کردن افراد دارای ریسک ابتلا به بیماری است. با توجه به ارزیابی‌ها، حداکثر دوره نهفتگی ویروس دو هفته است، هر چند گزارش‌های درباره دوره کمون نوزده و بیست و هشت روزه نیز منتشر شده است! طبق این یافته، فرد دارای ریسک ابتلا، برای دو هفته جدا از بقیه نگه داشته می‌شود تا بیمار بودن یا نبودن وی مشخص شود. گفتنی است چند روز پیش، متوسط دوره نهفتگی ویروس کرونا توسط دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز اعلام شد.

منظور از ایزوله کردن، جدا کردن افرادی است که ابتلای آن‌ها به بیماری ثابت شده است. مدت زمان قرنطینه، حداکثر زمان نهفتگی ویروس است، به همین دلیل بیماران دارای ریسک ابتلا به کووید ۱۹ برای دو هفته قرنطینه نگه داشته می‌شوند. اما ایزوله کردن تا زمان از بین رفتن نشانه‌های بیماری و منفی شدن تست کروناویروس فرد ادامه خواهد داشت. در کشور چین، یک فرد زمانی از محیط ایزوله مرخص خواهد شد که بعد از بین رفتن علائم بیماری، برای دو روز پشت سر هم تست کروناویروس او منفی اعلام شود.

چگونه خود را ایزوله کنیم؟

اگر در بازگشت از منطقه‌ای به شدت درگیر با کروناویروس علائم اعلام شده برای بیماری کووید ۱۹ یا حتی یک سرماخوردگی ساده بروز کرد، باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید. این توصیه‌ها برای اهالی آمریکا است، وگرنه ایرانیان، همگی در دل یکی از بزرگترین کانون‌های شیوع بیماری قرار دارند. به همین دلیل به همه ما واجب است قوانین قرنطینه خانگی و ایزوله کردن خود در خانه را رعایت کنیم.

قرنطینه خانگی

در صورت مثبت اعلام شدن تست کروناویروس یک فرد در بیمارستان‌ها، به خاطر نبود علائم جدی همچون تنگی نفس، از فرد درخواست خواهد شد خودش را در منزل ایزوله کند. چنین فردی دیگر مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ نبوده و بیماریش محرز شده است، در نتیجه توجه به نکات زیر ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

دور ماندن از سایر افراد

خود را از دیگر اهالی خانه تا جای ممکن دور نگه دارید. در صورت امکان همه مکان‌های رفت و آمدتان را محدود کنید. در یک اتاق جدا مانده و سرویس بهداشتی و حمامتان را مجزا کنید. در قسمت‌هایی که شما رفت و آمد دارید، سیستم تهویه مطبوع حتما باید هوا را به صورت مستمر جابه‌جا کند.

دور شدن از حیوانات خانگی

هیچ گزارشی هنوز به صورت رسمی مبنی بر مبتلا شدن حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه به کووید ۱۹ وجود ندارد. تاکنون تعدادی انگشت شمار حیوان خانگی، که مالک آن‌ها به بیماری مبتلا شده، حاوی دوز ضعیفی از ویروس در بدنشان گزارش شده‌اند، بدون این که نشانه‌ای از بیماری بروز بدهند. با این حال تا زمان تکمیل دانسته‌های دانشمندان درباره کووید ۱۹ باید نکات ایمنی را رعایت کرد. از حیوان خانگی‌تان دور مانده یا در صورت اجبار برای تعامل با آن، حتما ماسک بزنید و دستکش بپوشید.

پایبندی به قرنطینه خانگی

هیچ فرد جدیدی را در منزل قبول نکنید! حتی بهتر است اهالی خانه محل سکونت شما نیز در صورت امکان، بعد از طی کردن دوران قرنطینه (به خاطر مجاورت با شما)، مدتی را در مکان دیگری سپری کنند.

عدم مراجعه بی‌مورد به بیمارستان

در صورتی که به مراقبت‌های پزشکی نیاز پیدا کردید، بهتر است هماهنگی‌های لازم را ابتدا به صورت تلفنی انجام بدهید. به این ترتیب به مراکز درمانی که بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را پذیرش نمی‌کنند، مراجعه نخواهید کرد. همچنین تا زمان بروز تنگی نفس، بالا رفتن تب و شدت گرفتن سرفه به مراکز درمانی نروید. اگر سرماخورده باشید، در آن جا به احتمال زیاد مریضی ساده خود را به کووید ۱۹ تبدیل خواهید کرد؛ ۴۰ الی ۴۵ درصد موارد ابتلا به کروناویروس جدید داخل بیمارستان رخ می‌دهند.

استفاده از ماسک

اگر حتی طی قرنطینه خانگی یا دوران ایزوله کردن خود مجبور به معاشرت با بقیه هستید، حتما از ماسک استفاده کنید. ضرورت استفاده از ماسک توسط افراد بیمار بسیار بیشتر از افراد سالم است. از آن جایی که کرونا از طریق هوا منتقل می‌شود، با قرار دادن ماسک جلوی دهان و بینی خود، از پرتاب شدن ذرات حاوی ویروس جلوگیری خواهید کرد. نتیجه یک تحقیق اخیر توسط دانشمندان چینی نشان داد ویروس کرونا تا ۴.۵ متر در هوا منتقل شده و ۳۰ دقیقه معلق می‌ماند!

قرنطینه خانگی

اگر به تنهایی زندگی کرده و مجبور به خرید کردن هستید، حتما از ابتدا تا انتهای حضورتان خارج از منزل ماسک روی صورت داشته باشید. در طول مسیر بیمارستان نیز این نکته را فراموش نکنید. تا جای ممکن خریدتان را به صورت تلفنی یا آنلاین انجام داده و بیرون نروید. گناه بیمار کردن بقیه بر گردن شما خواهد بود.

نکات مهم حین عطسه و سرفه

در زمان عطسه یا سرفه دستمالی جلوی بینی و دهان خود گرفته و سریعا آن را دور بیندازید. سپس دستانتان را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. باید بدانید برای پیشگیری از کرونا دست‌های خود را چگونه بشویید. اگر آب و صابون در دسترس نیست، از یک ضدعفونی‌کننده شامل حداقل ۶۰ درصد الکل استفاده کنید.

مجزا کردن وسایل در قرنطینه خانگی

لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال و دیگر لوازمتان را باید از از سایر اهالی منزل جدا کنید. بعد از بیمار شدن، با همسر خود روی یک تخت، کنار یکدیگر، نخوابید! اگر امکان جدا کردن سرویس بهداشتی وجود ندارد، حداقل از حوله متفاوتی استفاده کنید. بعد از هر مرتبه استفاده از لوازم شخصی‌تان، آن‌ها را با دقت ضدعفونی‌ کنید.

میز مطالعه، لپ تاپ، گوشی هوشمند، کتابخانه و هر سطحی که امکان نشستن ذرات حاوی ویروس روی آن وجود دارد را هر روز ضدعفونی کنید. در غیر این صورت ویروس‌ها با وجود کشته شدن توسط سیستم دفاعی بدن، مجددا راهی برای ورود به بدن پیدا خواهند کرد.

ایزوله شدن در خانه چه زمانی به پایان می‌رسد؟

برای پی بردن به وضعیت جسمانی خود باید با یک پزشک در ارتباط باشید. اگر نشانه‌های بیماری به طور کامل از بین رفت، تا جای ممکن، در صورت نبود فشار از سوی محل کار برای بازگشت، بیشتر استراحت کنید. هر چه از مدت زمان از بین رفتن علائم بیشتر بگذرد، احتمال تطهیر شدن کامل بدن از کروناویروس افزایش پیدا خواهد کرد!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.