قابلیت هدیه دادن به اینستاگرام می‌آید اما چگونه کار می‌کند و کی به ایران می‌رسد؟ با قابلیت هدیه اینستاگرام، محتواساز محبوبتان را با هدیه‌ای کوچک خوشحال کنید؛ حالا نحوه کار آن چگونه است و کِی به دست کاربران ایرانی می‌رسد؟ احتمالاً برایتان پیش آمده است که خواسته باشید از محتواساز مورد علاقه خود با چیزی

قابلیت هدیه دادن به اینستاگرام می‌آید اما چگونه کار می‌کند و کی به ایران می‌رسد؟

با قابلیت هدیه اینستاگرام، محتواساز محبوبتان را با هدیه‌ای کوچک خوشحال کنید؛ حالا نحوه کار آن چگونه است و کِی به دست کاربران ایرانی می‌رسد؟

احتمالاً برایتان پیش آمده است که خواسته باشید از محتواساز مورد علاقه خود با چیزی بیشتر از صرفاً یک بازدید، نظر یا لایک قدردانی کنید. خوشبختانه برخی از پلتفرم‌ها سیستمی را توسعه داده‌اند که کاربر به وسیله آن می‌تواند به دیگران انعام بدهد یا مبلغی/آیتمی را اهدا کند. حالا اینستاگرام هم قرار است به جمع آن‌ها بپیوندد. درحالی که پیش‌تر زمزمه‌هایی مبنی بر توسعه چنین قابلیتی توسط این شبکه اجتماعی به گوش می‌رسید، حالا شرکت مالک آن «متا» (Meta) یا همان فیسبوک سابق رسماً کار روی این پروژه را تایید کرده است.

به گفته سخن‌گوی متا، در حال حاضر مشغول آزمایش قابلیتی تحت عنوان «هدیه» (Gifts) برای اینستاگرام هستند. این قابلیت هنوز در ابتدایی‌ترین مرحله به سر می‌برد و نمونه اولیه آن در دست اعضای شرکت آزمایش‌ها و ارزیابی‌های لازم را پشت سر می‌گذارد. اولین بار توسعه‌دهنده موبایل «الساندرو پالوزی» (Alessandro Paluzzi) چند ماه قبل در توییتر از توسعه این قابلیت خبر داده بود. او یک کلید تاگل زیر منویی با نام Content Appreciation را در برنامه اینستاگرام پیدا کرده بود و این قابلیت در آن زمان به طرفداران اجازه می‌داد به چند روش از محتواساز محبوب خود قدردانی کنند.

مدتی بعد این توسعه‌دهنده اعلام کرد که فرایند توسعه این قابلیت جلو رفته و ضمناً نام آن به Gifts تغییر پیدا کرده است. با این حال، در این مرحله جزئیات زیادی از قابلیت هدیه اینستاگرام در دسترس نیست. البته از آنجا که در گذشته چنین قابلیتی را در پلتفرم‌های دیگر دیده‌ایم، می‌توان تا حدودی حدس زد که اینستاگرام هم چطور آن را پیاده‌سازی خواهد کرد.

هم‌اکنون تیک تاک، بزرگ‌ترین رقیب اینستاگرام قابلیتی مشابه با نام Gifts را ارائه می‌دهد و کاربران به لطف آن می‌توانند هنگام پخش یک ویدئو در بخش For You یا طی یک پخش زنده به محتواساز هدیه بفرستند. گزینه‌های Classic و Premium پیش روی کاربران تیک تاک قرار دارد و همچنین امکان ضمیمه‌کردن پیام هم مهیا است. تیک تاک هم مثل اینستاگرام این روزها تمام تلاش خود را برای تقویت و تشویق محتواسازان به کار می‌گیرد و حتی به برخی از آن‌ها درآمد تبلیغات ارائه می‌کند.

هرچند هنوز اطلاعاتی موجود نیست که بر اساس آن‌ها بتوان درباره قابلیت هدیه اینستاگرام قضاوت کرد، اما اگر چنین قابلیتی نهایتاً به مرحله اجرا برسد، بستر خوبی برای کسب درآمد هرچه بیشتر محتواسازان خواهد بود. متا از ابتدای تابستان راه‌های مختلفی را برای درآمدزایی بیشتر محتواسازان در پیش گرفته است؛ از سیستم Badges و Bonuses گرفته تا تبلیغات استریم و چندین مورد دیگر. در آخر اینستاگرام رقیب‌های سرسختی را پیش روی خود دارد و جالب است که ببینیم این شبکه اجتماعی مطرح چطور کاربران و محتواسازان خود را حفظ خواهد کرد.

همچنین بخوانید:این ۴۰ پیج، در حال حاضر بیشترین تعداد فالوور را در اینستاگرام دارند

گذشته از این، اگر مشتاق ارائه هرچه زودتر قابلیت هدیه در اینستاگرام هستید، باید گفت که هنوز زمان زیادی تا عرضه رسمی آن باقی مانده است؛ به این خاطر که این قابلیت هنوز در ابتدای شکل‌گیری خود قرار دارد و حتی اگر از این مرحله بگذرد، باز هم طول خواهد کشید تا در نهایت در دسترس کاربران ایرانی قرار بگیرد.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل