تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 583113

قابلیت عجیب دستیار صوتی آمازون می‌تواند شما را تا سرحد مرگ بترساند

قابلیت عجیب دستیار صوتی آمازون می‌تواند شما را تا سرحد مرگ بترساند

قابلیت عجیب دستیار صوتی آمازون می‌تواند شما را تا سرحد مرگ بترساند قابلیت جدید و عجیب الکسا، دستیار صوتی آمازون دو حالت دارد؛ یا کاربران را تا سرحد مرگ می‌ترساند یا مورد استقبال آنها قرار خواهد گرفت. تصور کنید بلندگوی هوشمندتان ناگهان با صدای یکی از بستگان فوت شده شما صحبت کند؛ احتمالا از شنیدن

قابلیت عجیب دستیار صوتی آمازون می‌تواند شما را تا سرحد مرگ بترساند

قابلیت جدید و عجیب الکسا، دستیار صوتی آمازون دو حالت دارد؛ یا کاربران را تا سرحد مرگ می‌ترساند یا مورد استقبال آنها قرار خواهد گرفت.

تصور کنید بلندگوی هوشمندتان ناگهان با صدای یکی از بستگان فوت شده شما صحبت کند؛ احتمالا از شنیدن چنین صدایی وحشت‌زده خواهید شد! اگرچه این اتفاق صرفا یک شبیه‌سازی است، اما چیزی از ترسناک بودن آن کم نمی‌کند. آمازون اخیرا از توانایی جدید دستیار صوتی خود، الکسا در تقلید صدای یکی از بستگان درگذشته خبر داده است. این ویژگی طی کنفرانس re:Mars در لاس‌وگاس توسط روهیت پراساد، معاون و دانشمند ارشد تیم الکسا ارائه شد.

پراساد توضیح داد که اگرچه هوش مصنوعی نمی‌تواند غم از دست رفتن عزیزان را از بین ببرد، اما قطعا می‌تواند خاطرات آنها را زنده کند. سپس ویدیویی پخش شد که در آن کودکی از دستیار الکسا می‌پرسد:

آیا مادربزرگ می‌تواند برای من داستان «جادوگر شهر از» را بخواند؟

پس از تایید الکسا، این دستیار هوشمند با صدای مادربزرگ با کودک صحبت کرد. پراساد در ادامه گفت که مهندسان شرکت به‌ راه‌حلی رسیده‌اند که طی آن Alexa پس از گوش دادن به یک قطعه ضبط شده در کم‌تر از یک دقیقه قادر است تا صدای هر شخصی را شبیه‌سازی کند. پیش‌تر، عملی کردن چنین قابلیتی به ساعت‌ها ضبط در استودیو نیاز داشت.

پراساد خطاب به مخاطبین این کنفرانس گفت:

رویاها و داستان‌های علمی-تخیلی ما در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. در واقع، هوش مصنوعی به لطف پیشرفت‌های حاصل شده در یادگیری ماشینی، به درک جدیدی از رفتار مشابه با انسان (نه احساسات) رسیده است.

با این وجود، قابلیت عجیب دستیار صوتی آمازون احتمالا برای هر کسی مناسب نباشد. آمازون در ارتباط با جزئیات و تاریخ عرضه این قابلیت بر روی دستیار صوتی خود، الکسا اطلاعاتی را در اختیار نگذاشته و احتمالا تنها برای نشان داده توانایی‌های کمک دیجیتال این گجت، چنین ویژگی عجیبی را به نمایش گذاشته است.

در حالی‌که این قابلیت عجیب شاید در نظر برخی جذاب باشد، اما به عنوان مثال وقتی می‌خواهید فرزندانتان به جای الکسا، صدای شما را از طریق این بلندگوی هوشمند بشنوند، احتمالا با سوءاستفاده برخی از افراد، تجربه استفاده از آن چندان رضایت‌بخش نباشد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.