فیسبوک هک شد ؛ اطلاعات ۱.۵ میلیارد کاربر در دارک وب برای فروش گذاشته شدبعد از اختلال گسترده در فیسبوک،‌ حالا دو رسانه Privacy Affairs و راشا تودی ادعا کرده‌اند که فیسبوک هک شده و اطلاعات ۱.۵ میلیارد ک..

فیسبوک هک شد ؛ اطلاعات ۱.۵ میلیارد کاربر در دارک وب برای فروش گذاشته شد

بعد از اختلال گسترده در فیسبوک،‌ حالا دو رسانه Privacy Affairs و راشا تودی ادعا کرده‌اند که فیسبوک هک شده و اطلاعات ۱.۵ میلیارد کاربر در دارک وب برای فروش گذاشته شده است!

ساعاتی است که فیسبوک،‌اینستاگرام و واتساپ در سراسر جهان قطع شده است. پس از آن بود که خبر رسید که یک هکر ۱۳ ساله چینی عامل این اتفاق بوده است؛‌ هرچند که فیسبوک رسما هرگونه خراب کاری در این مورد را تکذیب کرد و صرفا علت مشکل را یک اشباه در بروزرسانی سرورهای فیسبوک اعلام کرد.

اما حالا دو رسانه Privacy Affairs و راشا تودی ادعا کرده‌اند که فیسبوک هک شده و حتی اطلاعات ۱.۵ میلیارد کاربر این شبکه اجتماعی معروف در دارک وب برای فروش گذاشته شده است.

این دیتا شامل نام، ایمیل، شماره تماس، مکان، جنسیت و شماره ID کاربران است. دیتاهای مشابهی در سال‌های گذشته از فیسبوک نشت کرده بود اما این رسانه ادعا می‌کند دیتایی که اکنون در حال فروخته شدن است، جدید و مربوط به سال ۲۰۲۱ است.

علاوه بر این،‌ در اتفاقی نادر،‌ دامنه فیسبوک دات کام (facebook.com)‌ هم توسط اشخاصی که خود را هکر معرفی می‌کنند برای فروش گذاشته شده است! نکته طنز ماجرا،‌ واکنش جک دروسی مدیر و موسس توییتر به این موضوع بود که پرسید چند می فروشید!

در هر صورت،‌ مقامات فیسبوک همچنان هرگونه هک و خرابکاری در فیسبوک را رد کرده و تمام مشکل را ناشی از یک اشتباه فنی عنوان می‌کنند. باید دید در ساعات آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

منبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل