تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر : 21975

فرزندان شهدا عهده دار نهضت گسترش و نشر آثار و ارزش های پدرانشان هستند

فرزندان شهدا عهده دار نهضت گسترش و نشر آثار و ارزش های پدرانشان هستند

کافه دانش: علی‌اصغر جعفری : فرزندان شهدا وظیفه دارند راه پدران خود را ادامه دهند و الگو و نماد نسل جوان در این راه باشند و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه پویا نگه دارند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آیین نکوداشت «دختران مکتب …

کافه دانش: علی‌اصغر جعفری : فرزندان شهدا وظیفه دارند راه پدران خود را ادامه دهند و الگو و نماد نسل جوان در این راه باشند و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه پویا نگه دارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آیین نکوداشت «دختران مکتب سلیمانی» در تجلیل از مقام دختر و فرزندان شهدا به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها و با حضور دختران شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع سلامت و شهدای هسته‌ای در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و مفتخر هستیم میزبان ریحانه های شهدای گرانقدر باشیم، گفت : ایران مشعل دار اسلام است و این عزت بی نظیر را، شهدا به کشور هدیه کردند. ملت ایران حفظ اسلام و انقلاب اسلامی را مدیون خون شهدا هستند. دشمن همچنان به دنبال تحریف خط شهداست و همانطور که جسمشان را نشان گرفته، راهشان را نیز نشانه گرفته است. همانگونه که دشمن را در جبهه نظامی بیرون کردیم باید آنان را از جبهه فرهنگی هم بیرون کنیم.

وی با اشاره به وظیفه جامعه نسبت به شهدا و فرزندانشان تصریح کرد : فرزندان شهدا و یادگاران آنان در بین ما عزیزترین و ماناترین ارزش‌های شهدا هستند. جامعه امروز به وجود فرزندان شهدا افتخار می کند و وظیفه دارد نسبت به تکریم آنان اقدام کند. فرزندان شهدا می‌دانند که پدرانشان رسالت عظیمی داشتند و این تکریم‌ها در برابر آنان و خانواده هایشان کاری کوچک است، اما تکریم نیاز جامعه است برای اینکه به فرزندان شهدا نزدیک شویم و به درگاه الهی تقرب پیدا کنیم و نباید غفلت نسبت به ایثارگران جانبازان و شهدا داشته باشیم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه بیان کرد : مردم ما در سراسر کشور برای ایثارگران، جانبازان و شهدا احترام ویژه‌ای قائل هستند، حتی افرادی که به انقلاب اسلامی اعتقاد ندارند، دوست‌دار شهدا هستند. چرا که می‌دانند این شهدا در ماندگاری جامعه گام نهاده‌اند.

وی با اشاره به رسالت فرزندان شهدا گفت : فرزندان شهدا با اطلاع از اینکه پدرانشان با تصمیم خودشان و انتخاب و شناخت خود و بصیرتی که خدا عنایت کرد، راهی را انتخاب کردند و برای ماندگاری این راه جانشان را فدا کردند، وظیفه دارند راه پدران خود را ادامه دهند و الگو و نمادی باشند تا نسل جوان از آنان یاد بگیرند.

جعفری افزود : باید دختران شهدا نهضت گسترش و نشر آثار پدرانشان را به عهده بگیرند. هر کدام از دختران می‌توانند جغرافیایی از جامعه را با بیان، اندیشه و قلم خود تحت تاثیر قرار دهند. امیدواریم این نهضت با حضور شما دختران در قالب مکتب شهید سلیمانی، نه به معنای فرد بلکه به معنای همه باور‌های شهدا که در سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی جمع شده، شکوفا شود. این مکتب باید شناسانده شود، نسل جوان امروز ما تشنه‌ این ارزش‌ها و باور‌هاست.

انتشار خبر: مهران احمدی

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.