تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۵۸
کد خبر : 42560

فردا از نخستین نمونه قطار ملی مترو رونمایی می شود

فردا از نخستین نمونه قطار ملی مترو رونمایی می شود

فردا از نخستین نمونه قطار ملی مترو رونمایی می شود روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ از نخستین نمونه قطار ملی مترو رونمایی خواهد شد. این مراسم با حضور جمعی از مقامات شهری و دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهو..

فردا از نخستین نمونه قطار ملی مترو رونمایی می شود

فردا از نخستین نمونه قطار ملی مترو رونمایی می شود

روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ از نخستین نمونه قطار ملی مترو رونمایی خواهد شد. این مراسم با حضور جمعی از مقامات شهری و دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در محل شرکت واگن سازی تهران صورت می پذیرد.

به گزارش ایسنا، قطار ملی مترو یک طرح ارزشمند ملی به شمار می آید که طی ۱۸ ماه به ثمر نشست تا سهم ۲۵ الی ۳۰ صدی شرکت های داخلی از دانش طراحی ، تولید و تأمین قطعات قطارهای مترو به ۸۵ درصد افزایش یابد و گامی بلند در زمینه شکست انحصار تولید قطار از سوی شرکت های خارجی برداشته شود.

این امر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری شرکت های مختلف داخلی از جمله ۱۸ شرکت دانش بنیان و ۴ مجموعه صنعتی به نامهای شرکت واگن سازی تهران ، جهاد دانشگاهی ، مپنا و ایریکو ، براساس تجربیات ۲۰ سال گذشته در استفاده از ۳ نسل واگن ها صورت پذیرفته است.
در واقع رونمائی از نخستین نمونه قطار ملی مترو که اخیرا" تست گرم خود را نیز با موفقیت پشت سرگذاشته است به معنای تولد نسل چهارم قطارهای شبکه مترو تلقی می شود. در مرحله بعد و به دنبال تأمین منابع مالی لازم ، تولید قطار ملی مترو که نمادی از خودباوری و خلاقیت نیروهای متخصص داخلی است ، در دستور کار قرار خواهد گرفت.
بر اساس گزارش روابط عمومی راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، طراحی و ساخت سیستم رانش ، تهویه مطبوع ، بدنه قطار ، بوژی ، ترمز ، راهروی بین واگنی ، ‌درب ها ، دکوراسیون داخلی و هوشمند سازی سیستم اطلاع رسانی داخل واگن ها از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت های داخلی برای تولید قطار ملی مترو بوده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.