تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 588063

فاجعه برای دنیای کریپتو: جو بایدن، قوانین جدید دنیای ارزهای دیجیتال را می‌نویسد

فاجعه برای دنیای کریپتو: جو بایدن، قوانین جدید دنیای ارزهای دیجیتال را می‌نویسد

فاجعه برای دنیای کریپتو: جو بایدن، قوانین جدید دنیای ارزهای دیجیتال را می‌نویسد در نشست رهبران گروه بیست مقرر شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رهبری تنظیم قوانین جدید ارزهای دیجیتال را به منظور افزایش ثبات در این بازار برعهده بگیرد. به گزارش فوربس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، پس از ورشکستگی فاجعه‌بار صرافی

فاجعه برای دنیای کریپتو: جو بایدن، قوانین جدید دنیای ارزهای دیجیتال را می‌نویسد

در نشست رهبران گروه بیست مقرر شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رهبری تنظیم قوانین جدید ارزهای دیجیتال را به منظور افزایش ثبات در این بازار برعهده بگیرد.

به گزارش فوربس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، پس از ورشکستگی فاجعه‌بار صرافی FTX و درخواست‌های جهانی برای وضع قوانین جدید برای دنیای ارزهای دیجیتال، اعلام کرده که رهبری کشورهای جهان، برای تغییرات پیش‌رو در بازار کریپتو را برعهده می‌گیرد.

با تداوم بی‌ثباتی‌ها در بازار کریپتو، درخواست‌ها برای کنترل‌های نظارتی سخت‌گیرانه بر فضای کریپتو طی هفته گذشته افزایش یافته است. در این میان، مقدار پولی که توسط FTX و شرکت تابعه آن به نام “Alameda Reaserch” از دست رفته است، ارقام بسیار بزرگی را نشان می‌دهند و بدین ترتیب، بحران گسترده‌تری در انتظار بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود.

اکنون، پس از آخرین گردهمایی گروه بیست در اندونزی، رهبران این کشورها تنظیم قوانین بین‌المللی برای اعمال حاکمیت سریع بر فضای بازار کریپتو را ضروری خواندند و اعلام کردند که ریسک‌ها و بی‌ثباتی‌های اخیر باید متوقف شوند.

رهبران گروه 20 از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای که بر روی وب‌سایت کاخ سفید قرار گرفته است، پس از نشست هفته جاری در بالی اندونزی، نوشتند که ایجاد آگاهی عمومی از خطرات، تقویت نظارت و حمایت از زمین برابر در فضای کریپتو در کنار استفاده از مزایای نوآورانه این صنعت، بسیار مهم است.

طی ماه گذشته، هیئت ثبات مالی (FSB) که به عنوان تنظیم‌کننده استانداردهای مالی جهانی فعالیت دارد، پیشنهاد قوانینی را ارائه داد که شرکت‌ها و بازارهای فعال در کریپتو را مشمول قوانین سخت‌گیرانه‌ حاکم بر امور مالی سنتی می‌کند.

بیانیه رهبران گروه 20 در ارتباط با تنظیم قوانین جدید در بازار ارزهای دیجیتال

رهبران گروه 20 گفتند:

ما از رویکرد پیشنهادی FSB برای ایجاد یک چارچوب بین‌المللی جامع برای تنظیم فعالیت‌های کریپتو بر پایه «فعالیت، مقررات و ریسک یکسان» استقبال می‌کنیم. ما قصد داریم از نظارت دقیق بر اکوسیستم‌ دارایی‌های کریپتویی، از جمله استیبل‌کوین‌ها با پشتوانه ارز فیات اطمینان حاصل کنیم. آنها مشمول مقررات و نظارتی قوی برای کاهش خطرات بالقوه از جمله بی‌ثباتی‌ها هستند.

بنا بر گزارش‌ها، صرافی FTX در باهاما، سپرده‌های مشتریان خود را به شرکت بازرگانی تابعه خود به نام Alameda Research که متعلق به سم بنکمن-فرید بوده است واگذار کرده که احتمالا به ضرری 8 میلیارد دلاری منجر شده است.

تناقض‌های موجود در ترازنامه FTX موجی از هشدارها را از سوی دیگر شرکت‌های کریپتویی به دنبال داشت و آنها را به تکاپو انداخت تا هر چه زودتر از این صرافی ورشکسته فاصله بگیرند. جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده گفته که سقوط FTX بیش از هر چیز، نیاز به نظارت دقیق‌ بر بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد.

صرافی اف تی ایکس

وی افزود:

حمایت‌های انجام شده در بازارهای سنتی باید در مورد دارایی‌های کریپتو نیز اعمال شود.

کریستیانو بلاویتیس، استاد دانشگاه سیراکیوز و متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین نیز گفت:

این تنها یک دست‌انداز در جاده یا حتی پایان راه نیست، بلکه یک زنگ خطر است. این بخش با وجود گستردگی مالی، مقررات بسیار محدودی دارد.

با این حال، بلاویتیس انتظار دارد که صنعت بیت‌کوین و کریپتو در نهایت بتواند پس از ورشکستگی FTX بازیابی شود و راه خود را ادامه دهد، او پیش‌بینی کرده که قوانین جدید ارزهای دیجیتال می‌توانند به این بازار کمک کند.

بلاویتیس گفت:

فروپاشی FTX اعتماد به صنعت کریپتو را کاهش می‌دهد، اما این حوزه و فناوری بلاک‌چین قرار نیست به پایان برسد. مقررات بیشتر و قوانین دقیق‌تر تنها کاری است که برای افزایش پایداری و تقویت این صنعت می‌توان انجام داد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.