تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰

محصولات ارگانیک به محصولاتی گفته می­‌شود که کاملاً طبیعی و دور از هر گونه کود شیمیایی، آفت­‌کش‌­ها و سموم، پرورش داده می­‌شوند و از ارزش غذایی بالاتری نسبت به محصولات غیرارگانیک برخوردار می­‌باشند. دانه مارکت با داشتن علم و آگاهی از خواص و ویژگی‌­های غلات ارگانیک و تأثیری که این محصولات می­‌توانند بر سلامت پرندگان خانگی و زینتی داشته باشد مشغول …

محصولات ارگانیک به محصولاتی گفته می­‌شود که کاملاً طبیعی و دور از هر گونه کود شیمیایی، آفت­‌کش‌­ها و سموم، پرورش داده می­‌شوند و از ارزش غذایی بالاتری نسبت به محصولات غیرارگانیک برخوردار می­‌باشند. دانه مارکت با داشتن علم و آگاهی از خواص و ویژگی‌­های غلات ارگانیک و تأثیری که این محصولات می­‌توانند بر سلامت پرندگان خانگی و زینتی داشته باشد مشغول به فعالیت است. داشتن رژیم غذایی سالم و باکیفیت برای پرندگان می‌­تواند خطر بیماری­ را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و بر کیفیت عمر آنها بیفزاید. اما این غلات ارگانیک چه ویژگی­‌هایی دارد؟ و دانه مارکت چه نقشی در این زمینه دارد؟ محصولات ارگانیک باعث تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت پرنده خانگی در همه مراحل زندگی­ش خواهد شد. همه پرندگان برای زنده ماندن و انجام فعالیت­‌هایشان نیاز به مواد مغذی و حیاتی دارند که انرژی لازم را برایشان فراهم آورد لذا سیر کردن پرنده به منظور پرکردن شکم او نه تنها کافی نمی­‌باشد بلکه کار اشتباهی نیز هست. غذا و غلات پرنده باید شامل پروتئین‌­ها، ویتامین­‌ها، املاح معدنی و… با رعایت تعادل و توازن باشد.

تهیه غذای پرنده خانگی در بهترین کیفیت

عروس هلندی، قناری، سهره، کبوتر، کاسکو، مرغ عشق، مرغ مینا، طوطی ملنگو و… از جمله پرندگان زینتی و خانگی محسوب می‌شوند که انسان می‌­تواند براحتی با آنها ارتباط برقرار کند اما این دوستی بهتر است با شناخت ویژگی­‌ها و خصلت‌های پرنده و اینکه چه مواد غذایی تضمین­‌کننده سلامت و بقای آنهاست همراه باشد. دانه مارکت با تهیه غذای پرنده خانگی به صورت ارگانیک و تازه که شامل مخلوط قناری، تخم­ کتان سفید، قره ­ماش، گاودانه، پلت غذایی و…است و همچنین با در نظر گرفتن استانداردهای لازم و نکات بهداشتی، به دارندگان این پرندگان زیبا کمک می­‌کند تا رژیم غذایی متعادلی را برایشان داشته باشند. محصولات دانه مارکت در بسته­‌بندی­ و حجم مناسب، بدون نگهدارنده­‌های مصنوعی و عاری از هر گونه قارچ، باکتری یا کپک ارائه می­‌شود. بعنوان مثال ذرت خرد شده در وزن ۹۰۰ گرمی که حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین­‌های گروه ب، آهن که باعث افزایش انرژی پرنده و بهبود گوارش در پرنده خواهد شد و یا تخم­ کتان سفید با همین وزن که حاوی فیبر خوراکی، منگنز، امگا۳ و مناسب برای قناری که باعث تقویت سیستم ایمنی، کاهش کلسترول، پیشگیری از بیماری‌ها می­‌شود و سایر غذای پرندگان را در برند دانه مارکت می‌­توانید بیابید.

غذای پرنده زینتی شامل چه چیزهایی می‌­باشد؟

لزوم رعایت تنوع غذای پرنده زینتی که شامل دانه­‌ها، میوه­ و سبزیجات تازه، حبوبات، آجیل، مواد مغذی و آب تازه است بسیار حائز اهمیت می‌­باشد زیرا شرایط زندگی در قفس بگونه­‌ای است که آنها قادر به هضم هر غذایی نمی‌باشند و به هر آنچه که طبیعت در اختیارشان قرار می‌­داد دسترسی ندارند. بنابراین فراهم کردن نیازهای جسمی و روحی آنها بر عهده دارندگان پرنده زینتی می‌­باشد. غذای ناسالم یا بی­‌کیفیت بر خلاقیت پرنده تأثیر منفی می­‌گذارد. نکته دیگر نحوه ترکیب و میزان حجمی از هر نوع ماده غذایی مناسب می‌­باشد که باید بصورت استاندارد تهیه شود و افراط یا تفریط در ترکیب آنها باعث سوء­تغذیه پرنده خواهد شد. نکته دیگر اینکه پرندگان مختلف نیازهای غذایی متفاوتی با ذائقه­های گوناگون دارند، از این­ رو دانه مارکت سبد غذایی کاملی را برای برطرف کردن نیازهای پرندگان فراهم آورده است. از جمله پلت و مکمل غذایی که برای انواع پرندگان زینتی توسط دانه مارکت فراهم آمده پلت قناری، پلت طوطی، پلت مرغی، مکمل‌های آرام­بخش، مکمل مولتی‌ویتامین، پروبیوتیک، مکمل­‌های کلسیمی اشاره کرد. پلت‌­ها شامل مواد غذایی متنوعی از جمله گندم، ذرت، حبوبات، سبزیجات، صدف، سویا، پودر استخوان، پروتئین، ویتامین و مواد مغذی دیگری می‌­باشند.

پلت‌­ها نیازهای لازم برای بدن پرندگان را فراهم کرده و موجب ذخیره انرژی در بدنشان خواهد شد. همچنین از دیگر ویژگی­‌های پلت غذایی جلوگیری از برخی بیماری­‌ها می‌­باشد. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه پرندگان بعد از خوردن پلت نیاز به خوردن آب پیدا می­‌کنند بنابراین باید در قفس پرنده همیشه آب تازه و سالم باشد. علاوه بر آن پلت غذایی باید بخشی از غذای پرنده را تشکیل دهد و سایر نیازهای پرنده بوسیله مواد دیگر تأمین شود تا پرنده دچار سوء­تغذیه و بیماری‌­های ناشی از آن مانند ریزش پرها، ضعف سیستم ایمنی، افسردگی و استرس شدید و… نشود. قابل ذکر است که علائم سوء­تغذیه در پرندگان مختلف می‌تواند متفاوت باشد. دانه مارکت برای آرام­بخشی به پرندگان مکمل­‌های آرام­بخشی را در مجموعه خود دارد که از رفتارهای خشن پرنده می­‌تواند جلوگیری نماید. البته تغذیه نامناسب تنها دلیل استرس و عصبانیت پرندگان خانگی نمی‌­باشد بلکه هر گونه تغییری که ثبات زندگی آنها را برهم بزند آنها را دچار افسردگی و استرس خواهد کرد حتی دمای دستان شما. زمانی که پرنده خانگی خود را در دست گرفته‌­اید کمتر از دمای  بدن پرنده باشد می‌­تواند این حالت را در پرنده ایجاد کند.

دانه مارکت، بهترین فروشگاه تخصصی غلات ارگانیک

دانه مارکت از قدیمی‌­ترین و معتبرترین برند دانه پرندگان خانگی و غلات می‌­باشد که با قیمتی مناسب، غلات ارگانیک را با بالاترین کیفیت عرضه می­‌کند. با نگاهی دقیق به محصولات دانه مارکت و کمی مطالعه در مورد پرندگان خانگی و زینتی متوجه اهمیت بالای کیفیت غذایی بر سلامت روحی و جسمی آنها خواهیم شد. چنانچه بدون توجه و آگاهی اقدام به خرید غذای پرنده خانگی از هر جایی کنیم و آن مواد غذایی ناسالم، بی­‌کیفیت با ترکیبی نادرست، کپک‌­زده و غیر استاندارد باشد پرنده را دچار مشکلاتی از قبیل بیماری­‌های عفونی، پرخاشگری، چاقی، کمبود ویتامین، مسمومیت و عوارض دیگری خواهند کرد. بنابراین اگر سلامت پرنده شما دارای اهمیت است از جایی معتبر مانند دانه مارکت، دانه و غلات پرندگان خود را تهیه نمایید. سابقه درخشان و طولانی مدت این مجموعه گواه سلامت محصولات ارائه شده و اعتماد مردم به آنها می­‌باشد

خروج از نسخه موبایل