تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر : 583066

عوارض کاشت ابرو چیست؟ همه چیز در کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو چیست؟ همه چیز در کاشت ابرو

کاشت ابرو روش های زیبایی زیادی در دنیا وجود دارد و کاشت ابرو نیز یکی از این روش ها می باشد. اگر شما می خواهید بدانید که کاشت ابرو چیست و چرا باید کاشت ابرو انجام شود، تا آخرمقاله با ما همراه باشید چون در این مقاله قصد دارو تمامی مواردی که مربوط به کاشت

کاشت ابرو

روش های زیبایی زیادی در دنیا وجود دارد و کاشت ابرو نیز یکی از این روش ها می باشد. اگر شما می خواهید بدانید که کاشت ابرو چیست و چرا باید کاشت ابرو انجام شود، تا آخرمقاله با ما همراه باشید چون در این مقاله قصد دارو تمامی مواردی که مربوط به کاشت ابرو است را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا به شما رازهای کاشت ابرو را بگوییم و زیبایی را به شما و افرادی که دوستشان دارید هدیه دهیم.

کاشت ابرو چرا باید انجام دهیم

کاشت ابرو روشی است که در آن جراح زیبایی یک پیوند مو (پلاگ) می گیرد. جراح پیوند را با مو و ریشه آن (فولیکول) می گیرد و به ناحیه ابرو منتقل می کند. پیوند مو معمولاً از پشت گردن یا ناحیه اطراف گوش برداشته می شود. پس از برداشتن گرافت های مو، آنها را تا یک ساعت قبل از کاشت توسط جراح در یک محفظه نگهداری با محلول نمکی سرد قرار می دهند. کاشت ابرو معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین در طول عمل چیزی احساس نمی‌کنید پس از انجام عمل، ناحیه باز می ماند و پوسته ای در اطراف فولیکول های تازه پیوند شده تشکیل می شود. این پوسته ها بخشی طبیعی از روند بهبود هستند و باید پس از چند روز از بین بروند.

ما به این دلیل کاشت ابرو انجام می دهیم که:

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن گرافت های مو (شاخه ها) به ناحیه ابروی شما منتقل می شود. هدف این است که موهای جدید از این گرافت ها رشد کنند و ظاهری پرتر ایجاد کنند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا ممکن است فردی به کاشت ابرو نیاز داشته باشد.

برخی از آن دلایل عبارتند از: ‌

ناحیه ابرو سوخته باشد

جای زخم در ناحیه ابرو وجود داشته باشد

تومورها

تریکوتیلومانیا، زمانی که افراد از میل غیرقابل کنترل برای کندن موهای خود رنج می برند

آلوپسی آره آتا (تثبیت شده)، یک بیماری خود ایمنی که باعث ریزش موهای شما می شود

ریزش ابرو  به دلیل کم کاری غده تیروئید (کم کاری تیروئید) نیز در این خصوص تاثیر گذار خواهد بود. گروه دیگری از افرادی که ممکن است پیوند ابرو دریافت کنند، کسانی هستند که از هیپرویتامینوز A رنج می برند. هیپرویتامینوز A وضعیتی است که در آن سطوح سمی ویتامین A در بدن شما وجود دارد. مقدار توصیه شده روزانه (RDA) ویتامین A برای بزرگسالان 19 سال و بالاتر 4300 واحد بین المللی (IU) در روز است. حداکثر مجاز روزانه A  مقدار 10000 واحد بین المللی است. اگر ویتامین A بیش از حد مصرف کنید، می تواند برای بدن شما بسیار سمی باشد.  همچنین می تواند باعث ریزش موهای شما شود.

روش های انجام کاشت ابرو

روش کاشت ابرو دقیقا مثل کاشت مو می باشد

گرافت موی ابرو از موهای بالای گوش شما گرفته می شود. یک جراح نه تنها تارهای مو، بلکه فولیکول های مو را نیز منتقل می کند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که موهای جدید می توانند پس از ریزش موهای جدید در ابروهای شما رشد کنند.

 

پس از اینکه بیهوشی عمومی به شما داده شد، جراح برش‌های کوچکی در محل‌های اهداکننده فولیکول و همچنین در محل‌های پیوند در ابروهای شما ایجاد می‌کند. کل فرآیند حدود 2 تا 3 ساعت طول می کشد. دوره نقاهت برای کاشت ابرو نسبتا سریع است. در چند روز اول متوجه پوسته پوسته شدن اطراف ابرو خواهید شد.

 

ممکن است لازم باشد تا 3 هفته پس از جراحی از ورزش شدید اجتناب کنید. در صورت مشاهده هرگونه خونریزی، تورم یا چرک در محل با جراح خود تماس بگیرید.

 

بعد از چند هفته شاهد ریزش موهای کاشته شده خواهید بود. این کاملا طبیعی است. موهای جدید ابروی شما باید طی چند ماه آینده شروع به رشد کنند. در این بین، ممکن است لازم باشد موهای کاشته شده را تا اندازه ابرو کوتاه کنید. کاشت ابرو معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین در طول عمل چیزی احساس نمی‌کنید

 

پس از انجام عمل، ناحیه باز می ماند و پوسته ای در اطراف فولیکول های تازه پیوند شده تشکیل می شود. این پوسته ها بخشی طبیعی از روند بهبود هستند و باید پس از چند روز از بین بروند.

 

ممکن است تا پنج روز کبودی و تورم خفیف در ناحیه وجود داشته باشد. اسپری سالین باید در این خصوص هر 2 تا 3  ساعت استفاده شود. معمولاً پزشک برای شما داروهای مسکن، آنتی بیوتیک ها و استروئیدها را تجویز می کند که تا پنج روز پس از جراحی شما از طریق دهان مصرف شود.

 

پس از کاشت اولیه، موهای تازه قرار داده شده می ریزند. این طبیعی است. رشد مجدد مو در ناحیه باید حدود 3 ماه پس از جراحی شما شروع شود. اگر برخی از گرافت‌ها «برداشته نمی‌شوند» یا موها آنطور که باید متراکم نیستند، ممکن است بتوانید 9 ماه پس از عمل جراحی  مو را لمس کنید . در این خصوص باید با پزشک مشورت کنید.

مزایای کاشت ابرو

مزایای کاشت ابرو به ترتیب زیر می باشند که عبارتند از:

1. ابروهای ضخیم

علت ریزش و نازک شدن ابرو شما هر چه باشد، یک مجموعه خوب از ابروها با کاشت ابرو امکان پذیر می شود تا به چشمان شما فریم بهتری بدهد.

2. افزایش اعتماد به نفس

در حالی که همیشه می توانید ابروهای خود را با یک مداد ابرو پر کنید، هیچ چیز نمی تواند به اندازه مداد واقعی به شما احساس اعتماد به نفس بدهد! با ابروهای پرپشت، زاویه دار و زیباتر، اعتماد به نفس خود را افزایش خواهید داد.

3. بهبود حالت چهره

حالات چهره برای ارتباط انسان بسیار مهم است و این واقعیت ناشناخته نیست که ابروها نقش مهمی در نشان دادن حالات چهره دارند. کاشت ابرو می تواند ابروهای مشخص تری را با شکل و زاویه مناسب به شما بدهد تا به شما کمک کند تا به طور موثر حالت چهره خودتان را بیان کنید.

4. ظاهری عالی

کاشت موی ابرو می تواند به شما کمک کند تا ابروهای خوبی داشته باشید که شما را زیباتر و جذاب تر نشان می دهد.

5. بدون دردسر

کاشت ابرو می تواند به شما کمک کند هنگام شرکت در مهمانی ها یا رویدادهای رسمی با ابروهای واقعی که به تازگی کاشته اید، در زمان و انرژی صرفه جویی کنید، بدون اینکه دردسر و بی نظمی در پر کردن یا کشیدن ابرو با محصولات گران قیمت ابرو داشته باشید.

6. راه حل دائمی

کاشت ابرو برای شما دائمی باقی می ماند و باعث میشود تا سالیان سال از آن لذت ببرید.

7. جای زخم و جای سوختگی را پنهان می کند.

این روش منحصر به فرد روشی شگفت انگیز برای پنهان کردن جای زخم و سوختگی در اطراف ناحیه ابرو است.

 

8. افزایش در شکل و طول کلی ابرو

با استفاده از این جراحی می توان با افزایش تراکم ابروها، اصلاحات ظریفی در شکل کلی یا طول ابروها ایجاد کرد.

9. نتایج بسیار طبیعی به نظر  خواهد رسید

نتایج این روش بسیار طبیعی به نظر می رسد با تراکم خوب مو این امر مشخص خواهد شد.

معایب کاشت ابرو

یکی از خطرات بالقوه کاشت ابرو این است که فولیکول های موی جدید از بین نرود. در چنین مواردی، ممکن است مجبور شوید این روش را دوباره در آینده انجام دهید.

خطرات مرتبط با خود جراحی نیز وجود دارد. با جراح خود در مورد عوارض احتمالی زیر صحبت کنید:

 

  • خون ریزی بیش از حد
  • آسیب به عصب
  • ورم
  • کبودی
  • عفونت
  • جای زخم

قبل از کاشت ابرو، جراح سابقه پزشکی شما رابررسی می کند. حتماً هرگونه بیماری زمینه‌ای و همچنین داروها یا مکمل‌هایی را که در حال حاضر مصرف می‌کنید، را به پزشک بگویید.

کاشت ابرو ممکن است در موارد زیر مناسب نباشد:

  • آلوپسی آره آتا
  • تریکوتیلومانیا
  • اختلالات خونریزی
  • سابقه عوارض مربوط به جراحی زیبایی

کلام آخر

ما در این مقاله کاشت ابرو را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم، نکته مهم مزایای کاشت ابرو می باشد که به آن اشاره نمودیم، اگر سوالاتی در مورد کاشت ابرو در ذهن تان است می توانید از طریق این مقاله به آنها پاسخ دهید.

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.