تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۳:۵۸

یکی از پر پرسش ترین سوالات مشتریان در هنگام و بعد از خرید ساعت کاسیو، طول عمر باتری ساعت است. باتری ساعت کاسیو هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارد؟ ساعت سولار یا همان خورشیدی نیاز به تعویض باتری دارد؟ عمر باتری ساعت‎‌ها چقدر است و …! محاسبه میانگین عمر باتری ساعت آنقدرها هم که فکر ‎می‌کنید ساده نیست

یکی از پر پرسش ترین سوالات مشتریان در هنگام و بعد از خرید ساعت کاسیو، طول عمر باتری ساعت است. باتری ساعت کاسیو هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارد؟ ساعت سولار یا همان خورشیدی نیاز به تعویض باتری دارد؟ عمر باتری ساعت‎‌ها چقدر است و …! محاسبه میانگین عمر باتری ساعت آنقدرها هم که فکر ‎می‌کنید ساده نیست و به عوامل مختلفی بستگی داره. در ادامه به سوالات شما پاسخ ‎می‌دهیم و این عوامل را با هم بررسی ‎می‌کنیم.

میانگین عمر باتری ساعت کاسیو

پاسخ کوتاه این است که باتری ساعت کاسیو شما متناسب با مدل و خانواده ای که دارد ( از سری ساعت‎های معمولی تا جی شاک‎‌ها)  متغیر بین دو تا پانزده سال دوام خواهد آورد. بین چهار و پنج سال همان چیزی است که شما ‎می‌تونید انتظار آن را داشته باشید. به طور خاص مدت زمان ماندگاری باتری ساعت مچی کاملاً به نحوه استفاده شما از ساعت و اینکه آیا یکی از مدل‎های خورشیدی است یا نه بستگی دارد. بطور مثال اگر شما یک ساعت جی شاک کاسیو با قابلیت‎های زیاد را در دست دارید، تعداد دفعات استفاده از نور پس‌زمینه و زنگ هشدار نقش مهمی در تعیین طول عمر باتری ساعت شما دارد. در واقع، استفاده نکردن از نور پس‌زمینه حداقل دو برابر  بیشتر به حفظ عمر باتری کمک ‎می‌کند.

این در حالیست که ساعت سولار یا همان ساعت خورشیدی، طول عمر بیشتری حدود 10 تا 12 سال را دارد. دلیل این افزایش طول عمر، استفاده از قابلیت ذخیره انرژی از نور محیط است. به همین دلیل بهتر است بگوییم باتری‎های قابل شارژ (از طریق نور مستقیم و محیط) طول عمر بیشتری به نسبت باتری‎های معمولی دارند. قابلیت سولار را بیشتر در ساعت های رده بالای این برند مثل جی شاک کاسیو، سری ساعت پروترک و حتی ادیفایس ها می توانید ببینید.

ساعت سولار (ساعت خورشیدی) هم نیاز به تعویض باتری دارد؟

جواب سریع به این سوال شما، بله است. ساعت سولار هم مانند همه ساعت‎های کوارتز نیاز به تامین انرژی از طریق باتری دارد و این باتری نیاز به تعویض هم دارد. همانطور که قبلاً اشاره شد، عمر باتری ساعت خورشیدی طولانی تر است چون باتری‎‌ها همیشه در معرض نور خورشید شارژ ‎می‌شوند. ساعت‎های خورشیدی، به طور کلی، مزایای بی شماری نسبت به انواع دیگر ساعت‎‌ها دارند. از جمله این واقعیت که از لحاظ قیمت زیاد گران نیستند، با محیط زیست سازگار هستند، نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند و همچنین مدت زمان تعویض باتری در بین آنها طولانی تر است.

ساعت‌های through a solar به این طریق کار می‌کنند که نور از طریق پنل خورشیدی جذب می‌شود، قبل از اینکه به انرژی الکتریکی برای ذخیره در باتری تبدیل شود. عمر خازن یا وسیله‌ای که برای ذخیره انرژی الکتریکی در ساعت خورشیدی کاسیو استفاده ‎می‌شود، حدود ده سال است و این میزان بیشتر از باتری‎های معمولی است. با این حال، با فرض اینکه بتوانید به طور مداوم ساعت را در محیطی خنک، خشک و بدون اکسیژن نگه دارید، باتری ساعت از نظر فنی ‎می‌تواند هزاران سال قبل از نیاز به تعویض دوام بیاورد.

چه عواملی بر عمر باتری ساعت تاثیر میگذارد؟

عوامل زیادی هستند که بطور مشخص یا پنهان روی عمر باتری ساعت مچی کاسیو شما تاثیر ‎می‌گذارد که در ادامه به آنها اشاره ‎می‌کنیم. فقط این را در نظر داشته باشید، تمام گفته‎های داخل این مقاله درباره ساعت اورجینال کاسیو است، و نه ساعت‎های تقلبی از این برند. چون همانطور که باید بدانید شما از ساعت اورجینال میتوانید انتظار دوام، کیفیت و طول عمر کافی داشته باشید و نه از محصولات غیر اصل.

عمر باتری ساعت کاسیو چقدر است؟

ساعت در معرض نور قرار نگیرد:

ساعت‎های سولار بعد از چند ساعت قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید یا نور محیط، شارژ مورد نیاز را دریافت و شروع به حرکت ‎می‌کنند. در بعضی موارد صاحبان چنین ساعت‎هایی با اطلاع از این موضوع مدت‎‌ها ساعت را در جایی بدون نور نگهداری ‎می‌کنند با این امید که ساعت مجدد با دریافت نور فعال ‎می‌شود. توصیه ما برای حفظ عمر مفید باتری چنین ساعت‎هایی استفاده هرازگاهی است. نباید اینطور باشد که ساعت را به حال خود رها کنید. حتی اگر نیازی به استفاده از ساعت ندارید ماهی یکبار آن را در معرض نور بگذارید.

استفاده مداوم و بیش از حد از ویژگی‎‌ها:

بیشترین عامل در تصرف عمر باتری، استفاده مداوم از نور پس زمینه است. اگر ساعت شما قابلیت تنظیم روشن شدن خودکار نور پس زمینه (auto light) را دارد، پیشنهاد میکنیم این قابلیت را به حالت دستی تغییر دهید. استفاده مداوم از کرنومتر، نمایشگرهای LED، زنگ هشدار، ویژگی‎های کرنوگراف و غیره نیز به زودتر تمام شدن عمر باتری تا حد زیادی کمک ‎می‌کند. استفاده مداوم از ویژگی مانند کرونوگراف ‎می‌تواند انرژی باتری را 40 درصد سریعتر تخلیه کند.

تاثیر دمای محیط بر روی ساعت:

دما همچنین نقش مهمی در تعیین مدت دوام باتری ساعت شما دارد. عمر کامل باتری معرفی شده با این فرض است که باتری به طور مداوم در معرض دمای معمولی اتاق قرار دارد. اغلب قرار دادن باتری در معرض تغییرات ناگهانی دما یا رطوبت بالا همیشه باعث کوتاه شدن عمر آن ‎می‌شود.

چگونه بفهمیم باتری ساعت کاسیو در حال تمام شدن است؟

بیشتر ساعت‌های جی شاک کاسیو یا پروترک‎‌ها، دارای نشانگر میزان باتری هستند که به وضوح به شما اطلاع می‌دهد که عمر باتری در حال اتمام است. با این حال، حتی اگر مدل ساعت شما نشانگر رسمی باتری ندارد، چندین راه برای تعیین اینکه آیا عمر باتری ساعت شما رو به اتمام است یا نه وجود دارد:

  • کم رنگ شدن اعداد نمایش داده شده روی صفحه نمایش دیجیتالی حتی با روشن کردن نور پس زمینه
  • محو شدن رنگ صفحه دیجیتالی و پر رنگ شدن آن با زدن دکمه نور پس زمینه بصورت لحظه ای
  • کم شدن میزان نمایش نور پس زمینه هم از نظر مدت زمان و هم روشنایی light

پیشنهاد ‎می‌کنیم برای بیشتر کردن عملکرد و عمر باتری ساعت کاسیو در صورت نیاز از قابلیت‎های ساعت استفاده کنید.

خرید باتری اورجینال ساعت کاسیو:

اگر باتری ساعت شما تمام شده و قصد خرید باتری اورجینال دارید باید اول از اصالت ساعت مچی خود مطمئن باشید. در اینصورت چه برای خرید ساعت اورجینال کاسیو و چه خرید باتری اصل میتوانید به سایت فروش ساعت ایران تایمر مراجعه کنید. سایت اینترنتی ایران تایمر اولین و مرجع سایت ساعت مچی داخلی ایران است. کار ایران تایمر تنها فروش ساعت‎های اورجینال نیست، بلکه قطعات و خدمات پس از فروش ساعت مچی‎‌ها هم در این مجموعه انجام ‎می‌شود. برای اطلاعات بیشتر کافیست به سایت ایران تایمر مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل