تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر : 584573

عضو کمیسیون صنایع مجلس: کیفیت خودروها پایین است چون قطعه سازی کشور مشکل دارد

عضو کمیسیون صنایع مجلس: کیفیت خودروها پایین است چون قطعه سازی کشور مشکل دارد

عضو کمیسیون صنایع مجلس: کیفیت خودروها پایین است چون قطعه سازی کشور مشکل دارد عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت دلیل پایین بودن کیفیت خودروها به وجود مشکل در صنعت قطعه سازی کشور مربوط می‌شود. روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت در صنعت خودرو به عنوان یک زنجیره صنعتی، قطعه سازی به عنوان دومین

عضو کمیسیون صنایع مجلس: کیفیت خودروها پایین است چون قطعه سازی کشور مشکل دارد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت دلیل پایین بودن کیفیت خودروها به وجود مشکل در صنعت قطعه سازی کشور مربوط می‌شود.

روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت در صنعت خودرو به عنوان یک زنجیره صنعتی، قطعه سازی به عنوان دومین رکن مهم این صنعت محسوب می‌شود. در واقع اکنون اگر کیفیت خودروها پایین است، دلیل اصلی آن به قطعه سازی مربوط می‌شود که البته برای خودروسازان نیز مشکلاتی را به وجود آورده است.

مشکل قطعه سازی باعث کاهش کیفیت خودروها می‌شود

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه بیان کرد خودروساز و قطعه ساز اعضای یک خانواده محسوب می‌شوند، اما در حال حاضر در ایران رابطه درستی میان آنها وجود ندارد؛ به بیانی دیگر رابطه قراردادی، حقوقی و مالی میان قطعه سازان و خودروسازان به درستی انجام نشده است.

ایزدخواه در ادامه افزود درون زنجیره صنعت خودرو می‌بایست شاهد نوآوری باشیم که قطعه سازی در این بخش نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. از این رو اگر بین قطعه ساز و خودروساز و همچنین مراکز تحقیق و توسعه، دانشگاه‌ها، مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان رابطه درستی ایجاد می‌شد، اکنون صنعت خودرو در چنین شرایطی قرار نداشت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت که فقط به خودروساز توجه می‌کند عنوان کرد صنعت خودروسازی زنجیره‌ای بوده که شامل قطعه سازی، خدمات پس از فروش، نشان‌های تجاری و تحقیق و توسعه می‌شود و تمام این موارد صنعت خودروسازی را به وجود می‌آورند.

ایزدخواه در ادامه رابطه دانشگاه با قطعه سازی را نیز مهم دانست و گفت در قطعه سازی باید نوآوری‌های متعدد در محصول و نوآوری در فرایند رخ دهد. وی افزود برخی اوقات شاهد سهام‌دار شدن قطعه ساز در خودروساز هستیم که این روش در برخی از کشورها ممنوع بوده و مشکلاتی را به همراه دارد؛ چرا که قطعه ساز می‌تواند روی خودروساز کنترل داشته باشد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.