مدیرعامل مبین‌نت در نمایشگاه تلکام گفت: شرکت مبین‌نت قصد دارد سال آینده به بزرگترین اپراتور تخصصی کشور در حوزه هوشمندسازی سازمان‌ها تبدیل شود. به گزارش خبرنگار حوزه فناوری کافه دانش، نشست خبری مدیران ارشد مبین نت، در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی ۱۴۰۰(تلکام ۲۰۲۱)، ظهر امروز پنجشنبه ۲ …

مدیرعامل مبین‌نت در نمایشگاه تلکام گفت: شرکت مبین‌نت قصد دارد سال آینده به بزرگترین اپراتور تخصصی کشور در حوزه هوشمندسازی سازمان‌ها تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری کافه دانش، نشست خبری مدیران ارشد مبین نت، در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی ۱۴۰۰(تلکام ۲۰۲۱)، ظهر امروز پنجشنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۰، با حضور حسین طهرانی مدیرعامل مبین‌نت، مهدی غیناقی رئیس هیات‌مدیره مبین‌نت و جمعی از اصحاب رسانه، در محل تالار اصفهان محل دائمی نمایشگاهای بین المللی تهران برگزار گردید.

حسین طهرانی، مدیرعامل مبین‌نت

طهرانی، در ابتدای این نشست خبری، به تشریح عملکرد و بیان گزارشی از وضعیت مبین‌نت پرداخت و گفت: مبین‌نت سال گذشته در حوزه فروش سرویس‌‌های انبوه (اینترنت خانگی) افزایش ظرفیت داشته و تعداد مشتریان خانگی آنها به بیش از ۴۲۰ هزار مشترک رسیده است.

وی ادامه داد: این شرکت در حوزه اینترنت خانگی، بیشترین میانگین مصرف را در بین اپراتور‌های سراسری کشور دارد. همچنین مبین‌نت در طول دوران کرونا، در ۳ لایه شبکه خود افزایش ظرفیت ۲.۵ برابری را تجربه کرده است. میانگین مصرف ترافیک اینترنت خانگی مبین‌نت نیز در طول دوران کرونا، بیش از ۳ برابر شده است.

طهرانی توضیح داد: مبین‌نت در حوزه سازمانی هم بعد از شرکت مخابرات، بزرگ‌ترین سهم بازار خدمات سازمانی را در اختیار دارد. این شرکت به‌صورت تخصصی تمام لایه‌های سرویس‌دهی به سازمان‌ها از طراحی و فروش تا خدمات پس از فروش را به‌صورت مجزا از سرویس خانگی خود، سرویس‌دهی می‌کند.

مدیرعامل مبین‌نت، اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که این شرکت در حوزه سازمانی دنبال کرده، حرکت از لایه ارتباطات به سمت لایه سرویس و اپلیکیشن بوده است.

وی در ادامه پیرامون آن توضیح داد: در بحث  Cloud Transformation به سازمان ها کمک کردیم تا به این سمت حرکت کنند. اولین سرویس جدیدی که در حوزه سازمانی و اشخاص حقیقی روی لایه ارتباطات لانچ شد سرویس موبینیو یا سرویس YAAS بود که در راستای حرکت سازمان‌ها به سمت خدمات ابری بود. همچنین سرویس متمرکز ابری Contact Center نیز برای سازمان‌ها به‌صورت ابری راه‌اندازی شد تا VOIP و اپراتور را روی ابر مبین‌نت بدون نیاز به محدودیت‌های فیزیکی در اختیار داشته باشند.

مدیرعامل مبین‌نت، از راه‌اندازی سرویس دیگری برای سازمان‌ها خبر داد و گفت: به ‌منظور نظارت تصویری، ابری روی شعب مختلف کاربرد دارد.

وی پیرامون این سرویس توضیح داد: به دلیل گستردگی شعب سازمان‌ها در کشور این سیستم کمک کرد تا دوربین‌ها به‌صورت متمرکز روی ابر مبین‌نت یا ابر اختصاصی خود شرکت‌ها مدیریت شود.

طهرانی، اعلام کرد: مبین‌نت قصد دارد سال آینده به بزرگترین اپراتور تخصصی کشور در حوزه هوشمندسازی سازمان‌ها تبدیل شود.

مدیرعامل مبین‌نت، توضیح داد، در دوران کرونا، سهم بازار مبین‌نت در حوزه ارتباطات سازمانی گسترش داشته و سال گذشته، شبکه اختصاصی سازمانی این شرکت به‌عنوان محصول پرچمدارش بیش از ۶۵ درصد افزایش سهم بازار را تجربه کرده است.

طهرانی، پیرامون پیشینه نخستین ابر سراسری مبین نت گفت: تیرماه ۱۴۰۰ مبین‌نت نخستین ابر سراسری برای اتصال دوربین‌های مداربسته در کشور را راه‌اندازی کرد. سرویس جدید مبین‌نت «موبینیو» نام دارد و ذخیره‌سازی تصاویر دوربین‌های مداربسته را در فضای ابری این اپراتور امکان‌پذیر می‌کند. بسته‌ای که آن زمان سرویس موبینیو عرضه می‌کرد تنها فضای ذخیره‌سازی ابری برای اتصال به دوربین‌های مداربسته موجود در بازار بود و کاربران برای استفاده از این سرویس باید جداگانه اقدام به تهیه دوربین مداربسته می‌کردند.

وی در خصوص وضعیت ارائه پکیچ کامل به مشتریان اظهار داشت: در حال حاضر با یکی از دوربین‌ساز‌های معتبر داخلی به تفاهم رسیده‌ایم و همکاری خود را تحت برند موبینیو آغاز کردیم. از ماه آینده این سرویس به‌صورت پکیج کامل دوربین، مودم و سرویس ابری تحت برند مشترک موبینیو وارد بازار می‌‌شود.

مدیرعامل مبین‌نت، در مورد شرکت سازنده دوربین گفت: نام این شرکت چندان شناخته شده نیست؛ اما یکی از شرکت‌های بزرگ مونتاژ دوربین در کشور است.

طهرانی، در ادامه بیان داشت: تاکید وزیر ارتباطات روی توسعه ارتباطات ثابت (Fixed Broadband) است که شامل FTTH، VDSL و FWA می‌شود. وزارت ارتباطات برای حدود ۲۰ میلیون پورت برنامه‌ریزی کرده است. ما در جلسات وزارتخانه پیشنهاداتی ارائه کردیم مبنی بر این که می‌توانیم سهم FWA را در مجموع این ۲۰ میلیون پورت تا ۲۰ درصد داشته باشیم.

مدیرعامل مبین‌نت، در پایان سخنان خود گفت: بزرگترین مانع FWA عدم تعادل در نظام رگولیشن تعرفه است. پایین‌نگه داشتن تعرفه موبایل در کشور باعث شده اپراتور‌های ما نتوانند توسعه کاملی داشته باشند. او اعلام کرد آنطور که من اطلاع دارم قرار است این موانع برداشته شود.

مهدی غیناقی، رئیس هیات‌مدیره مبین‌نت

غیناقی، در ادامه این نشست خبری، پیرامون استراتژی ۵ ساله مبین‌نت گفت: محور‌های اصلی استراتژی ۵ ساله مبین‌نت تدوین شده و تمرکز ما روی اینترنت اشیا (IOT)، تحول دیجیتال سازمانی، ۵G و توسعه اینترنت ثابت بی‌سیم است.

وی در مورد این برنامه‌ها توضیح داد: بحث اینترنت اشیا را از سال جاری شروع کردیم و هفته گذشته در همکاری با شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی مبین‌نت به‌عنوان اولین اپراتور تجاری کشور در حوزه خدمات اینتنرت اشیا شروع به کار کرد.

رئیس هیات‌مدیره مبین‌نت، در خصوص تحول دیجیتال سازمانی هم توضیح داد: بحث Digital Transformation یا تحول دیجیتال را هم شروع کردیم و درحال حاضر روی مدل‌های آن کار می‌کنیم. مدل پیاده‌سازی تحول دیجیتال نیز تا ماه آینده آماده می‌شود.

غیناقی، در ادامه بیان داشت:  مبین‌نت در بحث ۵G هم چند سایت راه‌اندازی کرد و به‌صورت پایلوت به توسعه این شبکه در داخل کشور پرداخت اما به‌دلیل مشکلات اقتصادی تا به امروز این پروژه با سرعت کمی پیش رفته است.

وی از همکاری مبین‌نت با همراه‌اول خبر داد و اعلام کرد: ما اکنون مجری استریم کاری همراه اول هستیم و مبین‌نت از این پس نماینده کسب‌وکار همراه اول در بحث B2B و IOT خواهد بود.

رئیس هیات‌مدیره مبین‌نت، به تکمیل سبد محصولات مبین‌نت هم اشاره کرد و افزود: مشتری مبین‌نت باید بتواند تمام نیاز‌های خود را در سبد محصولات مبین‌نت پیدا کند و قرار است به این سمت حرکت کنیم.

گواهی SLA ، یکی دیگر از مواردی بود که غیناقی به آن اشاره کرد و گفت:  مبین‌نتSLA  سطح بالا به مشتریان می‌دهد و روی این موضوع تمرکز ویژه‌ای دارد.

غیناقی، اعلام کرد: باتوجه به برنامه‌های وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه ثابت کشور، مبین‌نت این آمادگی را دارد تا در برنامه‌های وزارت ارتباطات همکاری کند.

وی در ادامه گفت: مبین‌نت در یکی دو سال گذشته به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود رسیده است و قصد دارد در سال‌های پیش رو حوزه کاری و سهم بازار خود را گسترش دهد.

رئیس هیات‌مدیره مبین‌نت، پیرامون اینکه مبین‌نت در توسعه اینترنت ثابت چه کمکی می‌تواند به وزارت ارتباطات کند، گفت: ما در بحث رساندن فیبر به منازل کاری نمی‌کنیم اما در زیرساخت‌ها می‌توانیم به وزارت ارتباطات کمک کنیم. چه بسا که مذاکراتی هم با مشهد داشتیم.

غیناقی در ادامه افزود: مبین‌نت می‌تواند در حل مشکلات کابل دزدی و قطعی‌های شبکه ثابت به زیرساخت کمک کند.

رئیس هیات‌مدیره مبین‌نت، در پایان سخنان خود اعلام کرد: این شرکت از شهریور سال ۱۴۰۰ برنامه ورود به بورس را شروع کرده و اگر فرایندها بدون مشکل پیش برود، مبین‌نت سال آینده وارد بورس می‌شود. همچنین مدیرعامل این شرکت از افزایش ۶۵ درصدی سهم بازار مبین‌نت در حوزه ارتباطات سازمانی خبر داد.

بنا به این گزارش، نمایشگاه ایران تلکام  ۱۴۰۰، در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدائی ها در فضایی به وسعت تقریبی ۱۰ هزار مترمربع با حضور شرکت‌های زیرساختی این حوزه برگزار می شود.

این نمایشگاه، در قالب ارائه تخصصی خدمات و دستاوردهای نوین و انجام مذاکرات B۲B، و با شعار «مخابرات؛ تحول دیجیتال و توسعه پایدار» برگزار می شود.

این نمایشگاه پس از یک وقفه دوساله ناشی از پاندمی جهانی کووید ١٩ در قالب مشارکت یا حضور فعالان، دست اندرکاران و شرکت‌های حوزه مخابرات و فناوری‌های ارتباطی خواهند داشت.

گفتنی است، بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه، ۲ تا ۵ دیماه ۱۴۰۰، با شعار تحول دیجیتال و توسعه پایدار، در محل دائمی نمایشگاهای بین المللی تهران برگزار می‌شود.

خبرنگار: مهران احمدی

عکس: مهدی بری

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل