تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۵۳
کد خبر : 69767

طرز تهیه قورمه سبزی برای چهل نفر

طرز تهیه قورمه سبزی برای چهل نفر

فهرست۱ قورمه سبزی مجلسی برای چهل نفر۱.۱ مواد لازم برای تهیه قورمه سبزی مجلسی۱.۲ روش پخت قورمه سبزی۱.۳ برای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی چه کنیم؟۱.۴ پخت قرمه سبزی جا افتاده و خوشمزه (روش دوم) طرز تهیه قورمه سبزی برای چهل نفر: قورمه سبزی جز غذاهای خوشمزه و لذیذی به شمار می رود که می توان …

طرز تهیه قورمه سبزی برای چهل نفر: قورمه سبزی جز غذاهای خوشمزه و لذیذی به شمار می رود که می توان برای مجالس و مهمانی های مختلف آن را اماده کرد و البته دستور پخت زیاد سختی هم ندارد و با کمی دقت و برخی فوت و فن ها می توان بهترین قورمه سبزی را پخت تا مهمان ها از طعم آن لذت ببرند. برخی از خانواده های ایرانی این غذا را به عنوان یکی از اصلی ترین ها در لیست غذایی خود دارند که به صورت منظم آن را مصرف می کنند. اگر شما با طرز تهیه قورمه سبزی آشنا نیستید توصیه می شود حتما ادامه این پست را به دقت مطالعه کنید…

قورمه سبزی مجلسی برای چهل نفر

برای این که این غذای خوشمزه ایرانی را درست کنید باید به میزان مواد لازم و دستور پخت آن دقت کنید. در ادامه میزان مواد لازم برای ۱۰ نفر ذکر شده است اما اگر شما می خواهید برای ۴۰ نفر قورمه سبزی درست کنید این مواد را ۴ برابر کرده و سپس برای تهیه قورمه سبزی از روش زیر استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه قورمه سبزی مجلسی

گوشت گوسفندی ۸۰۰ گرم
سبزی خورشتی ۱.۵ کیلو گرم
لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی ۳۵۰ گرم
لیمو عمانی ۶ عدد
پیاز ۲ عدد
پودر لیمو عمانی و نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

روش پخت قورمه سبزی

برای شروع باید از روز قبل لوبیا ها را به خوبی بشویید و اجازه بدهید کمی بجوشند اما بصورت کامل نباید آنها را پخت.
در مرحله بعد گوشت گوسفندی را خورد می کنید و به خوبی می شوید. سبزی قورمه را که خرد شده درون قابلمه میریزید و اجازه می دهید تا کمی آب آن کشیده شود بعد روغن جامد به میزان لازم درون آن ریخته و آن را سرخ می کنید.
قابلمه مورد نظر را برای پخت قورمه سبزی بر روی حرارت می گذارید و پیاز را با کمی روغن تفت می دهید و گوشت ها را اضافه کرده و مجدداً آنها را تفت می دهید و صبر می کنید تا پیاز و گوشت با یکدیگر سرخ شوند.
حالا شما می توانید به مواد زردچوبه هم اضافه کنید و پس از آن سبزی را درون قابلمه میریزیم تا با یکدیگر ترکیب شوند و لوبیا و آب را هم درون قابلمه میریزید باید دقت کنید تا به حدی باشد که قورمه سبزی شما به خوبی پخته شود
پس از یک ساعت لیمو عمانی ها را درون آن میریزید که البته باید سوراخ شده باشند و درون آب نیز بوده باشند.
اجازه می دهید تا درون خورشت به خوبی به جوشد و نمک و فلفل را هم به مواد اضافه می‌کنید و باید زمان بدهید تا خورشت شما جا بیفتد.
۳۰ دقیقه قبل از اینکه پخت نهایی قرمه سبزی شما انجام شود باید بر روی خورشت خود پودر لیمو عمانی بپاشید تا به خوبی جذب مواد شود و بعد آن را به آرامی ترکیب کنید. در نهایت ادویه قورمه سبزی را با مقداری روغن تفت دهید و به خورشت تان اضافه کنید و اجازه بدهید برای مدت زمان اندکی بپزد این ادویه پایانی مخصوص قورمه سبزی نذری بوده است.

برای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی چه کنیم؟

همان طور که اشاره کرده‌ایم روش های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا قورمه سبزی تان خوشمزه تر شود و در ادامه به برخی از این نکات اشاره گردیده است.

  • اگر می خواهید خورشت سبزی شما کمی شیرین تر شود سبزی قورمه گشنیز زیاد اضافه کنید ولی برخی ها به کلی آن را حذف می کنند؛ تره و شنبلیله و جعفری به عنوان اصلی ترین سبزی های قورمه سبزی محسوب می شود.
  • وقتی که یک کیلو سبزی برای قرمه سبزی خریداری می‌کنید حتماً یک کیلو تره هم اضافه بخرید.
  • هیچ وقت سبزی قورمه سبزی را زیاد سرخ نکنید چون موجب تلخی آن خواهد شد.
  • برای اینکه قورمه سبزی خوشمزه تر شود در ابتدا به سبزی قورمه سبزی اندکی ترخون اضافه کنید.
  • توصیه می شود که پیاز ها را بسیار خورد نمایید چون نباید بعد از پخته شدن اثری از پیاز ها در خورشت سبزی دیده شود
  • شما می توانید لوبیا ها را تنها بخیسانید و آنها را نجوشانید و در زمان پخت اجازه بدهید به آرامی با خورشت پخته شوند.
  • برای خوش طعم شدن خورشت قورمه سبزی علاوه بر اینکه لیمو عمانی را اضافه می کنید از پودر در خورشت نیز بریزید.

پخت قرمه سبزی جا افتاده و خوشمزه (روش دوم)

به صورت خلاصه اگر می خواهید یک خورشت‌سبزی عالی داشته باشید می توانیم گوشتها را تکه تکه کنید و با پیاز آنها را سرخ نمایید و بعد با لوبیا و لیمو عمانی و ۴ لیوان آب اجازه بدهید تا نیم پز گردند.
سپس به دقت سبزی ها را تمیز کنید و آنها را بشویید و به صورت ریز خورد کنید البته تره را نیز جداگانه خرد کنید.
در مرحله بعد سبزی را با مقداری روغن سرخ کرده و درون گوشت می ریزیم و گرد لیمو و مقداری نمک و فلفل را به آن اضافه می کنید و اجازه می دهید تا بر روی حرارت مستقیم بجوشد؛ می توانید به جای گرد لیمو از ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری آبلیمو هم به غذا اضافه کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه شما به یک کیلو سبزیجات  شامل تره، جعفری ، کمی شنبلیله و نیم کیلو گوشت ماهیچه با مغز ران بدون استخوان و صد گرم لوبیای قرمز یا چشم بلبلی سه تا چهار عدد لیموعمانی و یک قاشق سوپخوری گرد لیمو و دو قاشق پیاز سرخ کرده و یک پیمانه روغن مایع نیاز دارید.

نکته) متاسفانه برخی از خانم ها به دلیل کمبود زمان برای پخت خورشت قورمه سبزی از زودپز استفاده میکنند ولی توصیه می شود که همیشه برای تهیه آن وقت بگذارید تا حسابی خوشمزه و خوش طعم شود.

اگر میخواهید طعمی بسیار خوشمزه و لذیذ بدست بیاورید حتما از عصاره قلم استفاده کنید تا غذای شما مقوی تر هم شود.

گرد لیمو عمانی را فراموش نکنید چرا که غذایی تان را بسیار خوش طعم می کند.

میتوانید پس از اینکه خورشت سبزی شما بخوبی سرخ شد از یک قاشق رب انار هم برای خوشمزگی آن استفاده کنید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.