صخره های گرینلند حاوی اطلاعاتی از یک اقیانوس ماگما بسیار قدیمی استمیلیاردها سال پیش، مناطقی از صخره های گرینلند در حال ذوب توسط ماگما بود که کاملاً در تضاد با یخ های آبی روشن است که امروزه در اینجا دیده می شود. اکنون، محققان ویژگی های زمین شناختی این منطقه از زمین را در سال های بسیار دور در بازالت در نزدیکی نوک کشف کرده اند که نشان دهند وجود یک اقیانوس ماگما در این منطقه است.
زمین در سال‌های دور، دارای یک اقیانوس ماگما بوده استبه طور کلی اعتقاد بر این است که زمین در اوایل تاریخ خود دارای یک اقیانوس بزرگ ماگمایی بوده است. این یک گام مشترک در توسعه اولیه زمین است. با این حال، به دلیل ساختار این سیاره، تقریباً هیچ مدرکی مبنی بر شکل ظاهری این نوع زمین وجود ندارد.
این مطالعه ای که امروز در مجله ساینس ادونس منتشر شده است، خصوصیات ایزوتوپی آهن و تنگستن موجود در سنگها را در ۳٫۷ میلیارد سال پیش توصیف می کند که نشان دهنده عناصر گوشته زمین ۵ میلیارد سال قبل از تشکیل زمین است.
هلن ویلیامز، زمین شناس در دانشگاه کمبریج، نویسنده اصلی مقاله است.او تحقیقات بسیار زیادی را در مورد این موضوع انجام داده اس..

صخره های گرینلند حاوی اطلاعاتی از یک اقیانوس ماگما بسیار قدیمی است

میلیاردها سال پیش، مناطقی از صخره های گرینلند در حال ذوب توسط ماگما بود که کاملاً در تضاد با یخ های آبی روشن است که امروزه در اینجا دیده می شود. اکنون، محققان ویژگی های زمین شناختی این منطقه از زمین را در سال های بسیار دور در بازالت در نزدیکی نوک کشف کرده اند که نشان دهند وجود یک اقیانوس ماگما در این منطقه است.

زمین در سال‌های دور، دارای یک اقیانوس ماگما بوده است

به طور کلی اعتقاد بر این است که زمین در اوایل تاریخ خود دارای یک اقیانوس بزرگ ماگمایی بوده است. این یک گام مشترک در توسعه اولیه زمین است. با این حال، به دلیل ساختار این سیاره، تقریباً هیچ مدرکی مبنی بر شکل ظاهری این نوع زمین وجود ندارد.

این مطالعه ای که امروز در مجله ساینس ادونس منتشر شده است، خصوصیات ایزوتوپی آهن و تنگستن موجود در سنگها را در ۳٫۷ میلیارد سال پیش توصیف می کند که نشان دهنده عناصر گوشته زمین ۵ میلیارد سال قبل از تشکیل زمین است.

هلن ویلیامز، زمین شناس در دانشگاه کمبریج، نویسنده اصلی مقاله است.او تحقیقات بسیار زیادی را در مورد این موضوع انجام داده است. او در مورد چنین پدیده ای بیان کرد:

سوالی که من را برانگیخته این است، اگر فکر می کنیم مرحله اقیانوس ماگما برای تاریخ زمین مهم است، پس چرا هیچ مدرک زمین شناسی وجود ندارد؟ اگر واقعاً سعی کنیم مستقیماً آن را پیدا کنیم، چه می شود؟

زمین از طریق فعالیت های زمین شناسی به طور مداوم تخته سنگ تکتونیکی را تمیز می کند. این منطقه در گرینلند اولین جایی است که چنین اقیانوسی بزرگ و گرم را نشان می دهد. در واقع، سایت تحقیقاتی ایسوا همان محصول برجسته است. چند سال پیش، فسیلهای احتمالی استروماتولیتها باکتریها در آنجا کشف شد. این اولین زندگی شناخته شده روی زمین است و احساساتی را ایجاد می کند. با این حال، هنگامی که زمین و ماه به تازگی به اجسام منحصر به فردی تبدیل شده اند، فعالیت ماگمایی ثبت شده در سنگ ها صدها میلیون سال قبل از استقرار این میکروب رخ داده است. ویلیامز گفت:

در واقع با مشاهده ماه، می توانید اطلاعاتی در مورد اقیانوس ماگما پیدا کنید. پس از سرد شدن سرانجام اقیانوس ماگما، برخی از اجزای لایه های عمیق آن در فشارهای بسیار زیاد ۴۰۰ مایل بالاتر از سطح کره متبلور می شوند.

اقیانوس ماگما به تدریج در صخره های گرینلند منجمد شده است

بنابراین، چگونه اقیانوس باستانی ماگما را به دلیل انجماد و خنک سازی پیدا می کنید؟ ویژگی های ژئوشیمیایی را پیدا خواهید کرد که نشان دهنده محیطی است که در آن شکل گرفته است.

ویلیامز گفت که بین ایزوتوپهای شناسایی شده و شاخصهای فشار زیاد همبستگی مثبتی وجود دارد که باعث می شود تیم تحقیق از اعتماد به نفس کامل نسبت به نتایج آن برخوردار باشد.

یافتن سایر ویژگی های جغرافیایی که نشان دهنده شرایط اولیه ماگما (اقیانوس یا سایر شرایط) است، نیاز به کار بیشتری دارد. از آنجایی که زمین به طور طبیعی برای پاکسازی تاریخ به مرور تغییر می کند و تغییرات زیادی در ساختار ایجاد می کند، ما از زمان دقیق اقیانوس ماگمای نظری و تعداد سیارات آن نمی دانیم.

استفانی براون کرین، زمین شناس ام آی تی در مورد این موضوع گفت:

هنوز مشخص نیست که چقدر فضای داخلی زمین یکنواخت است، فضای داخلی با گذشت زمان تغییر می کند و مناطق غیر عادی رخ می دهد. بله. الکترون ایمیل نشان داد که هیچ ارتباطی با آخرین روزنامه ندارد. بیشتر، اما همه کارها تمرکز بر روی زمین ساختی صفحات در مناطق با ناهنجاری ساختاری نیست. بنابراین، من با دیدن این کار جدید بسیار خوشحالم که سعی در یافتن شواهدی از سایر فرایندهایی که فکر می کنیم ممکن است مانند اقیانوس های ماگما پیدا شود. هنوز روی زمین خیلی زود است.

ویلیامز گفت که در آینده لازم است سنگهای آرام آرام دیگری مانند بازالت پنجه ای هاوایی نیز مشاهده شود. اگرچه جاده سرد شده است، اما زمین شناسان تنها در برخی از دمای بالا نگاه اجمالی دارند.

۰

خروج از نسخه موبایل