تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

شیائومی ۱۱ لایت ۵G ان ای با ظاهری آشنا معرفی شدظاهر و باطن شیائومی ۱۱ لایت ۵G ان ای کاملا مشابه گوشی Xiaomi 11 Lite 5G است؛ البته اگر تفاوت چیپست این دو را نادیده بگیریم.
کمبود جهانی تراشه، موجب شد شی..

شیائومی ۱۱ لایت ۵G ان ای با ظاهری آشنا معرفی شد

ظاهر و باطن شیائومی ۱۱ لایت ۵G ان ای کاملا مشابه گوشی Xiaomi 11 Lite 5G است؛ البته اگر تفاوت چیپست این دو را نادیده بگیریم.

کمبود جهانی تراشه، موجب شد شیائومی در تامین اسنپدراگون ۷۸۰G برای گوشی Mi 11 lite 5G دچار مشکل شود. در نتیجه، مدل دیگری را با پسوند NE یا New Edition و تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G تولید کرد. در واقع می‌توان گفت شیائومی ۱۱ لایت ۵G ان ای زاده‌ی بحران کمبود چیپست است.

کمپانی چینی در گوشی جدید هم از پنل آمولد ۶.۵۵ اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش ۹۰ هرتز استفاده کرده است. این صفحه نمایش، تاییدیه +HDR10 دارد و با یک حفره از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

در پشت دستگاه، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی را می‌یابیم که با یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی همراهی می‌شود.

شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE به طرز چشمگیری باریک و سبک هم است: فقط ۶.۸۱ میلی‌متر و ۱۵۹ گرم!

مشتریان می‌توانند ۶ یا ۸ گیگ رم با ۲۵۶/۱۲۸ گیگ حافظه داخلی را انتخاب کنند. البته فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت microSD قابل افزایش است. این گوشی برای تامین انرژی به یک باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعتی اتکا دارد که با توان ۳۳ وات شارژ می‌شود.

در بخش نرم افزاری باید به سیستم عامل اندروید ۱۱ در پوسته‌ای از MIUI 12 اشاره کنیم. حسگر اثر انگشت جانبی، NFC و تاییدیه IP53 هم در فهرست مشخصات گوشی شیائومی دیده می‌شود.

قیمت شیائومی ۱۱ لایت ۵G ان ای

نسخه ۶+۱۲۸ گیگابایتی در اروپا ۳۶۹ یورو قیمت خورده است. این مبلغ برای نسخه ۸ گیگ رم به ۳۹۹ یورو می‌رسد. مشکی، آبی، صورتی و سفید، رنگ‌های قابل انتخاب برای مشتریان هستند.

دانلود ویدیومنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل