شیائومی نشان می‌دهد: اگر یک لنز دوربین حرفه ای به گوشی وصل بود، چه شکلی می‌شد؟ شیائومی با یک طرح مفهومی نشان داده است که اگر یک لنز دوربین حرفه ای به گوشی متصل شود، ترکیب آن با عکاسی محاسباتی چه حاصلی را به همراه دارد. کمپانی شیائومی یک نسخه مفهومی از گوشی ۱۲ اس

شیائومی نشان می‌دهد: اگر یک لنز دوربین حرفه ای به گوشی وصل بود، چه شکلی می‌شد؟

شیائومی با یک طرح مفهومی نشان داده است که اگر یک لنز دوربین حرفه ای به گوشی متصل شود، ترکیب آن با عکاسی محاسباتی چه حاصلی را به همراه دارد.

کمپانی شیائومی یک نسخه مفهومی از گوشی ۱۲ اس اولترا خودش را توسعه بخشیده که یک لنز دوربین حرفه ای فول سایز در پشت قاب آن دیده می‌شود. نسخه اصلی این گوشی اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی با یک سنسور دوربین ۱ اینچی جذاب وارد بازار شد که به مراتب بزرگ‌تر از لنز دوربین دیگر گوشی‌های بازار است. در واقع آن لنز ۱ اینچی، گوشی شیائومی را به یک دوربین کامپکت توجیبی تبدیل کرده است. اکنون گوشی مفهومی جدید شیائومی یک سنسور ۱ اینچی دیگر را نیز در پشت قابش جای داده که یک لنز فول سایز، مثل دوربین‌های حرفه‌ای است.

در ویدیویی که توسط این شرکت چینی منتشر شده، شیائومی نشان می‌دهد که از یک لنز دوربین سری M شرکت لایکا روی این گوشی مفهومی استفاده کرده است. غول چینی پیشتر برای توسعه سیستم دوربین گوشی Xiaomi 12S Ultra نیز با لایکا همکاری کرده بود و گفته شده بود که این دو برای طراحی لنزهای دوربین گوشی جدیدش نیز با یکدیگر همکاری کرده‌اند. اما حالا یک لنز دوربین حرفه‌ای در پشت قاب یک گوشی بدان معناست که موبایل می‌تواند به یک ابزار کاملاً حرفه‌ای عکاسی تبدیل شود و به جای تکنیک‌های نرم‌افزاری برای تار کردن پس‌زمینه سوژه‌ها، از مزیت عمق میدان واقعی دوربین‌های DSLR بهره می‌برد.

این واقعاً یک طرح مفهومی جذاب است. گویش‌های هوشمند طی سالیان اخیر با غلبه عکاسی محاسباتی بر سخت افزارهایی مثل لنز و سنسور، پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. همین باعث شده این سوال به وجود بیاید که ترکیب عکاسی هوش مبتنی بر هوش مصنوعی و یک گوشی هوشمند پرچمدار با سخت افزار یک دوربین بدون آینه مستقل، چه نتیجه‌ای را حاصل خواهد کرد. شیائومی با طرح مفهومی جدید خودش دقیقاً می‌خواهد همین را نشان دهد.

البته به خاطر داشته باشید که شیائومی قرار نیست این محصول را وارد بازار کند. این در واقع یک طرح مفهومی است و بیش از هر چیزی، جنبه مطالعاتی دارد. شیائومی این گوشی مفهومی را در قالب یک پست در شبکه اجتماعی ویبو معرفی کرده است.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل