تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۴۲
کد خبر : 42306

شهرداری نباید درباره حاجی فیروز بر مبنای چند فرضیه، بخشنامه صادر کند

شهرداری نباید درباره حاجی فیروز بر مبنای چند فرضیه، بخشنامه صادر کند

سخنگوی شورای شهر تهران: شهرداری نباید درباره حاجی فیروز بر مبنای چند فرضیه، بخشنامه صادر کند سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهرداری نباید درباره حاجی فیروز بر مبنای چند فرضیه، بخشنامه صادر کند.
..

سخنگوی شورای شهر تهران:

شهرداری نباید درباره حاجی فیروز بر مبنای چند فرضیه، بخشنامه صادر کند

شهرداری نباید درباره حاجی فیروز بر مبنای چند فرضیه، بخشنامه صادر کند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهرداری نباید درباره حاجی فیروز بر مبنای چند فرضیه، بخشنامه صادر کند.

به گزارش ایسنا، علی اعطا در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در رابطه با بخشنامه مربوط به حاجی فیروز که محل بحث و اختلاف شد باید گفت دوگانه نژاد سفید و سیاه در تاریخ فرهنگی ایران دارای موضوعیت نبوده است. از دوگانه‌های مختلفی که بعضا موجب تبعیض شده است همچون دوگانه های اجتماعی، جنسیتی و حتی دوگانه های مبتنی بر شکاف شمال و جنوب می توان صحبت کرد اما دوگانه نژاد سیاه – نژاد سفید در تاریخ ایران مسبوق به سابقه نبوده است.
وی افزود: بنابراین وقتی که شهرداری به طور مشخص چنین بخشنامه‌ای صادر می کند عملاً رسمیت بخشیدن به یک دوگانه ناموجود است. اینکه یک پژوهشگری فرضیه ای را مطرح کرده باشد و در پی آن شهرداری بر مبنای آن بخشنامه صادر کند و یک امر دایر فرهنگی را متوقف کند، معقول نیست. برخی از دوستان شهرداری استدلال می کردند که ما وارد بحث عامه نشدیم و این بخشنامه مربوط به فعالیتهای است که صرفاً شهرداری انجام می‌داد اما به نظر من این استدلال پذیرفتنی نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری نهاد عمومی است، مدیریت شهر و فضای شهری را برعهده دارد و اقدامات شهرداری برای همه مردم است نه صرفاً برای ۶۰ هزار نفر پرسنل خود و یا در ساختمان های ملکی خود. ضمن احترامی که برای دکتر جوادی یگانه به عنوان جامعه‌شناس با دانش و فرهیخته قائلم اما گمان می‌کنم این کار اقدام مناسبی نبود.

وی تأکید کرد: شهرداری باید اجازه دهد بحث و گفتگوی علمی در رابطه با تبلورنژاد پرستی در حاجی فیروز در پژوهشگاه ها و دانشگاه ها انجام شود و بر مبنای چند فرضیه مطرح شده، بخشنامه صادر نکند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.