شرکت تاکسی هوایی کیتی هاوک کمپانی تری دی رباتیک را خریداری می‌کند کیتی هاوک که یک شرکت تاکسی هوایی با پشتیبانی لاری پیج، بنیانگذار گوگل است، در حال خرید رقیب شرکت هواپیمای بدون سرنشین دی جی آی یعنی‌تری دی رباتیک است. در بخشی از این قرارداد ذکر شده است که کریس اندرسون، بنیانگذار‌تری دی رباتیک، مدیر عامل کیتی هاوک خواهد شد.
این خبر اولین بار توسط فوربس گزارش شد که نگاه مفصلی به وضعیت کنونی شرکت کیتی هاوک و تمرکز جدید آن بر روی توسعه یک یک پهباد جدید با فناوری‌های روز و فرود عمودی با کمک و هدایت هوش مصنوعی (إی وی تی او ال) داشت. او این خبر را در روز جمعه منتشر کرد.
اندرسون زیر نظر مدیر عامل شرکت سباستین ترون، یکی از مدیران سابق گوگل که پروژه اتومبیل خودران این شرکت را تاسیس کرد (قبل از اینکه به عنوان یک شرکت مستقل با نام وی مو تبدیل شود).
مطالب مرتبط: آمریکا درباره پهباد های دی جی آی ابراز نگرانی کرده است
فروشگاه زنجیره‌ای کروگر ارسال آزمایشی بسته‌ها با پهباد را شروع کرد
ویدیو: پرواز هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آتشفشان فعال
کیتی هاوک پس از وضعیت نابسمان اخیر خود، سیاست‌های خود را ت..

شرکت تاکسی هوایی کیتی هاوک کمپانی تری دی رباتیک را خریداری می‌کند

کیتی هاوک که یک شرکت تاکسی هوایی با پشتیبانی لاری پیج، بنیانگذار گوگل است، در حال خرید رقیب شرکت هواپیمای بدون سرنشین دی جی آی یعنی‌تری دی رباتیک است. در بخشی از این قرارداد ذکر شده است که کریس اندرسون، بنیانگذار‌تری دی رباتیک، مدیر عامل کیتی هاوک خواهد شد.

این خبر اولین بار توسط فوربس گزارش شد که نگاه مفصلی به وضعیت کنونی شرکت کیتی هاوک و تمرکز جدید آن بر روی توسعه یک یک پهباد جدید با فناوری‌های روز و فرود عمودی با کمک و هدایت هوش مصنوعی (إی وی تی او ال) داشت. او این خبر را در روز جمعه منتشر کرد.

اندرسون زیر نظر مدیر عامل شرکت سباستین ترون، یکی از مدیران سابق گوگل که پروژه اتومبیل خودران این شرکت را تاسیس کرد (قبل از اینکه به عنوان یک شرکت مستقل با نام وی مو تبدیل شود).

مطالب مرتبط:

  • آمریکا درباره پهباد های دی جی آی ابراز نگرانی کرده است

  • فروشگاه زنجیره‌ای کروگر ارسال آزمایشی بسته‌ها با پهباد را شروع کرد

  • ویدیو: پرواز هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آتشفشان فعال

کیتی هاوک پس از وضعیت نابسمان اخیر خود، سیاست‌های خود را تغییر داده است

برای مدت کوتاهی‌تری دی رباتیک، تنها شرکت آمریکایی بود که در تلاش بود تا فضای بازار شکوفاشده هواپیما‌های بدون سرنشین مخصوص کاربران عادی و عموم مردم را در برابر شرکت‌های وارد‌کننده اصلی مانند شرکت پاروت از فرانسه و شرکت دی جی آی از چین جبران کند. اما با شروع تسلط دی جی آی بر بازار، ‌تری دی رباتیک محصول مصرفی خود را ر‌ها کرد (که دارای قابلیت‌های خودمختاری بود و سولو نامیده می‌شد.

این شرکت سپس برخی از کارمندان خود را اخراج کرد و سال‌ها از ساخت نرم‌افزار برای هواپیما‌های بدون سرنشین تجاری صرف کرد. هر چند در اواخر سال گذشته، این شرکت از اداره هواپیمایی فدرال خواست تا یک هواپیمای بدون سرنشین را برای استفاده دولتی تأیید کند که ممکن است به شدت به اتوماسیون متکی باشد، و این نشان دهنده علاقه طولانی این شرکت به سخت‌افزار مخصوص چنین دستگاه‌هایی است.

تری دی رباتیک تنها شرکت هواپیما‌های بدون سرنشین نیست که در زمینه فناوری خودمختار کار می‌کند. اسکای دیو پیش از شروع فعالیت خود، دو نسخه از هواپیمای بدون سرنشین دوربین دار خود را منتشر کرده است که اخیراً تمرکز خود را برای مشارکت مشتریان سازمانی و نظامی تغییر داده است.

پیج کیتی هاوک را در سال ۲۰۱۵ تاسیس کرد، هرچند که این شرکت تا سال ۲۰۱۷ هیچ موفقیتی را تجربه نکرد. تمرکز اولیه این استارتاپ در مورد یک هواپیمای کوچک الکتریکی شخصی به نام فلایر بود، که به گفته کیتی هاوک پرواز این دستگاه‌ها آنقدر ساده است که مجوز خلبانی نیازی نیست. حتی در آن زمان گفته شد که نسخه تجاری این هواپیمای کوچک اواخر سال ۲۰۱۷ در دسترس خواهد بود.

کیتی هاوک نمونه اولیه‌ای از فلایر را تولید کرد و حتی سال بعد نسخه بسیار زیباتر از آن را به نمایش گذاشت. این شرکت تازه وارد دومین هواپیمای خود را به نام کورا در سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد که آن را با همکاری یک شرکت مشترک به بوئینگ تحویل داده است. اما کیتی هاوک در سال ۲۰۲۰ فلایر را ر‌ها کرد، ده‌ها کارمند را اخراج کرد و توجه خود را به سومین هواپیمای الکتریکی در حال توسعه معطوف کرد.

این هواپیما که هیوی ساید نام دارد، بیشتر شبیه یک هواپیمای سنتی است و بیشتر شبیه وسایل نقلیه‌ای است که توسط تعداد زیادی استارت آپ‌های دیگر مانند آرچر، جوبی و لیلیوم ساخته شده اند.

بر اساس گزارش فوربس، در حالی که در ابتدا طرح آزمایشی هیوی ساید برای اجرای آزمایشی آن بود، اکنون این شرکت در تلاش است تا آن را کاملاً خودمختار کند. گفته می‌شود که ترون برای این تغییر جهت به شدت فشار می‌آورد به طوری که کیتی هاوک مهندس سازنده این هواپیما یعنی دامون وندر لیند را در ماه می‌پس از اینکه برای این تغییر رویه مخالفت کرد، اخراج کرد.

در این گزارش همچنین جزئیات اخراج اخیر کارمندان، از جمله چند مهندس که کیتی هاوک را ترک کردند گفته شده است.

منبع: The Verge

۰

خروج از نسخه موبایل