شاهکار ایستگاه فضایی در ثبت تصویری جدید از دریاچه ارومیه/ فضانورد فرانسوی: دریاچه ارومیه شبیه پروانه یا سبیل است! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ “توماس پسکوئت” فضانورد فرانسوی..

شاهکار ایستگاه فضایی در ثبت تصویری جدید از دریاچه ارومیه/ فضانورد فرانسوی: دریاچه ارومیه شبیه پروانه یا سبیل است! – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "توماس پسکوئت" فضانورد فرانسوی زمان حاضر ایستگاه فضایی بین‌المللی امروز در صفحه شخصی خود عکسی متفاوت از دریاچه ارومیه منتشر کرد. این فضانورد ایستگاه فضایی با انتشار این عکس خارق‌العاده از ایستگاه فضایی نوشت: "آیا این هنر است یا آزمون رورشاخ؟ چهره متفکر این دریاچه در ایران مرا به یاد پروانه می‌اندازد… یا شاید چیزی شبیه سبیل؟ برای من این دریاچه نمکی در ایران شبیه پروانه یا سبیل است.

تست رورشاخ (Rorschach test) که با نام‌های تست رورشاک، تست لکه رورشاخ، تکنیک رورشاخ یا تست لکه نیز نامیده می‌شود یک آزمون روانی فرافکن است که در آن افراد مورد معاینه، تلقی خودشان را از لکه‌های عجیب و غریب جوهر می‌گویند و بر اساس این تفسیر و تلقی، روانشناس، نوع شخصیت یا عملکرد احساسی فرد یا حتی اختلالات ذهنی‌اش را تشخیص می‌دهد.

"آزمون رورشاخ" یک آزمون روان‌شناسی فرافکن است که روان‌سنج و روان‌پزشک سوئیسی هرمان رورشاخ آن را در سال ۱۹۲۱ پدید آورد. تفسیر شخصیت و احساسات انسان با بهره‌گیری از طرح‌های گنگ و مبهم به کارهای لئوناردو داوینچی و ساندرو بوتیچلی بازمی‌گردد اما نخستین تلاش سازمان‌یافتۀ علمی برای بررسی شخصیت و فرآیندهای روانی انسان با بهره‌گیری از طرح‌های مبهم را هرمان رورشاخ انجام داد. الهام‌بخش او در این راه، دکتری آلمانی به‌نام "جاستینوس کرنر" بود. دکتر کرنر در سال ۱۸۵۷ کتابی از سروده‌های برجسته‌اش را به چاپ رساند که هر سرودۀ این کتاب از یک لکۀ جوهر تصادفی الهام گرفته شده بود. آلفرد بینه روان‌شناس سرشناس فرانسوی نیز آزمونی برای سنجش نوآوری و خلاقیت با بهره‌گیری از لکه‌های جوهر پدید آورد.

تصویر جدید و دردناک ایستگاه فضایی چین از دریاچه ارومیهتصویر جدید فضانوردان چشم‌بادامی از کره ماه بر فراز زمین

انتهای پیام/+

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل