تاریخ انتشار : جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۴:۰۳
کد خبر : 585700

شاسی بلند برقی ولوو EX90 اگر راننده نتواند، خودش رانندگی می‌کند!

شاسی بلند برقی ولوو EX90 اگر راننده نتواند، خودش رانندگی می‌کند!

شاسی بلند برقی ولوو EX90 اگر راننده نتواند، خودش رانندگی می‌کند! اس یو وی ولوو EX90 با سیستم کمک‌راننده جدیدی در راه است. سیستم جدید این شاسی بلند برقی در صورت عدم تمرکز راننده، خودش دست به فرمان می‌شود! امکانات ایمنی خودکار نظیر ترمز اضطراری و سیستم‌های تشخیص لاین چند سالی است که ارائه شده‌اند

شاسی بلند برقی ولوو EX90 اگر راننده نتواند، خودش رانندگی می‌کند!

اس یو وی ولوو EX90 با سیستم کمک‌راننده جدیدی در راه است. سیستم جدید این شاسی بلند برقی در صورت عدم تمرکز راننده، خودش دست به فرمان می‌شود!

امکانات ایمنی خودکار نظیر ترمز اضطراری و سیستم‌های تشخیص لاین چند سالی است که ارائه شده‌اند و امروزه خیلی از خودروها به صورت استاندارد با چنین امکاناتی راهی بازار می‌شوند. این فناوری‌ها با استفاده از سنسورها و الگوریتم‌های مشخصی، از وقوع تصادف جلوگیری می‌کنند. شاسی بلند الکتریکی ولوو EX90 هم با سیستم ایمنی تازه‌ای به زودی از راه خواهد رسید.

به تازگی خودروساز سوئدی ولوو سیستم ایمنی کمک‌راننده جدیدی تحت عنوان «سیستم ادراک راننده» (Driver Understanding System) را معرفی کرده است نه تنها جاده، بلکه خود راننده را هم رصد می‌کند. شاسی بلند برقی ولوو EX90 که در 9 نوامبر (18 آبان) رسماً به نمایش گذاشته می‌شود، اولین خودروی تولیدی مجهز به این سیستم خواهد بود. به ادعای این شرکت، ای ایکس 90 به لطف این سیستم به یکی از ایمن‌ترین خودروهای بازار تبدیل خواهد شد.

بنا به گفته ولوو، سیستم ادراک راننده نقش یک کمک‌راننده همیشه گوش به زنگ را ایفا می‌کند و تمام توان خود را برای جلوگیری از هرگونه آسیب به راننده یا خودرو به کار می‌گیرد. البته این سیستم یک هوش مصنوعی فوق‌العاده پیچیده نیست اما می‌تواند رفته‌رفته راننده را «درک» کند.

ولوو EX90، خودرویی که راننده را می‌فهمد

سیستم ایمنی سیستم کمک راننده شاسی بلند برقی ولوو EX90

شاسی بلند الکتریکی ولوو EX90 به وسیله ترکیبی از سنسورها، الگوریتم‌ها و یک سیستم لیدار، توانایی ارزیابی محیط اطراف خود برای تشخیص خطرات احتمالی را دارد. اگر راننده به موقع واکنش لازم را نشان ندهد، خود سیستم وارد عمل می‌شود و خودرو را متوقف یا از مسیر خطر خارج می‌کند. سیستم ادراک راننده ولوو همچنین از سنسورهایی در کابین جلوی راننده جهت جلوگیری از هرگونه خطای راننده هنگام رانندگی بهره می‌برد.

همچنین بخوانید:۷ حقیقت جذاب در مورد ولوو؛ از خودرو جیمز باند تا بیشترین کارکرد ثبت شده

با توجه به توضیحات ولوو در وب‌سایت رسمی خود، این سیستم از طریق 2 دوربین چشم‌های راننده را زیر نظر می‌گیرد و در ضمن، با سنسورهای خازنی کنترل راننده روی فرمان را رصد می‌کند. کامپیوتر خودرو بر پایه این داده‌ها تعیین می‌کند که راننده در چه وضعیتی به سر می‌برد؛ خوابیده، از لحاظ احساسی آشفته است یا ضعف بیش از حد در رانندگی دارد. سیستم خودرو در صورتی که تشخیص بدهد راننده قابلیت رانندگی به شکل ایمن را ندارد، ممکن است خودرو را کنار جاده متوقف کند. نهایتاً لازم به ذکر است که تمامی مدل‌های شاسی بلند برقی ولوو EX90 به صورت استاندارد با این سیستم کمک‌راننده عرضه خواهند شد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.