تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر : 59220

شاسی بلند آفرودی دایون Y5 به زودی در ایران + مشخصات فنی، عکس و امکانات

شاسی بلند آفرودی دایون Y5 به زودی در ایران + مشخصات فنی، عکس و امکانات

شاسی بلند آفرودی دایون Y5 به زودی در ایران + مشخصات فنی، عکس و امکاناتشرکت صنایع خودروسازی ایلیا به زودی شاسی بلند آفرودی دایون Y5 را روانه بازار کشور خواهد کرد. این کراس اوور از امکانات زیادی برخوردا..

شاسی بلند آفرودی دایون Y5 به زودی در ایران + مشخصات فنی، عکس و امکانات

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا به زودی شاسی بلند آفرودی دایون Y5 را روانه بازار کشور خواهد کرد. این کراس اوور از امکانات زیادی برخوردار است.

صنایع خودروسازی ایلیا به تازگی و طی جلسه‌ای با مدیران برند دایون مسئولیت مونتاژ شاسی بلند آفرودی دایون Y5 را در کشور برعهده گرفته است،‌ این در صورتی است که تا پیش از این خبرهایی از حضور این کراس اوور در کشور منتشر شده بود؛‌ اما هنوز مشخص نشده بود که چه شرکتی آن را مونتاژ‌ خواهد کرد.

لازم به ذکر است که محصولات تولید شده توسط صنایع خودروسازی ایلیا به وسیله‌ شرکت کیان موتور وارنا روانه بازار کشور می‌شوند و همچنین خدمات پس از فروش این خودروها نیز برعهده کیان موتور وارنا است. شرکت صنایع خودروسازی ایلیا و همچنین شرکت کیان موتور وارنا زیرمجموعه یک هلدینگ بزرگ هستند.

شرکت کیان موتور وارنا که مسئولیت ورود محصولات بورگوارد را به بازار کشور برعهده دارد تا کنون دو محصول از این برند یعنی بورگوارد BX5 و بورگوارد BX7 را روانه بازار کشور کرده است. پس از اعمال تحریم‌ها اکثر شرکت‌های خودروسازی گرفتار تعهدات معوق شدند و تنها تعداد کمی از شرکت‌ها موفق شدند به تعهدات خود عمل کنند که کیان موتور وارنا نمونه‌ای از آن‌ها بود. اکنون به دنبال ممنوعیت واردات خودرو به کشور کیان موتور وارنا تولید محصولات بورگوارد را متوقف کرده است و تنها خدمات پس از فروش ارائه می‌کند، اما در صورتی که تحریم‌ها برداشته شود و واردات آزاد شود کیان موتور وارنا به تولید محصولات این برند در کشور ادامه خواهد داد.

پیش از توافق مدیران دایون با صنایع خودروسازی ایلیا گفته می‌شد که شاسی بلند آفرودی دایون Y5 توسط شرکت زامیاد روانه بازار کشور خواهد شد؛‌ اما این اتفاق نیفتاد و اکنون صنایع خودروسازی ایلیا مسئولیت تولید این کراس اوور را در کشور برعهده گرفته است و در آینده‌ای نه چندان دور آن را به بازار کشور عرضه خواهد کرد. در صورت ورود شاسی بلند آفرودی دایون Y5 به بازار کشور بالاخره بازار ما نیز از یک اتومبیل آفرودی قوی بهره مند خواهد شد و به احتمال فراوان افراد زیادی را هم جذب خود خواهد کرد.

مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند آفرودی دایون Y5

شاسی بلند آفروی دایون Y5

دایون Y5 دارای یک موتور توربوشارژ ۲ لیتری میتسوبیشی است که می‌تواند ۲۰۲ اسب بخار قدرت را به همراه ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور به تولید برساند. وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلوی این کراس اوور ۷ نفره برعهده یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته خواهد بود.

این خودروی شاسی مستقل به سیستم چهار چرخ محرک ساخت کمپانی آمریکایی BorgWarner مجهز است. این سیستم محرک به کاربر اجازه انتخاب بین سه حالت دو چرخ سبک (H2)، چهار چرخ سبک (H4 ) و یا چهار چرخ سنگین (L4) را می‌دهد که گزینه جذابی برای آفرود بازها محسوب می‌شود. شرکت Eaton‌ وظیفه ساخت قفل دیفرانسیل این کراس اوور را برعهده داشته و علاوه بر این سیستم ترمز این خودرو هم توسط شرکت Bosch ساخته شده است.

این شاسی بلند آفرودی فضای کابین بسیار بزرگی دارد به نحوی که می‌توانید با بستن صندلی‌های عقب آن به فضایی با حجم ۲۷۸۵ لیتر دست پیدا کنید.

شاسی بلند آفرودی Y5 به آپشن‌های زیادی مجهز شده است که در جدول زیر میتواند نمونه‌هایی از آن‌ها را مشاهده کنید

صفحه نمایش ۸ اینچی لمسیتودوزی و فرمان چرم
۸ بلندگوسیستم Keyless استارتر
رینگ ۱۷ اینچی و تایرM+S (آفرود)تنظیم برقی صندلی راننده
سیستم کروز کنترلدوربین دید عقب
ابلیت استفاده برای ۷ سرنشینسیستم Navigation
۸ بلندگوکنترل مستقل سیستم تهویه مطبوع ردیف عقب
آینه های تاشو برقی
شاسی بلند آفرودی دایون Y5
شاسی بلند آفرودی دایون Y5
شاسی بلند آفرودی دایون Y5
شاسی بلند آفرودی دایون Y5
شاسی بلند آفرودی دایون Y5
شاسی بلند آفرودی دایون Y5
شاسی بلند آفرودی دایون Y5

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.