تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر : 59290

سوپر اسپرت جدید آئودی R8 V10 Performance RWD، یک درنده تمام عیار است+عکس و مشخصات

سوپر اسپرت جدید آئودی R8 V10 Performance RWD، یک درنده تمام عیار است+عکس و مشخصات

سوپر اسپرت جدید آئودی R8 V10 Performance RWD، یک درنده تمام عیار است+عکس و مشخصاتشرکت خودروسازی آئودی به تازگی از سوپر اسپرت جدید آئودی R8 V10 Performance RWD رونمایی کرده است. این خودرو از آپشن‌های ز..

آئودی R8 V10 Performance RWDسوپر اسپرت جدید آئودی R8 V10 Performance RWD، یک درنده تمام عیار است+عکس و مشخصات

شرکت خودروسازی آئودی به تازگی از سوپر اسپرت جدید آئودی R8 V10 Performance RWD رونمایی کرده است. این خودرو از آپشن‌های زیادی بهره می‌برد.

آئودی به تازگی یک نسخه اسپرت از R8 را تحت عنوان آئودی R8 V10 Performance RWD معرفی کرده است. نیروی موتور ده سیلندر این خودرو تنها به چرخ‌های عقب آن منتقل می‌شود. آئودی این خودرو را به یک پیشرانه ۵.۲ لیتری مجهز کرده است که می‌تواند قدرت ۵۶۲ اسب بخار را به همراه گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متری به تولید برساند. وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های عقب بر عهده یک جعبه دنده هفت سرعته خودکار S tronic با کمک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی است. لازم به ذکر است که این نسخه از R8 نسبت به نسل قبلی ۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها در ۳.۷ ثانیه رقم می‌خورد.

کمپانی آئودی تا قبل از معرفی آئودی R8 V10 Performance RWD اقدام به توسعه نسخه دیفرانسیل عقب R8 کرده بود که اکنون به نظر نمی‌رسد با وجود نسخه جدید R8 کسی به سراغ خرید آن برود. حداکثر سرعت آئودی R8 V10 Performance RWD در مسیر مستقیم ۳۲۹ کیلومتر بر ساعت است. آئودی نسخه اسپایدر این مدل از R8 را نیز روانه بازار می‌کند، حداکثر سرعت این خودرو ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت است و در ۳.۸ ثانیه می‌تواند از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد.

آئودی R8 V10 Performance RWD

شرکت آئودی در سال ۲۰۱۷ اولین نسخه دیفرانسیل عقب R8 را تحت عنوان RWS البته در تعداد کم روانه بازار کرد و در سال ۲۰۱۹ نیز نسخه فیس لیفت آن تحت عنوان R8 RWD و در تعداد بالا به بازار جهانی روانه شد. طبق گفته شرکت آئودی، نمی‌توان با نسخه دیفرانسیل عقب R8 دریفت‌های کنترل شده انجام داد که علت اصلی آن تنظیمات ویژه سیستم تعلیق دوبل جناغی و رفتارهای دینامیکی این نسخه است. این در صورتی است که با تنظیم حالت رانندگی روی اسپرت دخالت سیستم کنترل پایداری کمتر شده و راننده می‌تواند دریفت انجام دهد.

امکانات آئودی R8 V10 Performance RWD

آئودی R8 V10 Performance RWD

این کمپانی آلمانی برای آئودی R8 Performance RWD امکانات زیادی در نظر گرفته است که رینگ‌های ۲۰ اینچی با تایرهای کاپ R20 245.30، فرمان دینامیکی و همچنین دیسک‌های ۱۹ اینچی سرامیکی از جمله آن‌ها هستند. وزن این نسخه از R8 مساوی با ۱۵۹۰ کیلوگرم است و همچنین وزن نسخه اسپایدر نیز ۱۶۹۵ کیلوگرم است. کمپانی آئودی دهانه خروجی اگزوز، جلوپنجره و شبکه عقب این خودرو را با رنگ مشکی تزیین کرده است که نسخه‌های دیگر از چنین ویژگی برخوردار نیستند. علاوه بر این مشتریان این خودرو می‌توانند پکیجی را تحت عنوان Edition که در بردارنده کالیپرهای قرمز رنگ، رینگ‌های ۲۰ اینچی،‌ تیغه‌های جانبی از جنس فیبر کربن و نشانه‌های مشکی است را نیز سفارش‌گذاری کنند. این نسخه از R8 در ۱۰ رنگ روانه بازار خواهد شد.

صندلی‌های اسپرت آئودی R8 V10 Performance RWD با روکش چرم و آلاکانترا پوشانده شده‌اند. آئودی این خودرو را به یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان مجهز کرده است. سیستم صوتی در نظر گرفته شده برای این خودرو Bang & Olufsen است. طبق اعلام آئودی، نسخه کوپه آئودی R8 V10 Performance RWD با قیمت ۱۴۹ هزار یورو (۱۷۲ هزار دلار) روانه بازار خواهد شد، این در صورتی است که برای نسخه اسپایدر قیمتی در حدود ۱۶۲ هزار یورو (۱۸۷ هزار دلار)‌ در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که سفارش‌گیری این خودرو از ۲۱ اکتبر آغاز خواهد شد.

آئودی R8 V10 Performance RWD
آئودی R8 V10 Performance RWD
آئودی R8 V10 Performance RWD

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.