تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
کد خبر : 66050

سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی در برج آزادی برگزار شد

سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی در برج آزادی برگزار شد

کافه دانش: همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی شهر تهران در برج آزادی تهران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی برج آزادی، سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی همزمان با شب میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر در برج آزادی به همت شهرداری منطقه ۵ و ۹ و مجموعه برج …

کافه دانش: همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی شهر تهران در برج آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی برج آزادی، سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی همزمان با شب میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر در برج آزادی به همت شهرداری منطقه ۵ و ۹ و مجموعه برج آزادی با حضور داریوش ارجمند، هنرمند پیشکسوت، احمد علی فیروزجانی، معاون دادستان استان تهران، خیرالله باقی‌پور، سرپرست مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان، احسان شریفی شهردار منطقه ۵، محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۹، سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان، ثریا شارقی مدیر کل بانوان استانداری تهران ، محمود کلهری شهردار سابق منطقه ۵ و سیدعباس عظیمی رئیس برج آزادی برگزار شد.

در این برنامه هنر نمایی برخی از هنرمندان خوشنویس و نقاش بطور زنده برگزار و همچنین تابلویی از تصویر مرحوم موذن زاده اردبیلی و همچنین پیراهن های تیم های استقلال و پرسپولیس برروی صحنه وجود داشت تا هنرمندان با خرید این آثار موجب آزادی زندانیان شوند.

داریوش ارجمند هنرمند پیشکسوت به عنوان نماینده هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: همه ما زندانی در این جهان هستیم و جاذبه پای ما را به‌ این خاک چسبانده است، در ادبیات و شعر ما یک مدینه فاضله‌ای در ذهنمان شکل گرفته که دوست داریم این جهان را آنگونه بیاراییم و یا به آن سرزمینی که در ذهن ما است برگردیم و ما طبق مشی خداوند به آن جهان و سرزمین برمی‌گردیم.

این هنرمند افزود: خوش به حال کسانی که باعث آزادی مادران زندانی می‌شوند و امیدواریم حضرت زهرا (س) اجری بیش از آنچه که انجام می‌دهند به‌ آن‌ها عطا کند، خداوند به افراد خیر بیش از آنچه نیاز دارند، داده و آنان می‌دانند که‌ این داشته اضافه، مال خودشان نیست. چرا که در قرآن آمده که عذاب الیم در انتظار آنهایی است که دارند و انفاق نمی‌کنند.

وی ادامه داد: شرافت زن و مادر در دین ما بالاتر از هر موجودی است و ادامه حیات ما در این سیاره از او است، در واقع زن مانند زمین سمبل زایش است.

این بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: امیدواریم روزی برسد که مادر زندانی نداشته باشیم که البته این امر مستلزم کارهای بسیاری است همچنین همه ما زندانی جاذبه‌ای هستیم که پای ما را به زمین چسبانده است.

ارجمند خاطرنشان کرد: چند تن از دختران ما در ورزش‌های مختلف قهرمان شدند و وقتی دیدم مادری از این ورزشکاران با فرزند ۶ ماهه خود در محل مسابقات هندبال حاضر شده است و در المپیک نیز مادری وجود داشت که به فرزندش شیر می‌داد. نمی‌توان برای قهرمان بودن مادری را کنار گذاشت و برای مادر شدن قهرمانی را کنار گذاشت.

در سومین پویش آزادی مادران زندانی در برج آزادی تهران صابر خراسانی شاعر آئینی و مذهبی، مرشد شیرخدا، گروه باستانی، گروه تواشی اسرا و سجاد سلیمانی با خواندن چند قطعه به اجرای برنامه پرداختند و درنهایت چندین میلیارد کمک نقدی برای آزادی زنان زندانی جمع شد که به نظر می رسد در این پویش حدود ۱۰۰ بانوی زندانی استان تهران به آغوش خانواده بازگردد.

انتشار: کوروش جم

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.