تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر : 39844

سندرمی در کودکان و نوجوانانِ بهبودیافته از کرونا

سندرمی در کودکان و نوجوانانِ بهبودیافته از کرونا

سندرمی در کودکان و نوجوانانِ بهبودیافته از کرونا تا یک سال پیش بروز چنین علائمی برای پزشکان ناشناخته بود اما اکنون پزشکان از مراجعه کودکان و نوجوانان مداوا یافته از بیماری کووید ۱۹ با سندرمی موسوم به ..

سندرمی در کودکان و نوجوانانِ بهبودیافته از کرونا

سندرمی در کودکان و نوجوانانِ بهبودیافته از کرونا

تا یک سال پیش بروز چنین علائمی برای پزشکان ناشناخته بود اما اکنون پزشکان از مراجعه کودکان و نوجوانان مداوا یافته از بیماری کووید ۱۹ با سندرمی موسوم به PIMS به مراکز پزشکی خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در کلینیک دانشگاه "اسن" آلمان تاکنون ۱۹ کودک و نوجوان در سنین پنج تا ۱۷ سال با سندرمی موسوم به "سندرم چندسیستمی التهابی اطفال" یا Paediatric Inflammatory Multisystem Syndrome که به اختصار "PIMS" گفته می‌شود، تحت درمان قرار گرفته‌اند.

دکتر "کریستیان دونا شوانکه"، متخصص مراقبت‌های ویژه پزشکی می‌گوید: این کودکان که به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند، پس از بهبودی بار دیگر با علائم تب شدید، نوسان فشار خون، علائم پوستی در سراسر بدن و دل درد شدید به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

دکتر دونا شوانکه می‌گوید: حال می‌دانیم که این سندرم از عکس‌العمل اشتباه سیستم دفاعی بدن ناشی می‌شود.

اکثر افرادی که با این سندرم (PIMS) به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، کودکان بین ۷ تا ۱۰ ساله بوده‌اند. البته نوجوانان ۱۳، ۱۶ و تا حتی جوانان ۲۰ ساله نیز در میان آنان دیده شده‌اند.

گرچه این سندرم تاکنون در میان هر ۱۰۰۰ کودکی که به کرونا آلوده شده‌اند یک مورد دیده شده، اما با شدت گرفتن موج سوم و افزایش شمار کودکان زیر ۱۵ سال مبتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا، پزشکان از افزایش موارد ابتلا به این سندرم نگران شده‌اند.

همچنین در کلینیک دانشگاه درسدن اکنون مرکز ثبت سندرم PIMS ایجاد شده و همه بیمارستان‌ها در آلمان و اتریش موظف شده‌اند این موارد را به این مرکز گزارش کنند.

بنابر گزارش دویچه وله، برخلاف آلمان که تاکنون هیچ مورد مرگی بر اثر سندرم PIMS گزارش نکرده اما در آمریکا تا کنون ۳۳ مورد مرگ بر اثر این سندرم گزارش شده و به نگرانی‌ها دامن زده است.

به گزارش کلینیک دانشگاه درسدن نیمی از بیماران با سلامت بیمارستان را ترک کرده‌اند اما احتمال می‌رود که از هر ۱۰ کودک یکی گرفتار مشکلات طولانی‌مدت شود.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.