تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۵۷

سقوط ۱۰درصدی اتریوم در ۲۴ ساعت؛ ریزش تا کجا ادامه دارد؟ اتریوم به‌تازگی ریزش قابل‌توجهی را از سطح ۱٬۵۰۰ دلار تجربه کرده است. قیمت طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰درصد افت داشته است و اکنون احتمال دارد این ریزش تا ۱٬۲۰۰ دلار ادامه پیدا کند. به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، تلاش دو روز قبل اتریوم

سقوط ۱۰درصدی اتریوم در ۲۴ ساعت؛ ریزش تا کجا ادامه دارد؟

اتریوم به‌تازگی ریزش قابل‌توجهی را از سطح ۱٬۵۰۰ دلار تجربه کرده است. قیمت طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰درصد افت داشته است و اکنون احتمال دارد این ریزش تا ۱٬۲۰۰ دلار ادامه پیدا کند.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، تلاش دو روز قبل اتریوم برای بازگشت به بالای ۱٬۵۰۰ دلار ناموفق بود و قیمت در نهایت اوج مقطعی خود را در سطح ۱٬۴۷۵ دلار تشکیل داد.

کمی بعد قیمت به زیر ۱٬۴۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (MA ۱۰۰ – خط آبی در تصویر) سقوط کرد و در ادامه حمایت سطح ۱٬۳۵۰ دلار و ۱٬۳۲۰ دلار نیز از دست رفت. این افت ۱۰درصدی در نهایت منجر به کاهش قیمت اتریوم تا کف ۱٬۲۸۸ دلاری شد.

اتریوم اکنون خود را به بالای ۱٬۲۸۰ دلار رسانده، اما همچنان زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته در نوسان است. در صورت صعودی‌شدن بازار ۱٬۳۳۲ دلار که در نزدیکی سطح ۲۳.۶درصد اصلاحی فیبوناچی قرار دارد، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت خواهد بود. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۱٬۴۷۴ دلار تا کف ۱٬۲۸۸ دلاری تنظیم شده‌اند.

مقاومت کلیدی بعدی در نزدیکی ۱٬۳۶۰ و ۱٬۳۸۰ دلار است و خط روند نزولی روی نمودار و سطح ۵۰درصد اصلاحی فیبوناچی نیز مقاومتی را در همین ناحیه تشکیل داده‌اند.

نمودار قیمت اتریوم (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

همچنین بخوانید: چگونه در بازار رنج (Range-Bound) ترید کنیم؟

عبور کامل قیمت از بالای سطح ۱٬۳۸۰ دلار می‌تواند راه را برای جهش اتریوم تا ۱٬۴۴۰ دلار هموار کند و پس از آن خریداران این فرصت را پیدا خواهند کرد تا قیمت را در کوتاه‌مدت به ۱٬۴۸۰ دلار برسانند.

از سوی دیگر، اگر اتریوم در عبور از مقاومت ۱٬۳۶۰ دلاری ناموفق ظاهر شود، روند نزولی ادامه پیدا خواهد کرد. در چنین شرایطی ۱٬۳۰۰ دلار نزدیک‌ترین حمایت پیش روی اتریوم خواهد بود. حمایت کلیدی بعدی اتریوم ۱٬۲۶۰ دلار است. گفتنی است شکسته‌شدن این حمایت می‌تواند منجر به سقوط قیمت تا ۱٬۲۰۰ دلار شود.

شاخص مکدی (MACD) در حال شتاب‌گرفتن در محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر محور میانی در سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۱٬۳۰۰ دلار حمایت‌ کلیدی اتریوم است و ۱٬۳۶۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌ اصلی پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

سقوط ۱۰درصدی اتریوم در ۲۴ ساعت؛ ریزش تا کجا ادامه دارد؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • سه دلیل برای رسیدن قیمت اتریوم به ۵۰۰ دلار تا پایان ۲۰۲۰
  • قیمت اتریوم به ۶۰۰ دلار رسید؛ بررسی ۳ دلیل اصلی
  • تحلیل قیمت اتریوم؛ سقوط به زیر ۲,۲۰۰ دلار خطرناک خواهد بود
  • تحلیل قیمت اتریوم؛ نشانه‌های صعودی روی نمودار
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ واکنش بازار در رابطه با تصمیمات فدرال رزرو چگونه خواهد بود؟

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل