تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

اسم سفر به جنوب را که می شنوید، معمولا جزیره قشم و کیش به عنوان نخستین مقاصد گردشگری به ذهن تان می رسد. اما تنها شهر جنوبی کشور که جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد، این دو مورد نیستند. بندرعباس یکی از کم شناخته شده‌ترین شهر‌هایی است که در قسمت جنوبی ایران قرار دارد و جاذبه‌های دیدنی

اسم سفر به جنوب را که می شنوید، معمولا جزیره قشم و کیش به عنوان نخستین مقاصد گردشگری به ذهن تان می رسد. اما تنها شهر جنوبی کشور که جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد، این دو مورد نیستند. بندرعباس یکی از کم شناخته شده‌ترین شهر‌هایی است که در قسمت جنوبی ایران قرار دارد و جاذبه‌های دیدنی زیادی را نیز در خود جای داده است. این شهر زیبا با مردمان خونگرمی و مهمان نوازی که دارد، سفر به یاد ماندنی و خاطره انگیزی را برایتان رقم میزند. پیش از سفر به بندرعباس و دیدن جاذبه های طبیعی آن، با همراه باشید تا جاهای دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم.

سفر به بندعباس و آشنایی با ویژگی‌های آن

بندرعباس یکی از کلانشهرهای جنوب ایران و مرکز استان هرمزگان است. در قدیم به این شهر گمبرون نیز گفته می‌شده که پس از لشکرکشی شاه عباس اول و خروج پرتغالی‌ها از خاک ایران، به بندرعباس تغییر نام یافت. شهروندان بندرعباس بیشتر مذاهب شیعه و سنی دارند و مردمان بسیار خونگرم و مهربانی هستند که اگر وارد شهر بندرعباس شوید به هیچ عنوان احساس غریبی نمی‌کنید. اگر از مناطق شمال شرقی کشور قصد سفر به این شهر را دارید، می توانید با خرید بلیط قطار مشهد بندرعباس به سوی این مقصد گردشگری حرکت کنید. طبیعت و جاهای دیدنی بندرعباس و تجاری بودن این شهر باعث شده که سفر به بندرعباس رونق بیشتری بگیرد. بوستان‌های ساحلی این شهر از مناطقی هستند که می‌توان برای وقت گذرانی در آنجا تفریح کرد. بندرعباس از گذشته یکی از مهمترین شهرهای ایران بوده و تمامی حکومت‌ها در دوره‌های مختلف تاریخی، توجه ویژه‌ای به این شهر داشته اند. از زمانی که دریانوردی وکشتی‌رانی در سواحل جنوبی ایران رواج پیدا کرد، بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین راه‌های ارتباطی و بازرگانی با دیگر نقاط دنیا شناخته ‌شد. بازار قدیمی بندرعباس و پاساژهایی که در آن قرار دارند، بهترین و گاهی کمیاب‌ترین اجناس را عرضه می‌کنند. خرید لوازم خانگی می‌تواند در بندرعباس قیمت به صرفه تری برای شما داشته باشد.

روش‌های مسافرت به بندرعباس

سفر به بندرعباس از طریق خطوط زمینی و هوایی امکان پذیر است. اگر وقت گذاری در مسیر و دیدن طبیعت اطراف برای شما دارای اهمیت است، سفر به بندرعباس با قطار می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. مثلاً مسافران شهر مشهد که فاصله آن از بندرعباس حدود 1390 کیلومتر است، می‌توانند از طریق قطار به این شهر سفر کنند و بالعکس با خرید بلیط قطار بندرعباس مشهد به شهر خود باز گردند. البته از شهرهای دیگر مانند تهران اصفهان، یزد و… نیز می توانید با قطار به بندرعباس سفر کنید. همچنین، یکی از پرترددترین باند‌های پروازی کشور نیز فرودگاه بندرعباس است. اگر تحمل مسافت زمینی برایتان دشوار است، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما نیز به این شهر سفر کنید. از شهرهایی مانند تهران، شیراز، تبریز، یزد، اصفهان، آبادان، اهواز، مشهد، ساری و… می‌توانید برای سفر به بندرعباس از طریق خطوط هوایی اقدام کنید. البته پرواز‌های داخل استانی جزایری مانند کیش و ابوموسی از این فرودگاه صورت می‌گیرد.

سفر به بندرعباس از طریق اتوبوس‌های مسافربری نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر باشد. از تمام شهر‌ها و مراکز استان‌ها به مقصد بندرعباس و برعکس اتوبوس های مسافربری وجود دارند. تنها محدودیت این روش برای شهرهای شمالی و شمال غربی است که می‌توانند به صورت غیر مستقیم فواصل را طی کنند. اما به دلیل وجود مسافت زیاد از برخی از شهرها به شهر بندرعباس بهترین روش زمینی می‌تواند خرید بلیط قطار باشد.

بهترین فصل برای سفر به بندرعباس

شهر بندرعباس از اوایل تیر تا مرداد گرم‌ترین میزان دما را دارد. سردترین دمای این شهر نیز از اوایل دی تا اوایل بهمن ماه است. در این مدت، متوسط دمای هوا حدود 18 درجه سانتیگراد است. می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به بندرعباس از اوایل آذرماه تا اوایل فروردین است. حداکثر دما در این ماه‌ها حدود 28 درجه سانتیگراد است. سه ماه زمستان یعنی  اوایل و اواسط آن و همچنین در تعطیلات نوروز، بندرعباس بیشترین آمار تعداد مسافران را به خود اختصاص می‌دهد که می‌تواند باعث کمبود اقامتگاه برای مسافران دیگر باشد. گرمای زیاد هوا در تابستان نیز تقریباً سفر به این شهر را غیرممکن می کند و می‌تواند گرمازدگی را برایتان به وجود آورد؛ به همین دلیل تعداد مسافران در این فصل بسیار کمتر است.

جاهای دیدنی بندرعباس

در سفر به بندرعباس، جاهای دیدنی بسیاری از طبیعت تا مکان‌های مذهبی و تاریخی در انتظار شماست. طبیعت گردی بندرعباس ‌میتواند یکی از گزینه های جذاب در سفر به این شهر برای شما باشد.

ابگرم گنو

یکی از مقصدهایی که می‌توانید برای گردش و تفریح از آن استفاده کنید، آبگرم گنو است‌. آبگرم گنو خواص معدنی زیادی دارد که می‌تواند برای کسانی که از بیماری‌های استخوانی، حرکتی و پوستی رنج می‌برند مفید باشد. این منطقه یکی از خوش آب و هواترین مناطق بندرعباس است که طبیعتی سرسبز با آب و هوای خنک دارد.

سفر به بندرعباس و دیدن جاذبه های طبیعی آن

پارک ساحلی سورو

از محله‌های موجود در شهر بندرعباس که جزو قسمت غربی این شهر محسوب می‌شود، محله سورو است که تا بندر شهید باهنر امتداد یافته است. پارک ساحلی و مجتمع تفریحی به نام سورو نیز در این منطقه قرار دارد. برای بانوان نیز یک پلاژ که یک مجتمع تفریحی شناخته می‌شود ساخته شده و خدمات ورزشی و تفریحی آبی مخصوص بانوان ارائه می‌دهد.

پارک ساحلی غدیر

در سفر به بندر عباس، بازدید از پارک ساحلی غدیر، می‌تواند انتخاب مناسبی برای تفریح شبانه شما باشد. امکانات عمومی مانند آلاچیق و سرویس بهداشتی نیز در این پارک قرار دارد. قایق سواری یکی از تفریحات مناسب و هیجان انگیز در این پارک ساحلی است که مسافران از آن استقبال زیادی می‌کنند. تالاری به نام تالار کنسرت آوینی در کنار این پارک قرار گرفته که در ایام مخصوص انواع برنامه‌های هیجان انگیز و شاد را برایتان ارائه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم یکی از زمان‌های تفریح خود را به این پارک ساحلی اختصاص دهید و از ساحل و دریای آن لذت ببرید.

غار خرسین

این غار که از مناطق نزدیک روستای خرسین از توابع بخش مرکزی بندرعباس است، به عنوان منطقه‌ای برای طبیعت گردی در بندرعباس شناخته می‌شود. ستون‌های نمکی، آبشارها، چشمه‌های نمکی و… از زیبایی‌ها و جذابیت‌های منحصر به فرد این غار است. به علت امکان ریزش و ناپایدار بودن دیواره‌های غار بهترین زمان برای غارنوردی در غار خرسین، اوایل بهار و تابستان است که بارندگی کمتری وجود دارد.

آبشار تزرج

طبیعت بندرعباس به سواحل و دریای آن محدود نمی‌شود. یکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی در اطراف این شهر آبشار تزرج است که در شهرستان حاجی آباد قرار دارد. طبیعت اطراف آبشار تزرج و چشم انداز‌های پیرامون آن همراه با نخلستان‌های بزرگ حاجی آباد منظره‌های بسیار زیبا و تماشایی را به تصویر می‌کشد. در سفر به بندرعباس پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این منطقه را از دست ندهید و با مردمان خونگرم و  مهمان نواز آن آشنا شوید.

تنگه باغویه

از جاذبه‌های دیدنی و طبیعت اطراف بندرعباس تنگ باغویه است که در بندر لنگه و در استان هرمزگان قرار دارد. کمتر کسی در ایران است که نام این تنگه را شنیده و از جاذبه بکر و طبیعی آن باخبر نباشد. صدها سال پیش از دل سنگ‌های اطراف روستای باغویه آب شیرین و زلال به بیرون جوشید و این تنگ را با فرسایش شکل داد. برای گذر از این تنگه باید تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته باشید تا بتوانید از مسیر کوهستانی آن عبور کنید. این تنگه را می‌توان از جمله عجیب‌ترین و زیباترین جاذبه ‌های طبیعی ایران و استان هرمزگان دانست.+

دره داماش

دره داماش یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی هرمزگان است که در نزدیکی یکی از روستاهای اطراف بندرعباس بنام سیخوران قرار دارد. این دره در 80 کیلومتری شمال شهر بندرعباس واقع شده و فاصله چندانی از روستای سیخوران ندارد. زیبایی این دره به رودی است که از میان آن میگذرد و تصویری زیبا از دره و نخل‌های آن همراه با کوهستان اطراف در مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. این دره در نزدیکی غار خرسین است که می‌توانید برای گشت و گذار در جاهای دیدنی بندرعباس از آن‌ها دیدن کنید.

هزینه اقامت درسفر به بندرعباس

شهر بندرعباس انواع اقامتگاه‌ها را برای میزبانی از مسافران آماده کرده است که خدمات عالی و منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. از خانه‌های مسافر گرفته تا هتل‌های لوکس 5 ستاره را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. انتخاب اقامتگاه بستگی به بودجه مالی شما دارد. هتل‌های 5 ستاره مانند هتل هرمز و هتل هما انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال اقامت بی‌نقص و راحتی هستند که هزینه آن‌ها تا 3 میلیون تومان متغیر است. اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید، می‌توانید از هتل‌ها و اقامتگاه‌های مقرون به صرفه تری مانند هتل آپادانا، هتل ناز و یا هتل فروغ برای رزرو اتاق اقدام کنید.

در انتها

سفر به بندرعباس و بازدید از طبیعت و جاهای دیدنی آن می‌تواند یکی از بهترین خاطرات گردشگری در ایران را برایتان برایتان رقم بزند. برای سفر به این شهر می‌توانید از روش‌های مختلف زمینی و خطوط هوایی استفاده کنید. همچنین برای طبیعت گردی و بازدید از جاهای دیدنی بهتر است راهنمای جامع گردشگری در بندرعباس را مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، خرید بلیط و رزرو قطار می‌توانید به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید.

 

خروج از نسخه موبایل