تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر : 36768

سری آیفون ۱۲ رکورد فروش جدیدی در ایالات متحده ثبت کرد

سری آیفون ۱۲ رکورد فروش جدیدی در ایالات متحده ثبت کرد

سری آیفون ۱۲ رکورد فروش جدیدی در ایالات متحده ثبت کردگوشی‌های هوشمند آیفون ۱۲ و گلکسی S20 FE مدتی پیش با عرضه در ایالات متحده بازار آن را قبضه کردند و اکنون ب لطف انتشار گزارش‌های جدید و البته دقیق ما می‌توانیم عملکرد هر دو برند سامسونگ و اپل را بررسی کنیم.
رکوردشکنی تاریخی آیفون ۱۲ در بازار ایالات متحدهموسسه Conterpoint Research به تازگی گزارش کرده است که حدود ۱۴.۹ میلیون از گوشی‌های شرکت اپل در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به فروش رفته‌اند. این آمار دقیقاً در همان جهت روند دسامبر ۲۰۱۹ میلادی اما با تغییراتی شگرف است.
در حقیقت اپل فروش گوشی‌های هوشمند خود را در ماه دسامبر به لطف تقاضای بالا برای آیفون ۱۲ ۵G حدود یک سوم افزایش داده است. این موضوع اپل را قادر ساخته است که در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۶۴ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و یک رکورد جدید ثبت کند.
حال بیایید به عقب بازگردیم. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹، سری گوشی‌های هوشمند محبوب آیفون حدود ۴۹ درصد از سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص دادند. از سوی دیگر بین ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۰ سهم اپل از بازار به حدود ۴۵..

سری آیفون ۱۲ رکورد فروش جدیدی در ایالات متحده ثبت کرد

گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۲ و گلکسی S20 FE مدتی پیش با عرضه در ایالات متحده بازار آن را قبضه کردند و اکنون ب لطف انتشار گزارش‌های جدید و البته دقیق ما می‌توانیم عملکرد هر دو برند سامسونگ و اپل را بررسی کنیم.

رکوردشکنی تاریخی آیفون ۱۲ در بازار ایالات متحده

موسسه Conterpoint Research به تازگی گزارش کرده است که حدود ۱۴.۹ میلیون از گوشی‌های شرکت اپل در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به فروش رفته‌اند. این آمار دقیقاً در همان جهت روند دسامبر ۲۰۱۹ میلادی اما با تغییراتی شگرف است.

در حقیقت اپل فروش گوشی‌های هوشمند خود را در ماه دسامبر به لطف تقاضای بالا برای آیفون ۱۲ ۵G حدود یک سوم افزایش داده است. این موضوع اپل را قادر ساخته است که در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۶۴ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و یک رکورد جدید ثبت کند.

حال بیایید به عقب بازگردیم. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹، سری گوشی‌های هوشمند محبوب آیفون حدود ۴۹ درصد از سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص دادند. از سوی دیگر بین ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۰ سهم اپل از بازار به حدود ۴۵ درصد کاهش یافت. زمانی که ایفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در ماه اکتبر ۲۰۲۰ وارد بازار شدند، سهم اپل از بازار باری دیگر ارتقا یافت و تا ۵۲ درصد رسید. بعدتر با عرضه آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس در ماه نوامبر این مقدار به ۶۴ درصد رسید که البته اپل بعد‌ها آن را در ماه دسامبر تایید کرد.

حال با ورود به سال ۲۰۲۱ اپل باری دیگر انتظار دارد که فروش سری آیفون ۱۲ همزمان با نزدیک شدن به معرفی گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت برای رقابت با سایر رقبا، به تدریج کاهش یابد. با تمام این موارد این شرکت همین حالا هم سال جدید میلادی را با یک آمار حیرت‌انگیز و غیرعادی آغاز کرده است.

سامسونگ نیز به خوبی در حال پیشروی است

سامسونگ تنها شرکت دیگری است که رشد سالانه خود در بازار گوشی‌های هوشمند را تا سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی ادامه داده است. این شرکت کره‌ای اشاره کرده است که با وجود تقاضای بالا برای آیفون ۱۲، حدود ۲۰ درصد از سهم بازار را در ماه دسامبر در اختیار داشته است.

همانند اپل، سهم سامسونگ از بازار با ماه دسامبر یکسان بود. با این حالدر ماه اکتبر این غول کره‌ای به سهم تاثیرگذار ۲۶ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده دست یافت. طبق گزارش Counterpoint این موضوع به دلیل عملکرد خوب گلکسی S20 FE است که افزون بر سری گلکسی نوت ۲۰ در اکتبر خوش درخشید. سامسونگ تاکنون فروش خوبی را در سال ۲۰۲۱ داشته است و احتمالاً به دلیل عرضه سری گلکسی S21 در اواخر ژانویه، بهترین از این نیز عمل کند. با وجود این باید اشاره کرد که ژانویه و فوریه به طور عجیبی از کم رونق‌ترین ماه‌های تاریخ این بازار در ایالات متحده هستند.

افزایش محبوبیت گوشی‌های بالارده در ایالات متحده

تقاضا برای گوشی‌های هوشمند بالارده و فوق بالارده در بازار ایالات متحده به شدت در حال افزایش است. به عبارتی درخواست کاربران برای تهیه دستگاه‌هایی که بین ۶۰۰ الی ۸۰۰ دلار قیمت دارند و با نام بالارده شناخته و گوشی‌های هوشمندی که بالاتر از این مقدار قیمت‌گذاری و با نام فوق بالارده شناخته می‌شوند، بیشتر از قبل شده است.

آیفون ۱۲ اپل

این دو دسته حداقل دو سوم سهم فروش گوشی‌های هوشمند ایالات متحده در ماه دسامبر را شامل می‌شوند و افزایش ۵۴ درصدی سالانه این بازار را توضیح می‌دهند. این اخبار احتمالاً با توجه به محبوبیت روزافزون گوشی‌های هوشمند اپل و سامسونگ، برای این دو شرکت خارق‌العاده تلقی شود. با این حال سایر تولیدکنندگان باید منتظر عواقب ناگوار و ناخوشایندی باشند.

طی سال‌های گذشته، بازار دستگاه‌های این چنینی ایالات متحده توسط چهار شرکت اپل، سامسونگ، LG و موتورولا قبضه شده و سهم بسیار کمی برای بازیکنان دیگر باقی مانده است. با این حال حتی در ۱۲ سال گذشته بسیاری از مشتریان با عبور از موتورولا و اختصاص سهم معمول ۱۰ درصدی به LG، بیشتر به سمت اپل یا سامسونگ متمایل شده‌اند.

از سوی دیگر گوگل نیز شاهد کاهش فروش گوشی‌های هوشمند سری پیکسل خود بوده است. با توجه به کاهش تقاضا برای گوشی‌های اقتصادی اکنون آلکاتل نیز شروع به دست و پنجه نرم کردن با گزینه‌های خود کرده است و ZTE نیز ظاهراً چندان جایی در بازار ایالات متحده ندارد.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.