تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

سرگیجه سینمای آمریکا در پساکرونا تشکیل ستاد پساکرونای هالیوود و بازگشایی احتمالی سینماهای آمریکا در زمانی مطرح می‌شود که اخبار لغو برگزاری جشنواره‌های هنری و سینمایی اعلام می‌شود. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با ادامه روزهای کرونایی در آمریکا و اضافه شدن تعداد مرگ مبتلایان کرونا در سرتاسر این کشور و همین‌طور اخبار بسته شدن سینماها و لغو جشنواره‌های هنری مانند کامیک کان، خبری مبنی بر تشکیل ستاد پساکرونای هالیوود منتشر شده است که مدیریت آن را کارگردان فیلم کرونایی «شیوع» یعنی استیون سودربرگ به عهده دارد.
“خروج” به باشگاه میلیاردی‌‌ها پیوست«کامیک کان» لغو شدحضور «لئوناردو داوینچی» در تلویزیون/ کشف یکی از اسرار نابغه ایتالیاییاین طور که هالیوود ریپورتر گزارش داده است انجمن کارگردان‌های آمریکا وی را انتخاب کرده است تا کمیته‌ای را هدایت کند که برای پیش بردن هالیوود و دوباره از سرگرفتن کارها با فروکش کردن بحران کرونا ویروس تشکیل شده است. این در حالی است که وضعیت سینمای آمریکا در شرایط غیرقابل پیش‌بینی قرار داد و معلوم نیست که این بحران تا چه زمانی ادامه خواه..

سرگیجه سینمای آمریکا در پساکرونا

تشکیل ستاد پساکرونای هالیوود و بازگشایی احتمالی سینماهای آمریکا در زمانی مطرح می‌شود که اخبار لغو برگزاری جشنواره‌های هنری و سینمایی اعلام می‌شود.

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با ادامه روزهای کرونایی در آمریکا و اضافه شدن تعداد مرگ مبتلایان کرونا در سرتاسر این کشور و همین‌طور اخبار بسته شدن سینماها و لغو جشنواره‌های هنری مانند کامیک کان، خبری مبنی بر تشکیل ستاد پساکرونای هالیوود منتشر شده است که مدیریت آن را کارگردان فیلم کرونایی «شیوع» یعنی استیون سودربرگ به عهده دارد.

"خروج" به باشگاه میلیاردی‌‌ها پیوست«کامیک کان» لغو شدحضور «لئوناردو داوینچی» در تلویزیون/ کشف یکی از اسرار نابغه ایتالیایی

این طور که هالیوود ریپورتر گزارش داده است انجمن کارگردان‌های آمریکا وی را انتخاب کرده است تا کمیته‌ای را هدایت کند که برای پیش بردن هالیوود و دوباره از سرگرفتن کارها با فروکش کردن بحران کرونا ویروس تشکیل شده است. این در حالی است که وضعیت سینمای آمریکا در شرایط غیرقابل پیش‌بینی قرار داد و معلوم نیست که این بحران تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

این انجمن گفته است که سودربرگ در این ستاد با مشاوران حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف سینمایی مشورت می‌کند تا بفهمد چه زمانی دوباره سینمای آمریکا می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرد؟

سودربرگ کارگردان فیلم «شیوع» بعد از چند سال که این فیلم را ساخت و به دلیل اشاره و بیان صریح به موضوع کرونا در صدر اخبار فرهنگی و سیاسی جهان قرار گرفت.

پوستر فیلم «شیوع»

از دیگر برنامه‌هایی که طراحی شده است فکری برای حل معیشت کارمندان سینماهای آمریکا است زیرا اوضاع اقتصادی آنان در خطر است.

امروز نیز خبر دیگری منتشر شد که در کنار اخبار مطرح شده مبنی بر ادامه تعطیلی سالن‌های سینمای آمریکا و همین‌طور لغو جشنواره‌های سینمایی در این کشور جای تعجب دارد.

به گفته ورایتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که قرار است تا سینماهای آمریکا به‌زودی باز شوند. البته وی اعلام کرده است که فیلم‌های پر فروش باید با سرعت کمتری وارد اکران شوند.

این خبر توانسته کمی سینمادارن را امیدوار کند اما وجود فضای غیرقابل پیش‌بینی و لغو برنامه‌های سینمایی در این کشور نشان می‌دهد که بیشتر ترامپ علاقه داد تا وضعیت کشور را تحت کنترل و آرام نشان دهد. فضای فعلی آمریکا به دلیل شرایط موجود دچار فاصله طبقاتی بزرگی شده است که در آن میان ثروتمندان و طبقه فقیر جامعه فاصله زیادی برقرار شده است.

دیگر گزارش‌ها و اخبار می‌گویند که ترامپ از سویی توسط جناح‌های سیاسی تحت فشار است تا کشور را هرچه زودتر به حالت قبلی برگرداند و از سوی دیگر مشاورانش به او هشدار می‌دهند که از عواقب این کار باید ترسید. این فضای دوقطبی باعث شده است تا او صحبت‌های ضد و نقیض کند که یک نمونه آن همین مسأله سینما است.

در حال حاضر دولت آمریکا اعلام کرده است که مجموعه گسترده‌ای از دستورالعمل ها را با ذکر جزئیات صادر خواهد کرد که اقتصاد ایالات متحده در چه زمان و چگونه در جریان بحران شیوع ویروس کرونا به کار خود ادامه دهد. این خبر چراغ امیدی برای سینماداران آمریکا محسوب می‌شود که در پی شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما در معرض نابودی قرار گرفته‌اند. در این دستورالعمل آمده است که حتی اگر سالن‌های سینما به طور کامل بازگشایی شوند به‌خاطر وجود شرایط پاندمی کرونا ماه‌ها زمان خواهد برد تا فیلم‌های بسیار پربیننده و موفق اکران شوند.

انتهای پیام/

– تسنیم نیوز

خروج از نسخه موبایل