تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 56769

سردار سرتیپ کارگردر نشست خبری ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت: تقدیر از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس/ تجلیل از بانوان «طلاعیه ‌داران شفا» در زمینه مبارزه با کرونا

سردار سرتیپ کارگردر نشست خبری ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت: تقدیر از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس/ تجلیل از بانوان «طلاعیه ‌داران شفا» در زمینه مبارزه با کرونا

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شورای پشتیبانی برای حمایت از فیلم در حوزه دفاع مقدس داریم که آنها از تمامی فیلم‌سازان حمایت جدی خواهند کرد. به گزارش خبرنگار فرهنگی کافه دانش، نشست خبری سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت …

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شورای پشتیبانی برای حمایت از فیلم در حوزه دفاع مقدس داریم که آنها از تمامی فیلم‌سازان حمایت جدی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی کافه دانش، نشست خبری سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، صبح امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۰، با حضور دکتر علی ‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب و دقاع مقدس برگزار شد.

سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت

سردار سرتیپ بهمن کارگر، درابتدای این نشست خبری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس، گفت: شعار امسال «ما مقتدریم» است که در تمام برنامه‌ها استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: ستادهایی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ برگزار شده  که این ستادها قریب به ۳۲۰۰ برنامه برگزار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۴۷۷ ستاد از مجموعه‌های مختلف نیروهای مسلح، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، استان‌ها و شهرستان‌ها داریم، افزود: یکی از کارهای خوبی که از سال ۱۳۹۶ در حال برگزاری است، مراسم تجلیل از پیشکسوتان، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس است که الحمدلله در سال ۹۶، ۵۰۰ نفر، سال ۹۷، ۲۰ هزار نفر، سال ۹۸، ۲۰۰ هزار نفر و در سال ۹۹ و همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس با سخنان فرمانده کل قوا از یک میلیون پیشکسوت در سراسر کشور تقدیر شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از تقدیر یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۴۰۰ در سال  خبر داد و گفت: امسال نیز در روز سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه با حضور ریاست محترم جمهور این مراسم برگزار و از یک میلیون پیشکسوت تقدیر خواهد شد. همچنین نمایشگاه “در لباس سربازی” که مربوط به حضور و نقش مقام معظم رهبری در دفاع مقدس است در همان روز با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

کارگر به برنامه‌های این بنیاد در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امسال ۷۰ برنامه رونمایی از کتاب خواهیم داشت که قریب به ۴۵۰ کتاب منتشر می‌شود. همچنین ۱۹ هزار گلزار شهدا در پنج‌شنبه هفته دفاع مقدس عطرافشانی خواهد شد.

وی از برگزاری ۸۹۷ مراسم تکریم از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و فعالین دفاع مقدس خبر داد و گفت: ۵۱ جشنواره با موضوعات مختلف در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و ۱۴۵ یادواره شهید در سراسر کشور خواهیم داشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با بیان اینکه ۱۰۱ مراسم شعر و خاطره‌گویی طبق پروتکل‌های بهداشتی در هفته دفاع مقدس خواهیم داشت؛ از اجرای ۲۷ تئاتر و ۳۲۱ مسابفه فرهنگی و ورزشی خبر داد و گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۴۴۲ برنامه در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی داشته‌ایم همچنین مجموعه مستندهای “روایت معیار” که تمام موارد جنگ از قبل تا بعد از دفاع مقدس را به تصویر کشیده است که این مجموعه بالغ بر ۱۰۰ مستند بوده که کل واقعه دفاع مقدس را روایت می‌کند.

سردار کارگر، با بیان اینکه مستندهایی بصورت انیمیشن از عملیات‌های دفاع مقدس ساخته شده‌است، افزود: اولین عملیات که از آن رونمایی خواهد شد، عملیات طریق‌القدس است که با همکاری صداوسیما و فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را برگزاری نشست‌های شاعران، مداحان و روحانیت برشمرد و اظهار کرد: پنجمین جشنواره ملی فانوس که در خصوص مسائل هنری است، نیز برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: امسال نیز از سمفونی اروند استفاده خواهیم کرد و دومین جشنواره ملی تئاتر «سنگر»، چهارمین جشنواره «ترنم فتح» (که سابقا مربوط به نیروهای مسلح بود که الان گروه‌های دیگر نیز حضور دارند) برگزار می‌شود.

سردار کارگر، در بخش دیگری از سخنان خود مراسم از تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، تجلیل از بانوان «طلاعیه ‌داران شفا» که در زمینه مهار کرونا فعالیت کرده‌اند، خبر داد و به فعالیت‌های ارتش همزمان با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند سنوات گذشته عملیات‌های مهرماه را به صورت اینفوگرافی درآورده و همچنین رزمایش کمک معیشتی حسن آبشناسان را در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کند.

وی تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا که در عملیات کمان ۹۹ شرکت داشته‌اند، تقدیر از اداره بهداشت و بهداری ارتش و تقدیر از سربازان نمونه از سراسر یگان‌های ارتش را از دیگر محورهای برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس دانست.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس، بازسازی عملیات‌های مهم دفاع مقدس در استان‌های محوری، تجلیل از خانواده مدافعان سلامت، برپایی نمایشگاه عکس، عطرافشانی از گلزار شهدا و… را از جمله فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار کارگر، با اشاره به نقش نیروی انتظامی در دفاع مقدس تصریح کرد: ناجا همزمان با هفته دفاع مقدس از ۱۲ دایرهالمعارف که به نقش ناجا در دفاع مقدس است، رونمایی می‌کند. همچنین برنامه تجلیل از پیشکسوتان، ایثارگران را در برنامه خود دارد.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و اظهار کرد: در اینجا جا دارد از زحمات آقای اوحدی که در این مدت کارهای بسیار بزرگی انجام داده‌اند، تقدیر و تشکر کنم. این بنیاد امسال در هفته دفاع مقدس برنامه مهمانی لاله‌ها و ویلچررانی و دوچرخه‌رانی از حرم سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  تا حرم امام خمینی(ره) را در دستور کار دارد که کنگره لاله‌های سفید و اجلاسیه ۳ هزار پیام‌آور ایثار از دیگر برنامه‌های این بنیاد است.

سردار کارگر، در ادامه سخنان خود به فعالیت سایر ارگان‌ها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها پرداخت و به نقش صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در اینجا جا دارد از دولت گذشته بابت همکاری‌هایی که داشته تقدیر و تشکر کنم، چرا که در این مدت ۲۰ موزه ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و همچنین ۳ موزه امسال افتتاح خواهد شد که ان‌شاءالله این امر در دولت جدید هم چند برابر شود.

وی پیرامون این پرسش، که برای حمایت از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس چه اقداماتی انجام داده‌اید، اظهار کرد: در حوزه سریال صداوسیما بسیار پای کار است که در حال حاضر سریال شهید مهدی باکری به نام عاشورا در حال ساخت است.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس، با بیان ساخت و سریال و فیلم نیازمند تجهیزات نظامی بوده و بسیار سخت است، تصریح کرد: ساخت فیلم‌های جنگی با ساخت بسیاری از سریال‌ها که لوکیشن معمولی دارد، بسیار متفاوت است؛ چراکه این فیلم‌ها نیازمند تجهیزات، ادوات و مکان‌های بخصوصی است. اما با این حال سریال شهید حسن باقری، شهید صیاد شیرازی، شهید بروجردی، شهید زین‌الدین در حال انجام است. برخی در حال فیلمبرداری و برخی در حال نوشتن فیلمنامه هستند.

سردار کارگر ادامه داد: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شورای پشتیبانی برای حمایت از فیلم در حوزه دفاع مقدس داریم که آنها از تمامی فیلم‌سازان حمایت جدی خواهند کرد.

وی پیرامون اینکه بنیاد در خصوص بازی‌های رایانه‌ای در حوزه دفاع مقدس چه اقداماتی در دستور کار دارد؟ گفت: نباید در این حوزه غفلت کنیم. چراکه جوانان و نوجوانان که شرایط جنگ را درک نکرده‌اند، باید با این حوزه آشنا شوند. درحالی که بخش‌های مختلفی در این حوزه فعالیت می‌کنند، اما از عقب‌ماندگی‌هایی نیز برخوردار هستیم که از سال گذشته کارهایی انجام شده و انشاءالله تا پایان سال نیز برخی از آنها رونمایی خواهد شد که امیدواریم بخشی از این عقب‌ماندگی را جبران کنیم. لذا از همه متخصصین در این فرآیند می‌خواهم در این موضوع مشارکت کنند و نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.

سردار کارگر، در پاسخ به این پرسش که با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن، این بنیاد در زمینه صنایع فرهنگی چه برنامه‌هایی دارد، تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهای فرهنگی در حوزه شهدا، تولید صنایع فرهنگی است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد چرا که اگر سبک زندگی رزمندگان و ایثارگران را نشان ندهیم موفق نخواهیم شد. هرچند که در این حوزه عقب‌ماندگی‌های زیادی است اما در تلاش هستیم این موضوع برطرف شود.

وی ادامه داد: تولیداتی نظیر کیف، دفتر و… صورت گرفته است اما همچنان نیازمند برنامه‌ریزی است، چرا که می‌بایست ذائقه‌سنجی شود و بازار فروش را نیز در نظر داشته باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به شرایط کرونایی چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ خاطرنشان کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سال ۹۹ یکی از بهترین برنامه‌ها بود چرا که ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ تذکری از باب تخلف گزارش نکرد و الحمدلله با توجه به فاصله‌گذاری‌های اجتماعی هیچ بیماری اعلام نشد و ما به عنوان متولیان این امر پیروی از پروتکل‌های بهداشتی را لازم و ضروری می‌دانیم.

سردار کارگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در حوزه موسیقی این بنیاد چه اقداماتی انجام داده‌است، گفت: کارهای زیادی در حوزه موسیقی انجام داده‌ایم که آقای دکتر جعفری در این خصوص توضیحاتی ارائه می‌دهند.

دکتر علی ‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

دکتر جعفری، در این نشست خبری از تولید و انتشار ۸ آلبوم موسیقی در حوزه جهاد ومقاومت خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونا نتوانستیم تیم ارکستر دور هم بیاوریم که شاید با توجه به شرایط کرونا مغفول مانده باشد اما مجددا آن را احیا کرده و درصدد اجرای آن هستیم.

وی ادامه: در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارکستر سمفونیک سرو متشکل از ۴۰ نوازنده و هنرمند همکاری دارند؛ در سه سال گذشته ۸ آلبوم موسیقی تولید و پخش شده است.

وی با اشاره به جشنواره فانوس گفت: در این جشنواره بخشی به موسیقی محلی، پاپ، سنیت و حماسی می‌پردازد و از برگزیدگان تجلیل می‌شود؛ همچنین در جشنواره استانی صدا و سیما از برگزیدگان در حوزه دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در سال گذشته و چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ۴۰ نقطه کشور گروه‌های موزیک نیروهای مسلح مستقر شدند و رزم نوازی کردند؛ همچنین در میدان آزادی گروه موسیقی هزار و ۳۹۷ نفری مستقر و رزم نوازی کردند.

دکتر جعفری، در پایان سخنان خود گفت: سمفونی اروند اولین موسیقی است که پس از کاهش شیوع کرونا ساخته شده است.

گفتنی است، برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، با شعار ما مقتدریم در سراسر کشور برگزار می ‌شود.

خبرنگار: کوروش جم

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.