تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۵۹

سامسونگ با کنار زدن اپل، دوباره پادشاه بازار موبایل شدسامسونگ توانست در سه ماهه اپل ۲۰۲۲ با پیشی گرفتن از اپل و شیائومی سهم بیشتری از بازار جهانی گوشی های هوشمند را از آن خود کند. فروش خوب گلکسی S22 د..

سامسونگ با کنار زدن اپل، دوباره پادشاه بازار موبایل شد

سامسونگ توانست در سه ماهه اپل ۲۰۲۲ با پیشی گرفتن از اپل و شیائومی سهم بیشتری از بازار جهانی گوشی های هوشمند را از آن خود کند. فروش خوب گلکسی S22 در سهم سامسونگ از بازار تاثیر‌گذار بوده است.

چند ماهی بود که اپل بیشترین سهم از بازار جهانی گوشی‌ های هوشمند را در اختیار داشت؛ اما سامسونگ توانست مجددا این جایگاه را از آن خود کند. شرکت‌های Canalys و Counterpoint اخیرا گزارش خود از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده‌اند و در هر دو گزارش سامسونگ در صدر قرار دارد.

بازار جهانی گوشی‌ های هوشمند در اختیار سامسونگ است

در گزارش Counterpoint تعداد کل گوشی‌های عرضه شده به بازار ۳۲۸ میلیون دستگاه هستند که یعنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۷ درصدی را شاهد هستیم. سامسونگ توانسته در این بازه زمانی ۷۴ میلیون گوشی بفروشد و با سهم ۲۳ درصدی در صدر بازار قرار بگیرد. اپل نیز با سهم ۱۸ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد.

هرچند که بر اساس گزارش Canalys، در سه ماهه اول ۲۰۲۲ تقریبا ۳۱۱.۲ میلیون گوشی روانه بازار شده‌اند که کاهشی ۱۱ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. در این مدت سامسونگ توانسته ۷۳.۷ میلیون دستگاه گوشی بفروشد که در مقایسه با ۷۶.۵ میلیون گوشی سه ماهه اول سال گذشته ۴ درصد کمتر است.

کارشناسان بر این باورند که فروش خوب سری گلکسی S22 تاثیر زیادی روی افزایش سهم شرکت کره‌ای داشته است. گلکسی S22 اولترا نیز توانسته بسیاری از طرفداران سری گلکسی نوت را به خود جذب کند. سامسونگ انتظار دارد که با عرضه گوشی‌های میان رده جدید و ارائه پیشنهاد‌های جذاب برای گوشی‌های پرچمدار خود، همچنان بیشترین سهم از بازار گوشی های هوشمند را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ حفظ کند.

منبع :Sammobileمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل