تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
کد خبر : 65455

سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو فعال شد

سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو فعال شد

سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو فعال شد معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو به شکل آزمایشی در استان سمنان راه‌اندازی شده و ..

سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو فعال شد

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو به شکل آزمایشی در استان سمنان راه‌اندازی شده و طی هفته‌های آینده در سراسر کشور قابل استفاده خواهد بود.

هادی خانی، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال ماشین راه‌اندازی شد گفت انتقال دهندگان انواع ماشین و موتورسیکلت با مراجعه به این سامانه قادرند پیش از تعویض پلاک یا ثبت انتقال، مالیات نقل و انتقال را پرداخت کنند.

راه‌اندازی سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه بیان کرد این سامانه در حال حاضر به شکل آزمایشی در استان سمنان راه‌اندازی شده و طی هفته‌های آینده در سراسر کشور قابل استفاده خواهد بود. وی افزود به کمک این سامانه می‌توان مالیات نقل و انتقال ماشین را قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک از طریق پنجره واحد مالیاتی به آدرس https://my.tax.gov.ir به شکل الکترونیکی پرداخت کرد.

خانی در ادامه عنوان کرد این سامانه را در راستای اجرای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۲ خرداد ۱۴۰۰ که از تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده راه‌اندازی کردیم تا شهروندان بتوانند به شکل الکترونیکی مالیات خود را قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک پرداخت کنند.

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در پایان خاطرنشان کرد انتقال‌کنندگان انواع خودرو و موتورسیکلت برای پرداخت مالیات نقل و انتقال می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و اگر انتقال‌دهندگان این مالیات را نپردازند، در زمان مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی به آنها خدمات ارائه نخواهد شد و قادر به انتقال سند نخواهند بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.