سال ۲۰۲۲؛ بدترین عملکرد بازار سهام و اوراق قرضه آمریکا در ۹۰ سال گذشته در حالی که بازار اوراق قرضه ایالات متحده بدترین سال بازدهی خود را در چند قرن اخیر تجربه می‌کند و ارزش بازار سهام نیز از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون حدود ۲۰درصد کاهش یافته؛ به نظر می‌رسد که امسال، نه‌تنها برای سرمایه‌گذاران

سال ۲۰۲۲؛ بدترین عملکرد بازار سهام و اوراق قرضه آمریکا در ۹۰ سال گذشته

در حالی که بازار اوراق قرضه ایالات متحده بدترین سال بازدهی خود را در چند قرن اخیر تجربه می‌کند و ارزش بازار سهام نیز از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون حدود ۲۰درصد کاهش یافته؛ به نظر می‌رسد که امسال، نه‌تنها برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال بلکه برای تمامی سرمایه‌گذاران سالی سخت بوده است.

به گزارش کوین تلگراف، مقاله فایننشال تایمز در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) خاطرنشان می‌کند که یک سبد سرمایه‌گذاری متشکل از ۶۰درصد سهام و ۴۰درصد اوراق قرضه در سال ۲۰۲۲، بدترین عملکرد خود را در ۹۰ سال گذشته داشته است. زمانی که ایالات متحده در سال ۱۹۳۲ (۱۳۱۱) در بحبوحه رکود اقتصادی بزرگ قرار داشت.

بازده اسمی بازار سهام و اوراق قرضه ایالات متحده از سال ۱۸۷۱ تا ۲۰۲۲

در همین حال، سهام شرکت‌‌های فناوری که برخی معتقدند با قیمت بیت کوین هم‌بستگی بالایی دارد، نیز سال خوبی را نیز سپری نکرده‌اند. شاخصی که عملکرد شرکت‌های آمریکایی در این صعنت را دنبال می‌کند، ضرر ۳۵.۷۷درصدی را برای سال ۲۰۲۲ ثبت کرده است.

بر اساس گزارش یاهو فایننس، غول‌های فناوری مانند نتفلیکس، متا، زوم، اسپاتیفای و تسلا همگی سال‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند و قیمت سهام‌شان حدود ۵۱ تا ۷۰درصد سقوط کرده است.

همان طور که جدیدترین داده‌های آژانس مالی مسکن فدرال نشان می‌دهد حتی بخش امن املاک و مستغلات نیز شرایط خوبی نداشته و قیمت‌ مسکن در ایالات متحده در ماه سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر) راکد بوده است.

شاخص عملکرد سهام شرکت‌های فناوری آمریکایی در سال ۲۰۲۲

اگر کاهش ۶۴.۵درصدی ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از ۲.۲۵تریلیون دلار به حدود ۷۹۳میلیارد دلار و ضرر سنگین میلیارد‌های این بازار را در کنار افت ارزش بازار سهام و دیگر بخش‌های اقتصادی در نظر بگیریم به ما کمک کند تا چشم‌انداز بهتری از زمستان ارزهای دیجیتال کنونی داشته باشیم.

فروپاشی شبکه ترا، ورشکستگی صرافی FTX، پلتفرم وام‌دهی سلسیوس و صندوق سرمایه‌گذاری تری اروز کپیتال برخی از مهم‌ترین بحران‌هایی بودند که در طول سال ۲۰۲۲ در بازار ارزهای دیجیتال رخ داده‌اند.‌

آندریاس استنو (Andreas Steno)، تحلیلگر سرمایه‌گذاری روز ۳۰ دسامبر (۹ دی) در توییتی نوشت:

ارزش دارایی‌ها در تمامی بازارها در سال ۲۰۲۲ به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و بازار املاک و مستغلات نیز مستثنی نخواد بود.

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل