تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

سار مکا دراگون؛ نیسان GTR چینی و رقیب پورشه تایکان معرفی شد + ویدیو سار مکا دراگون یک سدان برقی از ابر شرکت گریت وال موتور است که طراحی ظاهری آن دست کمی از نیسان GTR ندارد و از نظر ابعاد و سگمنت، هم رده پورشه تایکان محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات فنی ،

سار مکا دراگون؛ نیسان GTR چینی و رقیب پورشه تایکان معرفی شد + ویدیو

سار مکا دراگون یک سدان برقی از ابر شرکت گریت وال موتور است که طراحی ظاهری آن دست کمی از نیسان GTR ندارد و از نظر ابعاد و سگمنت، هم رده پورشه تایکان محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات فنی ، قیمت و امکانات Sar Mecha Dragon آشنا می‌شویم.

چینی‌ها معمولا در کپی کردن خودروهای مطرح دنیا، استعداد بالایی دارند و پس از ساخت فولکس واگن بیتل چینی و لندکروز چینی ، این بار به سراغ گودزیلا افسانه‌ای ژاپنی‌ها رفته‌اند تا ماشین محبوب سریع و خشن را در قامت یک سدان برقی به خیابان‌ها روانه کنند. نتیجه کار هرچه هم که باشد، مطمئنا روح برایان اوکانر (شخصیت فیلم سریع و خشن) از این اتفاق در آرامش نخواهد بود. پس از یک ویدیو کوتاه و جذاب در مورد طراحی ظاهری به سراغ بحث‌های فنی خواهیم رفت.

معرفی سدان سار مکا دراگون

کار خود را با ابعاد این ماشین چینی آغاز می‌کنیم که شامل 5240 میلی متر طول، 1950 میلی متر عرض و 1495 میلی متر ارتفاع می‌شود و زمانی که به فاصله محورها با یکدیگر نگاه می‌کنیم به عدد شگفت انگیز 3040 میلی متر می‌رسیم. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، بد نیست بدانید که فاصله محوری لندکروز فقط 2849 میلی متر است. حتی فاصله محوری پورشه تایکان هم از 2900 میلی متر تجاوز نمی‌کند! همچنین باید اشاره کنیم که وزن سار مکا دراگون هم به عدد 2650 کیلوگرم می‌رسد که این عدد با اضافه شدن سرنشینان تا 3060 کیلوگرم هم افزایش پیدا می‌کند. البته پکیج باتری‌ها، سهم زیادی از این وزن را شامل می‌شوند.

مشخصات فنی ماشین سار مکا دراگون و مقایسه با پورشه تایکان

اما چرا فاصله بین محورهای این خودرو تا این اندازه زیاد است؟ به دلیل پکیج باتری‌های غول پیکر CATL! البته شرکت CATL در مورد ظرفیت باتری‌ها فعلا هیچ حرفی نزده است اما در یکی از گزارش‌های لو رفته گفته می‌شود که باتری‌های سار مکا دراگون در هر بار شارژ می‌توانند بیش از 802 کیلومتر دوام بیاورند. پس به احتمال خیلی زیاد، ظرفیت باتری‌های Sar Mecha Dragon بیش از 100 کیلو وات ساعت است.

در ادامه به دو موتور الکتریکی می‌رسیم که در محورهای جلو و عقب نصب شده‌اند. موتور عقبی با 220 کیلو وات (299 اسب بخار) و موتور جلویی با 180 کیلو وات (245 اسب بخار) قدرت می‌توانند در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسند اما متاسفانه حداکثر سرعت سار مکا دراگون به 180 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. همچنین باید بدانید که توان موتورهای الکتریکی در حالت مجموع به 544 اسب بخار و 763 نیوتن متر می‌رسد.

در سمت مقابل، پورشه تایکان را داریم که نسخه‌های مختلف آن یعنی مدل تک موتور RWD و دوال موتور AWD می‌توانند به ترتیب بین 402 تا 750 اسب بخار قدرت را به راننده هدیه دهند. همچنین ظرفیت باتری‌های پورشه تایکان تا 270 کیلو وات ساعت می‌رسد و شتاب 0-100 آن در حدود 2.7 ثانیه خواهد بود. پس از دری که برویم، باید بگوییم که پورشه تایکان برقی یک پله بالاتر از Sar Mecha Dragon قرار می‌گیرد. همچنین در دیفیوزر آیرودینامیکی این سدان برقی چینی ، دو اگزوز اکتیو را می‌بینیم که احتمالا برای تولید صدای مصنوعی به کار گرفته خواهند شد. به علاوه اسپویلر اکتیو را هم می‌توانید در این قسمت ببینید.

کابین ، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی ماشین Sar Mecha Dragon

در همان بدو ورود به اتاق سار مکا دراگون با یک نمایشگر غول پیکر 27 اینچی رو به رو می‌شود که اگر این عدد را در کنار کلاستر 10.25 اینچی قرار دهیم می‌توان گفت که کابین سار مکا دراگون میزبان یک نمایشگر دیجیتال 38 اینچی است. اما کار چینی‌ها هنوز تمام نشده و به این عدد، باید نمایشگر هد آپ دیسپلی 25 اینچی را هم اضافه کنیم.

در ادامه به فرمان مدرن با غربیلک دو پره می‌رسیم و سیستم صوتی هارمن کاردن با 16 اسپیکر و 2 اسپیکر در استراحتگاه صندلی راننده هم از مهم‌ترین امکانات سدان برقی Sar Mecha Dragon به شمار می‌آیند. همچنین باید اشاره کنیم که این سدان برقی به امکانات رانندگی خودکار هم مجهز شده. برای مثال خودرو سار مکا دراگون از 4 رادار لیدار ، 7 دوربین نظارتی با وضوح 8 مگاپیکسل، 4 دوربین 360 درجه، 5 رادار موج میلی متری و 12 رادار اولترا سونیک بهره ‌می‌برد.

این مجموعه در کنار یکدیگر روی معماری جدید نظارتی هواوی به نام داوینچی سوار شده‌اند تا رانندگی خودکار سطح 3 را به خریداران هدیه دهند. همچنین سار مکا دراگون از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون بهره می‌برد که قدرت پردازشی آن به 440 هزار میلیون میلیون عملیات در ثانیه می‌رسد (440K DMIPS).

قیمت سار مکا دراگون

در حال حاضر هیچ ایده‌ای درمورد قیمت رسمی خودرو Sar Mecha Dragon نداریم اما اگر قیمت پورشه تایکان که در بازه 82 تا 185 هزار دلار قرار می‌گیرد را در کنار این محصول چینی قرار دهیم، با احتمال بالایی می‌توان گفت که قیمت ماشین سار مکا دراگون در محدوده 70 تا 85 هزار دلار قرار خواهد گرفت.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

ام جی ۴ مولان با شتاب ۳.۸ ثانیه، سوپر اسپرت‌های اروپایی را له می‌کند + ویدیو

جئومتری M2 ؛ هاچ بک برقی جیلی و بدون مشکل برای واردات به ایران

جیپ واگنییر S معرفی شد؛ کراس اوور برقی و اشرافی آمریکایی

جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه چنگدو چین ؛ نماد پیشرفت صنعت خودرو چشم‌ بادامی‌ها

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل