تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

سئو فنی یا سئو تکنیکال به مراحلی گفته می‌شود که برای بهینه سازی سایت جهت ایندکس راحت تر و خزش بهتر موتورهای جستجو صورت میگیرد. به عبارت دیگر سئو تکنیکال یکی از بخش های بسیار مهم در سئو به شمار می‌رود که در آن استاندارد بودن قالب و ایندکس تمامی صفحات برای موتورهای جستجو اهمیت …

سئو فنی یا سئو تکنیکال به مراحلی گفته می‌شود که برای بهینه سازی سایت جهت ایندکس راحت تر و خزش بهتر موتورهای جستجو صورت میگیرد. به عبارت دیگر سئو تکنیکال یکی از بخش های بسیار مهم در سئو به شمار می‌رود که در آن استاندارد بودن قالب و ایندکس تمامی صفحات برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری دارند.

موارد بسیار مهم در سئو تکنیکال

در این بخش به بررسی مشخصات اصلی سئو تکنیکال می‌پردازیم که بهتر است جهت بهبود سئو سایت خود آن‌ها را رعایت کنید تا سایت شما از رتبه بهتری برخوردار شود. با ما همراه باشید…

  1. بررسی سرعت سایت

یکی از موارد بسیار مهم در رتبه بندی نتایج، سرعت سایت است که برای گوگل هم مسئله مهمی به شمار می‌رود. بهتر است بگوییم در صورتی که شما تمامی نکات سئو را در وب سایت خود به کار گیرید اما کاربران شما نتوانند با سرعت قابل قبولی وارد سایتتان شوند در این شرایط گوگل رتبه خوبی به سایت شما نخواهد داد و دلیل آن هم این است که سرعت پایین وب سایت منجر به نارضایتی کاربران می‌شود و باعث افزایش نرخ پرش در سایت شما می‌شود.

  1. بهینه سازی txt

فایل robots.txt یک فایل متنی است که در root هاست وب سایت یا ریشه هاست شما قرار دارد. فایل robots.txt از دستورالعمل هایی ساخته شده است که موتورهای جستجو زمانی به آن ها مراجعه می‌کنند که بخواهند صفحات را ایندکس کنند. قابلیت دیگری که در این فایل وجود دارد این است که می‌توان توسط این فایل به موتورهای جستجو دستور داد که چه صفحاتی را ایندکس یا به طور کل آن ها را نبینند و نادیده گرفته شوند. شما می توانید با بررسی این فایل اطمینان حاصل کنید که مطالب سایت شما توسط ربات های خزنده ایندکس می‌شوند یا خیر. برای انجام این کار پس از نام دامنه خود، عبارت robots.txtرا وارد کرده و در مرورگر خود جستجو نمایید.

  1. مسیر راهنما یا Bread Crump

برد کرامپ نقشه‌ای است که کاربران با استفاده از آن مسیر مورد نظر خود را در سایت بهتر پیدا می‌کنند و باعث می‌شود که بدانند در کجای وب سایت قرار دارند. باید بدانید که گوگل استفاده از این نقشه سایت برای کاربران را یک نکته بسیار مثبت می‌داند و استفاده از آن را در سایت توصیه می‌کند. در صورتی که سایت شما وردپرسی است و قالب آن قابلیت افزودن bread crump به صفحات را ندارد می توانید به راحتی از طریق افزونه yoast seo آن را ایجاد نمایید.

  1. ایجاد نقشه‌ی سایت

نقشه سایت یا به عبارت دیگر فایل sitemap.XML یک فایلی است که از کدهای XML تشکیل شده است و در ریشه هاست سایت شما قرار دارد که این فایل باعث می شود آدرس صفحات سایت شما به درستی به موتورهای جستجو معرفی گردند. همچنین نقشه سایت باعث ایندکس بهتر صفحات وب سایت شما می شود.

  1. واکنشگرا بودن صفحات وب سایت

واکنشگرا بودن یا همان ریسپانسیو بودن صفحات وب سایت شما باعث می شود تا کاربران بتوانند به جز دستکاپ با ابزارهای دیگر مانند موبایل و تبلت وارد سایت شما شوند. ریسپانسیو بودن یکی از نکات بسیار مهم در سئو تکنیکال است که طراح سایت در حین کدنویسی و یا طراحی قالب حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. بهتر است بدانید که گوگل، وب سایت هایی که واکنشگرا نباشند را از نظر رتبه ای به شدت کاهش می دهد بنابراین سعی نمایید قالب های استاندارد و ریسپانسیو را در سایت خود مورد استفاده قرار دهید. شما می‌توانید از طریق ابزار mobile friendly test واکنشگرا بودن صفحات وب سایت خود را به راحتی بررسی نمایید.

  1. بهینه‌سازی صفحات ۴۰۴ و لینک های شکسته

زمانی که صفحه ای حذف و یا آدرس آن تغییر کرده باشد خطای ۴۰۴ در وب سایت نمایش داده می شود. بهتر است در این شرایط کاربران با صفحه ای طراحی شده و قابل هدایت به بخش های مختلف در سایت شما رو به رو شوند زیرا این موضوع باعث کاهش نرخ خروج کاربران از وب سایت شما می شود و بر سئوی سایت شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. همچنین لینک های شکسته سایت را نیز می توان توسط ابزارهای مختلف drlinkcheck پیدا و برای رفع خطاهای آن اقدام نمود.

  1. فعال کردن ssl

گوگل بر روی امنیت اطلاعات کاربران حساسیت بسیا بالایی دارد و به همین دلیل در صورت نداشتن ssl روی وب سایت خود، سئوی سایت به شدت افت می کند. این پروتکل باعث می شود که آدرس سایتتان از HTTP  به  HTTPSتغییر نماید. بنابراین امنیت سایت یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین مسائلی است که باید در سئو تکنیکال آن را مورد توجه قرار داد.

  1. آدرس صفحات سایت یا URL ها

یکی از اشتباهات رایج در سئو تکنیکال این است که بسیاری از وب مستران به آدرس صفحات یا URL ها توجه کافی را ندارند. آدرس صفحات باید به صورت کوتاه، به زبان انگلیسی و به سرشاخه خود وصل شده باشند.

  1. بهینه سازی ساختار سایت

ایجاد دسته بندی های صحیح برای مطالب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سعی کنید صفحات آرشیو برای مطالب خود ایجاد نمایید،  همین صفحات باعث می شود تا مطالب وب سایت شما یک دسته بندی مشخص داشته باشند که در نهایت باعث افزایش گردش کاربر در وب سایت شما می شود.

  1. داده های ساختار یافته یا structured data

داده های ساختار یافته به کدهایی می گویند که شما در سایت خود آن ها را اضافه می کنید تا از این طریق بتوانید هر بخش از محتوای سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی نمایید. بخشی از داده های ساختار یافته به کمک افزونه های سئو به سایت شما اضافه می شوند اما برای تکمیل آن بهتر است از یک متخصص سئو بهره جویید.

  1. حذف محتوای تکراری

تقریبا می توان گفت که برای عموم مردم این موضوع بسیار روشن است که گوگل به تکراری بودن مطالب سایت حساسیت بسیار بالایی نشان می دهد و به محض آپلود شدن محتوای تکراری رتبه سایت شما را کاهش می دهد. بنابراین تولید محتوای غیر تکراری و جذاب باعث افزایش ورودی و در نتیجه بالا رفتن رتبه سئو سایت شما می گردد.

در صورتی که خودمان مهارت های کافی و لازم برای مدیریت سئوی وب سایت خود را نداشته باشیم بهتر است وب سایت خود را به وب مستران مجرب بسپاریم تا در کوتاه ترین زمان تمامی موارد مهم در افزایش رتبه سایت ما را انجام دهند. راش وب میتواند به عنوان مجری سئو رسیدن شما به اهدافتان در حوزه اینترنت را تضمین می‌نماید. شما می توانید از طریق شماره های ۰۲۱۷۷۲۲۰۲۷۵ و ۰۲۱۷۷۲۴۳۹۱۱ با کارشناسان مجرب سئو در این مجموعه تماس گرفته و از مشاوره تخصصی سئو بهره مند شوید.

خروج از نسخه موبایل