تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر : 9036

زندگی شهید حسن طهرانی مقدم در سینما تصویر می‌شود

زندگی شهید حسن طهرانی مقدم در سینما تصویر می‌شود

زندگی شهید حسن طهرانی مقدم در سینما تصویر می‌شود شهریار بحرانی از انتخاب ویژه خود در فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» خبر داد. – اخبار فرهنگی – به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، شهریار بحرانی تهیه‌کننده و کارگردان «آفتاب نیمه شب» گفت: «در این فیلم برشی از زندگی شهید حسن طهرانی مقدم را مبنای کار قرار داده‌ایم که به نظر ما از دیگر مقاطع زندگی وی مبنایی‌تر و مهم‌تر است»
وی ادامه داد «شهید طهرانی مقدم و یارانشان در فرازی از زندگی خود با ماجراهایی مواجه می‌شوند که خداوند امتحان بسیار سختی پیش رویشان می‌گذارد. آنها مجبور می‌شوند که تلاش بسیار گسترده‌ای را آغاز و در اوج محدودیت و تحریم‌ها با توکل به خدا، فعالیت مستمر و خستگی‌ناپذیری، ساختار یکی از مهم‌ترین بنیه دفاعی کشور را پایه‌ریزی کنند.»
«به نظر می‌رسد شهدا به اوجی از درجات انسانیت رسیده‌اند که خود و منیت‌شان را کنار گذاشته‌اند، خصیصه‌ای که همه جامعه نیازمند آن است. ما نیاز داریم که مدام به ما تذکر داده شود تا خود را کنار بگذاریم و در مقابل نظام الهی و عظمت الهی نادیده انگاریم. یکی از ظرفیت‌های مناسب برای این تذکر مدام تولید فیلم‌هایی در این ز..

زندگی شهید حسن طهرانی مقدم در سینما تصویر می‌شود

شهریار بحرانی از انتخاب ویژه خود در فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» خبر داد.

زندگی شهید حسن طهرانی مقدم در سینما تصویر می‌شود – اخبار فرهنگی –

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، شهریار بحرانی تهیه‌کننده و کارگردان «آفتاب نیمه شب» گفت: «در این فیلم برشی از زندگی شهید حسن طهرانی مقدم را مبنای کار قرار داده‌ایم که به نظر ما از دیگر مقاطع زندگی وی مبنایی‌تر و مهم‌تر است»

وی ادامه داد «شهید طهرانی مقدم و یارانشان در فرازی از زندگی خود با ماجراهایی مواجه می‌شوند که خداوند امتحان بسیار سختی پیش رویشان می‌گذارد. آنها مجبور می‌شوند که تلاش بسیار گسترده‌ای را آغاز و در اوج محدودیت و تحریم‌ها با توکل به خدا، فعالیت مستمر و خستگی‌ناپذیری، ساختار یکی از مهم‌ترین بنیه دفاعی کشور را پایه‌ریزی کنند.»

«به نظر می‌رسد شهدا به اوجی از درجات انسانیت رسیده‌اند که خود و منیت‌شان را کنار گذاشته‌اند، خصیصه‌ای که همه جامعه نیازمند آن است. ما نیاز داریم که مدام به ما تذکر داده شود تا خود را کنار بگذاریم و در مقابل نظام الهی و عظمت الهی نادیده انگاریم. یکی از ظرفیت‌های مناسب برای این تذکر مدام تولید فیلم‌هایی در این زمینه است. دیدن رفتار و از خود گذشتگی شهدایی که این مسیر را رفته‌اند و به این درجات نائل شدند، سبب پالایش انسان می‌شود. انسان در مواجه با آن دچار تزکیه می شود.»

بحرانی افزود: «شهدای ما اهل سلوک الی الله بوده است و نفس خودشان را کنار گذاشته بودند. این موضوعی است که جامعه ما امروز به آن نیاز دارد. چون فقط با سلوک الی الله است که رشد برای جامعه واقع می‌شود.»

این کارگردان با سابقه خاطرنشان کرد: «ما هم در گروه فیلمسازی در وهله اول وقتی چنین موضوعی را انتخاب می‌کنیم، خود گروه با این موضوع مواجه می‌شود و کلنجار می‌رود تا بتواند شأن آن بزرگوار را در قالب تصویر و داستان روایت کند، پس ابتدا گروه سازنده تحت تأثیر قرار می‌گیرد و سپس سعی می‌کند این تأثیر را در فیلم و داستان هم وارد کند و در نهایت این تأثیرگذاری را به مخاطب عام منتقل کند.»

بحرانی در خاتمه با بیان این مطلب که دِین ما به این شهید و دیگر شهدا به هیچ عنوان ادا نمی شود، گفت: «در واقع بضاعت ما بسیار ناچیز است چون از بیرون ماجرا به موضوع نگاه می‌کنیم اما سعی من و همکارانم بر این است که نهایت تلاش خود را برای محقق کردن این امر بکنیم.»

گفتنی است «آفتاب نیمه شب» نهمین فیلم سینمایی شهریار بحرانی است که به عنوان یکی از غایبین مهم جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر، تولید آن به پایان رسیده است و آخرین مراحل صداگذاری و اصلاح نور و رنگ خود را پشت سر می‌گذارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است "این فیلم فرازی از زندگی شهید والامقام حسن طهرانی مقدم و مردان بلند بالایی است که پس از پائیز ۱۳۶۳ برای مقابله با استکبار جهانی و محافظت از انقلاب اسلامی با تلاش و مشقت فراوان و با توکل به خداوند تبارک و تعالی برای اولین‌بار صنعت موشکی را در ایران اسلامی پایه‌گذاری کردند."

فهرست برخی از عوامل فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» از این قرار است:

تهیه‌کننده و کارگردان: شهریار بحرانی، جانشین تهیه‌کننده و مجری طرح: محمدرضا رمضانی فرانی، نویسنده: سیدمحمد حسینی، مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، فیلمبرداران: سعید صادقی، مصطفی دالایی، مرتضی اکبری، عکاس: نادر فوقانی، مشاور تهیه‌کننده: محمدصادق آذین، مدیر تولید: فرهاد کی‌نژاد، بازیگردان: محمد حاتمی، دستیار اول کارگردان: یعقوب غفاری، طراح صحنه و لباس: علی نصیری‌نیا، طراح چهره‌پردازی: سید جلال موسوی، تدوین: مهدی اسدی، صدابردار: سیدمحمود محمودکاشانی، صداگذار: علیرضا علویان، جلوه‌های ویژه بصری: امیر کاملان زرگر زرین، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر برنامه‌ریزی: مجید حقی طارونی، برنامه‌ریز: منصور میرشکاری، منشی صحنه: ابوالفضل زحمتی، مستندسازی پشت صحنه: مسعود قندی، مدیر تدارکات: مسعود شرفی‌کیا، امور فرهنگی و تبلیغات: انوشه گیلانی‌نژاد، روابط عمومی: سمانه احمدی.

طلوع "خورشید" نصیریان در جشنواره/ دوست‌داشتنی صحنه، سینما و تلویزیوننگاهی به «آن شب» | ترکیب بدمزه فیلم ایرانی با سینمای هالیوودینگاهی به «آبادان یازده ۶۰»| اینجا آبادان است و آبادان می‌ماند…

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.