تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 65224

زمین به طرز وحشتناکی در حال گرم شدن است؛ سال ۲۰۲۱ هم رکورد گرمای تاریخ را شکست

زمین به طرز وحشتناکی در حال گرم شدن است؛ سال ۲۰۲۱ هم رکورد گرمای تاریخ را شکست

زمین به طرز وحشتناکی در حال گرم شدن است؛ سال ۲۰۲۱ هم رکورد گرمای تاریخ را شکست ناسا با هشدار نسبت به اینکه زمین به شکل وحشتناکی در حال گرم شدن است سال ۲۰۲۱ را به عنوان ششمین سال گرم تمام تا..

زمین به طرز وحشتناکی در حال گرم شدن است؛ سال ۲۰۲۱ هم رکورد گرمای تاریخ را شکست

ناسا با هشدار نسبت به اینکه زمین به شکل وحشتناکی در حال گرم شدن است سال ۲۰۲۱ را به عنوان ششمین سال گرم تمام تاریخ زمین معرفی کرد.

ناسا و اداره ملی اقیانوسی (NOAA) با هشدار نسبت گرم شدن زمین اعلام کردند ۸ سال قبل گرم‌ترین سال‌های زمین بود و سال ۲۰۲۱ نیز لقب ششمین سال گرم در تمام تاریخ را از آن خود کرد. طبق اعلام ناسا، زمین طی سال قبل با خطرات زیادی مواجه شد که دلیل اصلی آن به گرم شدن این سیاره مربوط می‌شود.

شکست رکورد گرمای تاریخ در سال ۲۰۲۱

گاوین اشمیت از موسسه مطالعات فضایی گادرد ناسا در این خصوص عنوان کرد در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که ممکن است گرم‌ترین دهه در میان هزاران سال سال قبل را تجربه کنیم. اکنون تغییراتی در حال وقوع است که باعث تاثیرات محلی متعددی خواهد شد.

در واقع آمریکای شمالی و برخی مناطق آن که همواره جزو مناطق سرد محسوب می‌شوند طی تابستان بالاترین گرمای خود را به ثبت رساندند. همچنین در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه در شمال غربی اقیانوس آرام در آمریکا و غرب کانادا نیز دمای بی‌سابقه‌ای به ثبت رسید؛ به گونه‌ای که ساکنان این مناطق با مشکلاتی چون تخریب جاده‌ها و ذوب شدن کابل‌های برق مواجه شدند.

زمین

علاوه بر این، دره بیابانی معروف به دره مرگ که در کالیفرنیای جنوبی قرار دارد رکورد گرمای ۵۴.۴ درجه سانتی‌گراد را ثبت کرد که توانست رکورد جهانی گرم‌ترین دمای ثبت شده زمین را برای دومین سال پیاپی بشکند. اروپا نیز در سال ۲۰۲۱ گرمای شدیدی را تجربه کرد و سیسیل ایتالیا با ثبت دمای ۴۸.۸ درجه سانتی‌گراد توانست رکورد گرمای اروپا را به خود اختصاص دهد. همچنین اداره ملی اقیانوسی (NOAA) ژوئیه ۲۰۲۱ را گرم‌ترین ماه ثبت شده در تاریخ بشر معرفی کرد.

گرم شدن زمین چه خطراتی دارد؟

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است اقیانوس‌های جهان نیز در سال ۲۰۲۱ رکود گرمای جدیدی را به ثبت رساند. امواج گرمای اقیانوس‌ها از ابتدای دهه سال ۱۹۸۰ به میزان دو برابر افزایش پیدا کرده این موضوع برای موجودات دریایی و ساکنان نزدیک به دریا خطراتی چون افزایش خشکسالی‌ها، آسیب به صنعت ماهیگیری، نابودی مرجان‌ها و نابودی زندگی خرچنگ‌ها را به همراه خواهد داشت.

سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا با معرفی سال ۲۰۲۱ به عنوان پنجمین سال گرم تاریخ اعلام کرد جهان پس از صنعتی شدن بیش از ۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شده که دلیل آن به انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط می‌شود. در همین راستا کارشناسان از دولت‌ها خواستند تا به جای سوخت‌های فسیلی از انرژی پاک استفاده کنند؛ چراکه گرم شدن زمین می‌بایست زیر ۲ درجه سانتی‌گراد باشد تا در آینده پیامدهای مخرب تغییرات آب و هوایی زندگی ساکنان این سیاره را تهدید نکند.

منبعlatimesمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.