تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

رییس سازمان تنظیم مقررات: اینترنت را زیاد گران نمی‌کنیم!به گفته رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها تنها مجاز به افزایش حداقلی قیمت بسته‌های اینترنت خواهند بود.
صادق عباسی شاهکوه، ر..

به گزارش کافه دانش به نقل از تسنیم به گفته رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها تنها مجاز به افزایش حداقلی قیمت بسته‌های اینترنت خواهند بود.

صادق عباسی شاهکوه، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سؤال که اگر بسته های اینترنتی با تغییر قیمت مواجه شده‌اند، چرا این موضوع توسط اپراتورها به اطلاع عموم نرسیده است،‌ بیان کرد البته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کرد. این در صورتی است که هیچ مصوبه جدیدی در مورد تعرفه اینترنت نداشته‌ایم که موظف به اطلاع‌رسانی باشیم،‌ اما با این حال این مسئله را به اطلاع عموم رساندیم.

شاهکوه ادامه داد در حال حاضر برخی اپراتورها بسته‌های ارزان قیمت خود را حذف کرده‌اند،‌ اما با وجود آن، بسته‌ی گرانی ارائه نشده است. البته قبول داریم که حذف این بسته‌های ارزان نیز باعث می‌شود تا مردم مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شوند.

وی در ادامه بیان کرد مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات مربوط به بخش خصوصی است و آن‌ها باید آزادی عمل داشته باشند تا بتوانند با یکدیگر رقابت کنند. در صورتی که اپراتوری قصد حذف بسته‌هایی را داشته باشد باید به منظور انجام این کار تأییدیه ما را دریافت کند،‌ اما ما برای بالا رفتن قیمت بسته‌ها قوانین سختی را وضع خواهیم کرد و به حداقل افزایش مجوز خواهیم داد.

بسته‌هایی که شاهد حذف آن‌ها بوده‌ایم، بسته‌هایی بوده‌اند که قیمت آن‌ها از کف قیمت تعیین شده پایین‌تر بوده و قانونا عرضه آن‌ها از همان ابتدا اشتباه بوده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود اگر اپراتوری بسته های اینترنت خود را بالاتر از سقف قیمت تعیین شده، قیمت‌گذاری کند سریعا مجبور به اصلاح قیمت خواهد شد، اما اگر بسته‌ها پایین‌تر از کف قیمت تعیین شده قیمت‌گذاری شوند، اپراتور را موظف خواهیم کرد تا سه سال همان قیمت را حفظ کند؛ زیرا با ارائه این قیمت‌ها بازار رقابت به هم می‌خورد و هدف از اعمال این سه سال تنبیه اپراتور خواهد بود. اما در حال حاضر مهلت این تنبیه سه ساله تمام شده است و شاهد آن هستیم که اپراتور‌ها اقدام به حذف بسته‌های ارزان قیمت خود کرده‌اند.

تغییر قیمت بسته های اینترنت کاملا قانونی بوده است

شاهکوه ادامه داد در مسیر بررسی‌ها یکی از اپراتورهای ثابت یک مورد از تأییدیه ما را رعایت نکرده بود که سریعا از آنها خواستیم تا قیمت را به حالت قبل بازگرداند و سایر تغییرات به صورت کاملا قانونی انجام شده‌اند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که تعرفه تلفن ثابت چه زمانی تغییر پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد برای انجام این کار به مصوبه ستاد تنظیم بازار نیاز است و هر زمانی که ستاد تنظیم مجوز را صادر کند،‌ این کار انجام خواهد شد.

 

خروج از نسخه موبایل