تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

ریزش همزمان قیمت طلا، دلار و سکه به گزارش منیبان، پیش بینی تحلیلگران ارزی در بازار امروز شنبه 23 اردیبهشت ماه درست از آب درآمد. پیش از شروع معاملات نقدی معامله‌گران یک فرصت ۴۸ ساعته در نظر گرفته بودند که قرار بود ظهر امروز به پایان برسد. آنها اعلام کرده بودند مهلت صعود در بازار

ریزش همزمان قیمت طلا، دلار و سکه

به گزارش منیبان، پیش بینی تحلیلگران ارزی در بازار امروز شنبه 23 اردیبهشت ماه درست از آب درآمد. پیش از شروع معاملات نقدی معامله‌گران یک فرصت ۴۸ ساعته در نظر گرفته بودند که قرار بود ظهر امروز به پایان برسد.

آنها اعلام کرده بودند مهلت صعود در بازار دلار به پایان رسیده و در صورتی که نرخ دلار در روز جاری تعیین تکلیف شود احتمالا دلار به کانال 51 هزار تومان ریزش کند.

قیمت دلار یک کانال ریزش کرد

این اتفاق در بازار امروز افتاد؛ برخی از سایت ها و کانال ها امروز در تهران اعلام کردند که قیمت دلار بعد از مدت ها به کانال 51 هزار تومان برگشت و در حدود یک هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

از نگاه بیشتر فعالان اقتصادی، یکی از دلایل کاهش قیمت دلار در تهران ناشی از عقبگرد اسکناس آمریکایی در تهران بود. دلار هرات طی چند روز گذشته دو حرکت را مدوام تکرار کرده بود؛

حرکت اول صعودی از 52 هزار و 200 تومان به 53 هزار و 400 و حرکت دوم ریزش از کانال 53 هزار و 400 به سطح 52 هزار و 200 تومان.

از دید این معامله‌گران قیمت دلار در بازار هرات در یک کانال خنثی قرار گرفته بود که برای ادامه مسیر باید یکی از دو عدد شکسته می شد. امروز این اتفاق افتاد هرات از منطقه خاکستری خارج شد و نسبت به عصر پنجشنبه گذشته ریزش تقریبا یک هزار تومانی را ثبت کرد.

تحلیلگران باور دارند در شرایط فعلی محدوده قیمتی 51 هزار و 600 تومان الی 51 هزار و 700 تومان باند حمایتی مهم است. به عقیده آنها در صورتی که این محدوه حمایتی حفظ شود احتمال رسیدن قیمت دلار به مرز مقاومتی 52 هزار و 200 تومان وجود دارد. با این حال در صورتی که این محدوده شده از دست برود این امر ممکن است زمینه ساز نزول دلار تا ابتدای کانال 51 هزار تومان را فراهم سازد.

نرخ حواله درهم نیز امروز با گپ منفی نزدیک به 200 تومانی باز شد و در ادامه معاملات تقریبا 250 تومان پایین تر از 2 روز قبل بود .

ریزش قیمت طلا و سکه همزمان با کاهش قیمت دلار

قیمت طلای جهانی امروز در حول و حوش 2 هزار و 10 دلار به فروش رسید. قیمت طلا 18 عیار نیز امروز همزمان با کاهش قیمت دلار، ریزش کرد.

قیمت طلا 18 عیار امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز در زمان نگارش این گزارش 2 میلیون و 575 هزارو 100 تومان بود. این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه 67 هزار و 400 تومان کاهش را نشان می دهد.

سکه بازان هم امروز شاهد سقوط قیمت سکه امامی بودند. فلز گران بهای داخلی امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز در حدود 900 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به کانال 31 میلیون تومان برگشت.

در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله مساوی تقسیم کنیم قیمت این فلز زرد رنگ امروز بر روی پله پنجم کانال 31 میلیون تومان قرار گرفت.

در شرایط فعلی اولین حمایت برای قیمت سکه محدوده 31 میلیون و 400 هزار تومان است؛ در صورتی که این محدوده بشکند احتمال ریزش تا 31 میلیون و 200 هزار تومان محتمل خواهد بود.

از سوی دیگر اولین مرز مقاومتی سکه قیمت 31 میلیون و 700 هزار تومان است. در صورتی که سکه بالای این محدو ده قرار بگیرد احتمال رسیدن آن به 31 میلیون و 900 هزار تومان وجود دارد.

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل