تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 42631

رونمایی از نخستین شناور بومی دِروگرِ گیاه سنبل آبی، ساخت متخصصان صنعت دفاعی

رونمایی از نخستین شناور بومی دِروگرِ گیاه سنبل آبی، ساخت متخصصان صنعت دفاعی

با حضور رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در بندر انزلی؛ رونمایی از نخستین شناور بومی دِروگرِ گیاه سنبل آبی، ساخت متخصصان صنعت دفاعی با حضور امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع،..

با حضور رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در بندر انزلی؛

رونمایی از نخستین شناور بومی دِروگرِ گیاه سنبل آبی، ساخت متخصصان صنعت دفاعی

رونمایی از نخستین شناور بومی دِروگرِ گیاه سنبل آبی، ساخت متخصصان صنعت دفاعی

با حضور امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، استاندار گیلان، رئیس حفاظت محیط زیست گیلان و جمعی از مسئولان، نخستین شناور بومی دروگر گیاه سنبل آبی ساخت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دفاع، امیر دریادار رستگاری در این مراسم اظهار داشت: این شناور کاربرد منحصر به فردی در ریشه کنی گیاهان مضر خودرو در تالاب ها بویژه تالاب بندر انزلی داشته و با ساخت این شناور ضمن قطع وابستگی به ورود این نوع شناورها از خارج از کشور، گام بزرگی در تامین شناورهای مشابه با بومی سازی ساخت این کلاس از شناورها در کشور برداشته شده است.

وی با بیان اینکه این شناور با صرف ۱۲۰۰۰ نفر ساعت کار و انجام ۱۵۰۰ فعالیت اجرایی ظرف مدت شش ماه طراحی و ساخته شده است گفت: ساخت این شناور با هشتاد درصد بومی سازی به میزان بیش از ۵۰ درصد صرفه جویی ارزی دربر داشته است.

امیر دریادار رستگاری با بیان اینکه این شناور پس از بررسی مواردی همچون محدودیت‌های منطقه عملیاتی شناور یاد شده نظیر عمق آب،‌ فاصله تا ساحل، نحوه حمل و نقل،‌ عرض آبراه‌ها،‌ تعداد اپراتورها، نحوه پشتیانی و تعمیر و نگهداری و … متناسب با شرایط این منطقه ساخته شده است گفت: فنآوری روز دنیا و استانداردهای لازم در ساخت این شناور به خوبی لحاظ شده است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان گفت: امید است با تلاش های صورت گرفته که نشان از تعهد سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برای طراحی وساخت محصولات مورد نیاز داخلی و تولید در تیراژ بالا دارد؛ بتوان با در نظر گرفتن شرایط فعلی و اعمال محدودیت‌های ظالمانه ناشی از تحریم،‌گام‌های اساسی در زمینه پیشرفت، ‌توسعه و به‌روزرسانی صنعتی کشور نمود.

بر اساس این گزارش،‌ سنبل آبی به علت رشد سریع در محیط‌های آبی و تهدیدهایی که می‌تواند بر اکوسیستم‌های آبی تحمیل کند، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهی مهاجم در دنیاست و از تهدیدهای جدی برای تنوع‌زیستی تالاب‌های دنیا به غیر از برخی از تالاب‌های آمریکای جنوبی که بومی آن است، به شمار می‌آید.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.