کافه دانش: کتاب آموزش داستانویسی «مواد لازمش به مقدار کافی» باحضور استادان ادب فارسی و نویسندگان معاصر واستقبال خوب علاقه مندان به داستان نویسی فارسی رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی انجمن ادبی سیمین، مراسم رونمایی از کتاب «مواد لازمش به مقدار کافی»، با موضوع  مبانی داستان نویسی، به قلم سیدمحمدحسین حسینی، عصر پنجشنبه ۲۷ آبان …

کافه دانش: کتاب آموزش داستانویسی «مواد لازمش به مقدار کافی» باحضور استادان ادب فارسی و نویسندگان معاصر واستقبال خوب علاقه مندان به داستان نویسی فارسی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن ادبی سیمین، مراسم رونمایی از کتاب «مواد لازمش به مقدار کافی»، با موضوع  مبانی داستان نویسی، به قلم سیدمحمدحسین حسینی، عصر پنجشنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۰، با حضور جمعی از استادان زبان و ادبیات فارسی، نویسندگان وعلاقه مندان به داستان نویسی وهنرآموزان انجمن ادبی سیمین برگزار شد.

بر اساس این گزارش، کتاب آموزش مبانی داستان ‌نویسی فارسی با عنوان «مواد لازمش به مقدار کافی» با مقدمه دکتر سعیده اسداللهی استاد زبان و ادبیات فارسی و با نگاهی تازه به آموزش داستان ‌نویسی و مبانی نگارش یک داستان جذاب وخواندنی در ۱۵۰ صفحه به قلم سید محمدحسین حسینی و به همت نشر ایجاز روانه‌ی بازار نشر شده است.

این کتاب در واقع حاصل تجربه های عملی وآموزشی نویسنده در دوره های متعدد داستانویسی دراین انجمن ادبی است.

حسینی، نویسنده، منتقد و  پژوهشگر ادبیات داستانی، متولد سال ۶۵ در تهران است و تاکنون به همت وی ده‌ها دوره داستان نویسی ویژه جوانان ونوجوانان علاقه مند به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه و موسسات فرهنگی ومحل انجمن ادبی سیمین برگزار شده است.

وی همچنین از سال ۹۷ با تاسیس انجمن ادبی سیمین دوره‌های متعدد داستان‌نویسی را در سراسر کشور برگزار کرده و نقد و پژوهش‌های متعددی در حوزه فرهنگ از او در مطبوعات و خبرگزاری ها منتشر شده است.

«مواد لازمش به مقدارکافی» نخستین اثر سیدمحمدحسین حسینی دراین حوزه با زبانی ساده وصمیمی برای علاقه مندان به داستان‌نویسی تالیف و در۳۰۰ نسخه توسط انتشارات «ایجاز» چاپ و روانه بازار نشر شده است.

برخی از سرفصل‌های این کتاب به این شرح است:

  • طعم ماندگار ادبیات
  • ساختار شعله‌ای که داستان را می‌پزد
  • مواد لازم به میزان کافی
  • نمک روان‌شناسی و اسطوره‌ها
  • چاشنی فلسفه و جامعه‌شناسی
  • زبان، قوام بخش داستان
  • جایگاه مخاطب در داستان ما
  • افزودنی‌های غیر مجاز

و…..

علاقه مندان می توانند این کتاب را ازسایت ناشر و یا نویسنده تهیه کنند. در مراسم رونمایی ازاین اثر که عصر روز پنجشنبه ۲۷ آبان با استقبال خوب هنرآموزان و اهالی فرهنگ و ادب و رسانه برگزارشد، وی در جمع نویسندگان جوان وعلاقه مندان به هنر داستانویسی گفت: برای موفقیت دراین راه باید تا می توانید منابع و آثارادبی را مطالعه کنید و تا حد توان نوشتن را ممارست کنید.

حسینی با اشاره به شمارگان کم این اثر و آثار این چنینی خواستار حمایت وزارت ارشاد از نویسندگان جوان و جوانان نویسنده و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی ذوق ادبی نویسندگان جوان و فراهم شدن زمینه چاپ این آثار شد.

خبرنگار رسانه: صمد یوسفی

تصاویر آیین رونمایی

مغرفی کتاب از نگاه نویسنده (ویدئو)

خروج از نسخه موبایل