تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر : 62039

رولز رویس سریع ترین هواپیمای برقی جهان را ساخته است

رولز رویس سریع ترین هواپیمای برقی جهان را ساخته است

رولز رویس سریع ترین هواپیمای برقی جهان را ساخته استهواپیمای الکتریکی رولز رویس که با نام روح نوآوری حدود ۳ سال قبل معرفی شده بود، اکنون با ثبت رکورد سرعت جدید توانست به سریع ترین هواپیمای برقی جهان تب..

رولز رویس سریع ترین هواپیمای برقی جهان را ساخته است

هواپیمای الکتریکی رولز رویس که با نام روح نوآوری حدود ۳ سال قبل معرفی شده بود، اکنون با ثبت رکورد سرعت جدید توانست به سریع ترین هواپیمای برقی جهان تبدیل شود.

شرکت رولز رویس علاوه بر حوزه خودرو روی وسایل نقلیه هوایی نیز به شکل جدی تمرکز دارد و حدود ۳ سال قبل توانست با معرفی هواپیمای برقی روح نوآوری (Spirit of Innovation) نگاه بسیاری را به خود جلب کند. این هواپیمای الکتریکی به تازگی در یکی از سایت‌های آزمایشی وزارت دفاع بریتانیا مورد آزمایش قرار گرفت که با ثبت رکورد سرعت ۶۲۳ کیلومتر بر ساعت توانست علاوه بر کسب لقب سریع ترین هواپیمای الکتریکی جهان، لقب سریع‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی در دنیا را نیز از آن خود کند.

آشنایی با سریع ترین هواپیمای برقی جهان

سریع ترین هواپیمای برقی جهان

رولز رویس هواپیمای الکتریکی روح نوآوری را از همان ابتدا با هدف تبدیل شدن به سریع ترین هواپیمای برقی جهان طراحی کرده بود تا بتواند رکورد سرعت ۳۳۸ کیلومتر بر ساعتی که زیمنس در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسانده بود را بشکند. هواپیمای الکتریکی رولز رویس به یک پیشرانه تمام الکتریکی با قدرت ۵۰۰ اسب بخار برابر با ۴۰۰ کیلووات مجهز شده است. همچنین یک پکیج باتری ۶۰۰۰ سلولی نیروی این پیشرانه را تامین می‌کند. هواپیمای الکتریکی رولز رویس نخستین آزمایش‌های خود را در ماه مارس انجام داده بود و در ماه سپتامبر برای نخسین بار با ۱۵ دقیقه پرواز توانست وارد مرحله آزمایش پیشرفته‌تر شود.

رولز رویس اعلام کرد آخرین پرواز این هواپیما در سایت آزمایش Boscombe Down وزارت دفاع بریتانیا به انجام رسیده که توانست رکورد سه گانه جهانی را بشکند؛ در واقع این هواپیما توانست ظرف مدت ۲۰۲ ثانیه به ارتفاع ۳۰۰۰ متری صعود کند و با اختلاف ۶۰ ثانیه رکورد قبلی را بشکند. در ادامه این هواپیما فقط با پیمودن ۳ کیلومتر به حداکثر سرعت ۵۵۵.۹ کیلومتر بر ساعت رسید و سرانجام توانست با ثبت رکورد ۶۲۳ کیلومتر بر ساعت لقب سریع ترین هواپیمای برقی جهان را از آن خود کند.

این سه رکورد به فدراسیون بین‌المللی هوانوردی ارسال شده تا به ثبت جهانی برسند. فیل اودل، خلبان هواپیمای برقی روح نوآوری پس از انجام آزمایشات عنوان کرد پرواز با این هواپیما بسیار هیجان‌انگیز بود و به آسانی توانستیم رکورد جهانی پرواز تمام الکتریکی را بشکنیم که برای کل تیم یک دستاورد مهم محسوب می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.