تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

در حال حاضر تلویزیون‌های ال ای دی انحصار بازار لوازم خانگی را به دست گرفته‌اند و به یکی از پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها در این چند سال اخیر تبدیل شده است. از مهم‌ترین خصوصیاتی که باعث محبوبیت تلویزیون‌های ال ای دی شده است می‌توان به مصرف کم و طول عمر بالای آن‌ها اشاره کرد. با وجود این

در حال حاضر تلویزیون‌های ال ای دی انحصار بازار لوازم خانگی را به دست گرفته‌اند و به یکی از پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها در این چند سال اخیر تبدیل شده است. از مهم‌ترین خصوصیاتی که باعث محبوبیت تلویزیون‌های ال ای دی شده است می‌توان به مصرف کم و طول عمر بالای آن‌ها اشاره کرد. با وجود این خصوصیات، نگهداری نامناسب از تلویزیون‌های ال ای دی، می‌تواند طول عمر آن‌ها را کوتاه کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی کاربردی‌ترین نکات برای افزایش طول عمر تلویزیون‌های ال ای دی بپردازیم.

  • قرارگیری تلویزیون در فضا با تهویه مناسب

همان‌طور که می‌دانید تلویزیون‌ها انرژی و گرمای زیادی را تولید می‌کنند. با توجه به این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب کاهش طول عمر تلویزیون‌های LED می‌شود، گرمای بیش از حد و نبود تهویه ی مناسب در محل قرارگیری تلویزیون است. به طور کلی گرما موجب تحت تأثیر قرار گرفتن قطعات داخلی تلویزیون‌های LED و آسیب به آن می‌شود.

باید به این موضوع اشاره کرد که سیستم تهویه تلویزیون‌ها معمولاً در پشت آن‌ها قرار دارد. با توجه به این موضوع اطمینان حاصل کنید که حتماً بین سیستم تهویه تلویزیون و دیوار چند سانتی متر فاصله‌ باشد. در حال حاضر کوچک بودن فضای خانه‌ها باعث شده تا اکثر افراد تلویزیون‌های خود را روی دیوار نصب می‌کنند که همین موضوع باعث گرم شدن بیش از حد تلویزیون و در نتیجه کاهش طول عمر آن می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم که بهترین محل برای قرار دادن تلویزیون، روی میز تلویزیون است و توصیه می‌کنیم حتی المقدور تلویزیون را بر روی دیوار نصب نکنید.

  • استفاده از محافظ برق استاندارد

طول عمر یک تلویزیون جی پلاس به صورت مستقیم بستگی به نوع نگهداری از آن دارد. یکی از روش‌های بسیار مهم در نگهداری از تلویزیون، استفاده از محافظ برق برای محافظت از تلویزیون در برابر نوسانات ولتاژ استفاده می‌شود. گاهی اوقات کاهش قدرت ولتاژ در لوازم الکتریکی اتفاق می‌افتد، مخصوصاً اگر همه وسایل الکترونیکی خانه خود را هم‌زمان استفاده کنید. این افت ولتاژ می‌تواند برای تلویزیون LED شما مضر باشد. شما می‌توانید به کمک دستگاه محافظ ولتاژ از صفحه نمایشگر LED محافظت کنید و موجب افزایش طول عمر دستگاه خود شوید.

روش‌های افزایش طول عمر تلویزیون

 

  • تنظیم کنتراست تصویر در تلویزیون

کنتراست تصویر یکی از شاخصه‌های تلویزیون است که با آن می‌توان تیرگی و روشنی رنگ‌های تصویر را مشاهده کرد. هرچقدر کنتراست رنگی تلویزیون بیشتر باشد، قدرت تشخیص تلویزیون نیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع می‌تواند در دراز مدت موجب کاهش طول عمر تلویزیون گردد. به طور کلی در تلویزیون‌ها چهار گزینه برای تنظیم کنتراست وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید: واضح (vivid)، داینامیک (dynamic)، استاندارد (standard) و فیلمmovie) )

تنظیمات واضح و داینامیک، یکی از بالاترین شدت های کنتراست تلویزیون به شمار می رود که فروشنده‌های تلویزیون‌های LED ترجیح می‌دهند از این دو نوع تنظیم برای افزایش فروش خود استفاده کنند؛ زیرا این کنتراست باکیفیت ترین تصویر را به نمایش می ‌گذارد. اما باید گفت این موضوع در دراز مدت موجب کاهش طول عمر دستگاه شما می شود و پس از مدتی چراغ‌های LED تلویزیون شما می سوزند. با توجه به این موضوع به شما توصیه می کنیم برای کمترین میزان مصرف و افزایش طول عمر تلویزیون، کنتراست را روی حالت استاندارد قرار دهید.

  • تنظیم میزان نور صفحه تلویزیون

اگر می‌خواهید که تلویزیون ایکس ویژن شما تصاویر با کیفیت را سالیان سال به نمایش بگذارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا تنظیمات نور دستگاه را تغییر دهید. این تنظیمات دقیقاً مانند تنظیمات کنتراست تلویزیون هستند. روشنایی بالاتر تصویر در تلویزیون یعنی تلویزیون شما انرژی بیشتری استفاده می‌کند و این موضوع می‌تواند موجب کاهش طول عمر دستگاه شما شود. پس بهترین حالت برای تنظیم روشنایی تلویزیون حالت متوسط آن است.

  • خاموش کردن تلویزیون در صورت استفاده نشدن

یکی از روش‌های بسیار آسان برای افزایش طول عمر تلویزیون‌ها، خاموش کردن تلویزیون در زمان‌های عدم استفاده از دستگاه است. برخی‌ها فکر می‌کنند مشکلی نیست که تلویزیون در طول روز دائماً روشن باشد.  اما باید گفت که اگر در زمان‌هایی که نیازی به تماشای تلویزیون ندارید آن را روشن بگذارید، از عمر تلویزیون شما کاسته می‌شود.

چگونه  از تلویزیون 4k  نگهداری کنیم؟

زمانی که نام تلویزیون 4k  به میان می‌آید، منظور کیفیت تصویر با وضوح 4k  در تلویزیون ال ای دی است. با توجه به این که تلویزیون 4k  دارای پیکسل‌های زیادی هستند، بنابراین کیفیت نمایشگر آن بسیار بالاست. برای مراقبت و افزایش طول عمر این  تلویزیون‌های هوشمند باید نکاتی را رعایت کنید: تنظیم میزان نور تلویزیون، خاموش کردن آن در ساعت‌هایی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید، تنظیم کنتراست تصویر دستگاه، استفاده از تنظیم ‌کننده ولتاژ و  در نظر گرفتن تهویه مناسب برای تلویزیون.

جمع بندی

در این مطلب ما قصد داشتیم به معرفی کاربردی‌ترین روش‌های افزایش طول عمر تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی بازار پرداختیم. شما می‌توانید با رعایت این نکات به بهترین نحو از دستگاهتان استفاده نمایید. همچنین در نهایت باید گفت که فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که انواع لوازم خانگی علی‌الخصوص تلویزیون‌های ال ای دی با کیفیت بازار را با بهترین قیمت ارائه می‌کند.

خروج از نسخه موبایل