تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 585248

رنوهای هندی توسط خودروسازان به کشور وارد خواهند شد

رنوهای هندی توسط خودروسازان به کشور وارد خواهند شد

رنوهای هندی توسط خودروسازان به کشور وارد خواهند شد دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از رایزنی‌های اولیه خودروسازان برای واردات رنو از هند خبر داد و گفت رنوهای هندی به کشور وارد خواهند شد. مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عنوان کرد بخش خصوصی به دلیل دستورالعملی که وزارت صمت برای واردات خودرو در نظر گرفته

رنوهای هندی توسط خودروسازان به کشور وارد خواهند شد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از رایزنی‌های اولیه خودروسازان برای واردات رنو از هند خبر داد و گفت رنوهای هندی به کشور وارد خواهند شد.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عنوان کرد بخش خصوصی به دلیل دستورالعملی که وزارت صمت برای واردات خودرو در نظر گرفته برای واردات خودرو انگیزه‌ای ندارد. وی افزود در این دستورالعمل نرخ سود و نحوه فروش تعیین تکلیف نشده و به همین دلیل واردکنندگان بخش خصوصی برای ورود به این بازار راه سختی را در پیش دارند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام اینکه شرکت‌های خصوصی با بندهای دستورالعمل واردات خودرو هماهنگی ندارند گفت دستورالعمل واردات خودرو به شکلی تنظیم شده که ورود خودروسازان دولتی به این بازار را هموار می‌کند و دو خودروساز دولتی سایپا و ایران خودرو می‌توانند به واردات خودرو بپردازند.

رنوهای هندی در راه بازار ایران

دادفر در ادامه بیان کرد خبرها از رایزنی‌های اولیه خودروسازان داخلی برای واردات رنو از هند حکایت دارند. همچنین شرکت ایران خودرو نیز در همین راستا برای تولید خودرو جدید روی پلتفرم رنو کوئید کار می‌کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام اینکه واردات خودرو به یک معما شبیه است گفت مشروط کردن کارها به کارگروه‌های خاص، محدود کردن واردات به اعداد مشخص، مشروط کردن واردات و فروش و عرضه آنها در بورس که باعث از بین رفتن خدمات پس از فروش خواهد شد جزو بندهایی محسوب می‌شود که وجود آنها روند واردات را به امری دشوار تبدیل کرده است.

دادفر در ادامه با اشاره به اینکه قیمت تمام شده خودرو وارداتی حداقل 600 میلیون تومان خواهد بود گفت واردات این خودروها قادر به تحقق اهداف دولت نخواهد بود و مشکلات حوزه خودرو کماکان وجود خواهد داشت. همچنین با این دستورالعمل مشکل قیمت‌های بالای خودرو در بازار داخلی نیز رفع نخواهد شد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.