تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۱۷
کد خبر : 38617

رم ۱۸ گیگابایتی اس کی هینیکس به تولید انبوه رسید

رم ۱۸ گیگابایتی اس کی هینیکس به تولید انبوه رسید

رم ۱۸ گیگابایتی اس کی هینیکس به تولید انبوه رسیدشرکت اس کی هینیکس که یکی از تأمین‌کنندگان پیشرو در زمینه قطعات نیمه هادی در جهان است، در زمینه ماژول‌های دی رم موبایل وارد حوزه جدیدی شده است. تراشه کاملاً جدید ۱۸ گیگابایتی ال پی دی دی آر ۵ (LPDDR5) این شرکت به تولید انبوه رسیده است. همان‌طور که سخنگوی این شرکت بیان کرد، انتظار می‌رود که این تراشه‌ها عملکرد کلی تلفن‌های جدید تولیدشده را بهبود بخشند و در آینده همچنین می‌توانند باعث ورود دوربین‌های پیچیده و برنامه‌های هوش مصنوعی به تلفن‌های همراه شوند چراکه چنین برنامه و حسگرهایی نیاز به حافظه رم بسیار زیاد و سریعی دارند. جای تعجب نیست که گفته می‌شود ماژول جدید دی رم محصول پرچم‌دار و انقلابی آینده است.
اس کی هینیکس قصد دارد تا در زمینه تولید حافظه‌های رم با سامسونگ رقابت کند
اولین دستگاه مجهز به حافظه رم ۱۸ گیگابایتی ال پی دی دی آر ۵ دی رم جدید اس کی هینیکس، ایسوس آر او جی فون ۵ خواهد بود که در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند (۱۰ مارس) معرفی و سپس عرضه می‌شود. در مقایسه با نسل قبلی تراشه‌های حافظه موبایل تولیدشده توسط اس کی هینیکس، سرعت محصول جدید ن..

رم ۱۸ گیگابایتی اس کی هینیکس به تولید انبوه رسید

شرکت اس کی هینیکس که یکی از تأمین‌کنندگان پیشرو در زمینه قطعات نیمه هادی در جهان است، در زمینه ماژول‌های دی رم موبایل وارد حوزه جدیدی شده است. تراشه کاملاً جدید ۱۸ گیگابایتی ال پی دی دی آر ۵ (LPDDR5) این شرکت به تولید انبوه رسیده است. همان‌طور که سخنگوی این شرکت بیان کرد، انتظار می‌رود که این تراشه‌ها عملکرد کلی تلفن‌های جدید تولیدشده را بهبود بخشند و در آینده همچنین می‌توانند باعث ورود دوربین‌های پیچیده و برنامه‌های هوش مصنوعی به تلفن‌های همراه شوند چراکه چنین برنامه و حسگرهایی نیاز به حافظه رم بسیار زیاد و سریعی دارند. جای تعجب نیست که گفته می‌شود ماژول جدید دی رم محصول پرچم‌دار و انقلابی آینده است.

اس کی هینیکس قصد دارد تا در زمینه تولید حافظه‌های رم با سامسونگ رقابت کند

اولین دستگاه مجهز به حافظه رم ۱۸ گیگابایتی ال پی دی دی آر ۵ دی رم جدید اس کی هینیکس، ایسوس آر او جی فون ۵ خواهد بود که در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند (۱۰ مارس) معرفی و سپس عرضه می‌شود. در مقایسه با نسل قبلی تراشه‌های حافظه موبایل تولیدشده توسط اس کی هینیکس، سرعت محصول جدید نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته است و می‌تواند تا ۶۴۰۰ مگابیت بر ثانیه اطلاعات را انتقال دهد که در مقایسه با سرعت تراشه‌های قدیمی که حدود ۵۵۰۰ مگابیت در ثانیه بودند، یک پیشرفت عظیم و قابل توجه به حساب می‌آید. علاوه بر این، پهنای باند تراشه جدید می‌تواند ده کلیپ ویدیویی ۵ گیگابایتی فول اچ دی را در یک ثانیه منتقل کند. این به معنی آن است که دیگر نیازی نیست تا برای انتقال فیلم‌های بارگیری شده از کامپیوتر به تلفن همراه خود، زمان زیادی را سپری کنید. همچنین، این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید فیلم‌هایی با رزولوشن بسیار بالا مثلاً ۸ کی را برای مدت طولانی ضبط کنید. البته برای ضبط فیلم‌هایی با رزولوشن بالا، نیاز به پردازنده قوی و سیستم خنک‌کننده کارآمد دارید که خوشبختانه، ایسوس آر او جی فون ۵ هردوی این موارد را دارا است. تاکنون، بزرگ‌ترین ظرفیت ماژول‌های دی رم استفاده شده در صنعت تلفن‌های همراه تنها ۱۶ گیگابایت دی رم است.

تولید انبوه ماژول‌های دی رم جدید اقدامی هوشمندانه توسط اس کی هینیکس برای جلب نظر سامسونگ است. تراشه ۱۶ گیگابایتی ال پی دی دی آر ۵ با سرعت ۶۴۰۰ مگابیت در ثانیه ساخت خود شرکت سامسونگ در آگوست ۲۰۲۰ به تولید انبوه رسیده است. طبق گفته شرکت تحقیقاتی آمدیا، تراشه‌های ال پی دی دی آر ۵ دی رم در حال حاضر ۱۰ درصد از بازار ذخیره‌سازی موبایل را تشکیل می‌دهند، اگرچه تا سال ۲۰۲۳ انتظار می‌رود این تراشه‌ها حداقل ۵۰ درصد از حافظه‌های دی رم موجود در تلفن‌های همراه را به خود اختصاص دهند.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.