تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر : 52559

رشد ۱۰۸ درصدی تعداد کل معاملات تجارت الکترونیک در ایران

رشد ۱۰۸ درصدی تعداد کل معاملات تجارت الکترونیک در ایران

کافه دانش: نرخ رشد تجارت الکترونیکی ایران در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، ۱۰۸ درصد بوده است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران و بر اساس اطلاعات واصله از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، روش تامین سرمایه در ۹۳ درصد واحدهای تجارت الکترونیکی ایران، سرمایه‌گذاری شخصی بوده است و جمع …

کافه دانش: نرخ رشد تجارت الکترونیکی ایران در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، ۱۰۸ درصد بوده است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران و بر اساس اطلاعات واصله از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، روش تامین سرمایه در ۹۳ درصد واحدهای تجارت الکترونیکی ایران، سرمایه‌گذاری شخصی بوده است و جمع سپاری مالی با ۴ درصد، سرمایه‌گذاری دولتی ۳ درصد و شتابدهنده‌ها و بخش‌خصوصی نیز ۳ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
حوزه فعالیت ۵۶ درصد واحدهای تجارت الکترونیکی دارای اینماد، «کالا» بوده و حوزه‌های «کالا و خدمات» و «خدمات» در رتبه‌های بعد به ترتیب ۲۳ و ۲۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
واحدهای تجارت الکترونیکی ارائه کالا یا خدمات، در کنار به کارگیری وبسایت در ۷۸ درصد موارد از شبکه‌های اجتماعی، ۳۴ درصد از پیام‌رسان‌ها و ۲۸ درصد از اپلیکیشن موبایل استفاده کرده‌اند.
از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی می‌توان به سروش، ایتا، بله، آی‌گپ، تلگرام و واتساپ نام برد و اینستاگرام نمونه‌ای از شبکه‌های اجتماعی است. پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی امروزه نه ‌تنها به‌عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط و تعامل بلکه ابزاری بسیار مناسب برای درآمدزایی، بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتشار خبر: مهران احمدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.